Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuntilaisten ostamat varusteet hepalle

Lähettäjä: En ymmärrä 
Päivämäärä:   19.10.24 10:39:36

Tästä oli hetki sitten ketju. Avaan uuden.
Täti ei ymmärrä. Aikanaan 20+ v sitten ei saanut tuoda omia varusteita, koska taudit jne. Ja koska ratsastuskoulun hepoilla oli niille sovitetut varusteet.
Nyt olen huomannut ilmiön, jossa ratsastuskoulu säästää sopivista, turvallisista ja ehjästä varusteista. Puhumattakaan, että varusteet olisi siistejä, ei nuhjuista.
Ei koulun tarvitse hommata kun tuntilaiset tuo itse. Miksi tuo? Koska turvallisuus ja koska heppa näyttää paremmalta Micklemeillä, freejumpeilla ja ess huovalla somesisällössä. Kisoihin samat tyypit ostaa jopa l
Kuljetusloimet hepoille.
Toiset ostaa satulankin, koska säälii tuntihevosen huonosti sopivaa satulaa. Ja tietty heppa kulkee paremmin sopivalla satulalla.
Ratsastuskoulu kiittää. Näyttää hyvältä suomessa ja säästää rahaa. Voi jatkaa niillä rikkinäisillä, nuhjuisilla epäsopivilla. Mikä taas kannustaa oppilaita ostamaan aina vaan enemmän. Ja kierre jatkuu.

  Re: Tuntilaisten ostamat varusteet hepalle

Lähettäjä: my 
Päivämäärä:   19.10.24 10:44:23

En minäkään ymmärrä, tätä ei ollut silloin kun olin lapsi/nuori.

  Re: Tuntilaisten ostamat varusteet hepalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 10:54:29

Markkinatalous. Mitä enemmän ihmiset saadaan kuluttamaan, sen enemmän tulee rahaa. Somehan sitä puskee todella vahvasti päälle. Ostamalla tuntuu, että pääsee vähän niinkuin osaksi sitä sometähden maailmaa. Unelmiahan siinä kaupallistetaan. Ei ole mahdollisuutta omaan hevoseen joten ostamalla muotivarusteen saa pienen palan siitä unelmasta itselleen. Harmin paikka on se, että tämä tyydytys on kovin lyhyt ja sitten pitääkin ostaa seuraava ja sitä seuraava asia.
Oikeastihan ne rahat kannattaisi säästää vaikkapa lisäopetuksen tai vaikkapa yksityistunnin ostamiseen. Mutta siitä saatavissa oleva näkyvyys on huomattavasti pienempi.

  Re: Tuntilaisten ostamat varusteet hepalle

Lähettäjä: En ymmärrä 
Päivämäärä:   19.10.24 11:57:19

Enempi olen huolissani siitä, että ratsastuskoulu jättää ostamatta asiallisia varusteita tämän takia.

  Re: Tuntilaisten ostamat varusteet hepalle

Lähettäjä: Dasa 
Päivämäärä:   19.10.24 12:39:25

Kävin koululla jossa hevosten varusteet olivat vähän sitä sun tätä. Jotkut tädit toi omat kamat ja hoitajat osti tavaraa. Itse ostin yhdelle hevoselle harjat kun ei sillä ollut ja säälin sitä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.