Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen takajalassa jotain?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 09:33:30

Vai lihasköyhyyttä vain? Nuori hevonen jolta kuvattu jalat (kaikki nivelet) viime vuonna 3-vuotiaana. Ei irtopaloja eikä mitään huomauttamista muutenkaan. Toinen takajalka kuitenkin naksuu jostain ajoittain (luulen karsinassa liikkuessa) ja nyt kun alettu 4-vuotiaana ratsastaa, niin yhden askeleen ajaksi jalka jotenkin muljahtaa. Valmentaja oli sitä mieltä ettei olisi huolissaan kun hevonen on vielä tosi lihasköyhä ja kuitenkin kuvattu viime vuonna.

Itse jo panikoin onko jalassa jotain käyttöä estävää vikaa. Seuraillako tilannetta vielä ja katsoa meneekö ohi kun kasvu loppuu ja saa lihaksia? Vai tutkiako jotain?

  Re: Hevosen takajalassa jotain?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 09:34:03

Luulen=kuulen

  Re: Hevosen takajalassa jotain?

Lähettäjä: Ops 
Päivämäärä:   19.10.24 09:43:31

Löysä takapolvi tai hakautumlnen?

  Re: Hevosen takajalassa jotain?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 10:19:52

Ops: sitä on useampi ammattilainen meinannut mutta sanonut että ei huolestuisi vielä kun kasvaa vielä ha tosiaan lihaskunto puuttuu.

  Re: Hevosen takajalassa jotain?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   19.10.24 10:22:36

Treenaa takajalkojen lihaksia, niin se takapolven lompsuminen loppuu. Paljon maasta korotettuja puomeja, paljon ylämäki kävelyä jne..

  Re: Hevosen takajalassa jotain?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 10:25:11

Ylämäet olisivat hyviä mutta meillä ei täällä lähistöllä ole yhtään kunnon mäkeä. Mutta pitkiä kävelyjä tehdään ja nyt on nostettu puomit maasta vähän ylös.

  Re: Hevosen takajalassa jotain?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 11:05:48

Vähän pidemmät peruuttelut ovat myös hyviä ja talven tullessa lumihanki. Mäen ei tarvitse olla jyrkkä. Ihan lyhyessä ja loivassa ylämäessä voi peruuttaa ja käyttää myös lyhyenkin pätkän menemällä siksakkia ylös.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.