Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevos kulttuuri ja harrastaminen espanjassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 07:37:04

Kertokaa kokemuksia

  Re: Hevos kulttuuri ja harrastaminen espanjassa

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   15.10.24 08:26:46

Katsopa ig:stä pre.trisetum

  Re: Hevos kulttuuri ja harrastaminen espanjassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 08:30:48

Haluaisin muuta kautta tietoa kuin some käyttäjiltä. Hänen somea olen nähnyt. Ei kiinnosta enkä tykkää hänen profiilista. Mieluummin keskustelua ja kokemuksia vaikka täällä.

  Re: Hevos kulttuuri ja harrastaminen espanjassa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.10.24 08:36:26

hevoskulttuuri
somekäyttäjä
hänen profiilistaan

  Re: Hevos kulttuuri ja harrastaminen espanjassa

Lähettäjä: Dia 
Päivämäärä:   15.10.24 09:23:17

Sen vaan tiedän, että espanjalaiset arvostaa isoja hevosia. Eli turistillekin löytyi ratsuksi sopivan kokoinen polle, ei "rantaponia" kuten monissa etelän kohteissa.

  Re: Hevos kulttuuri ja harrastaminen espanjassa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.10.24 09:25:28

Olin Andalusiassa jonkun juhlain aikaan kun kaikki tuli hevosensa kanssa kaupungin torille. Ontuvia ja sairaita hevosia. Hienot varusteet pääasiassa. Alkoholi näytti kuluvan hevosen selässä. En tiedä eikö ollut rahaa hoitaa ontuvia hevosia vai eikö kiinnostanut.
Muuten kun välttelin niin aasit ja hevoset seisoi ilman varjoa paahtavassa auringossa ilman sääsuojaa.

  Re: Hevos kulttuuri ja harrastaminen espanjassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 09:35:55

Todella vaihtelevaa, vähän parempaan suuntaan mennyt ja enää harvemmin näkee tolppaan keskelle peltoja lyhyelle narulle sidottuja langanlaihoja hevosia tai aaseja, mutta kyllä siellä edelleen on tekemistä. On todella hyvää ja osaavaa, hevosystävällistä kohtelua ja sitten on todella raakoja keinoja, raakoja välineitä ja todella kauheaa kohtelua. Paikka kannattaa valita tarkasti, olen käynyt tosi hyvillä talleilla ja sellaisilla, joissa olen kääntynyt pihassa pois.

  Re: Hevos kulttuuri ja harrastaminen espanjassa

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   15.10.24 09:58:02

Espanjalaiset arvostavat isoja hevosia? PRE on kohtuullisen pienikokoinen ratsu, yleensä 160 alle, toki monet nykyään myös kasvattaa isoja mutta ei ne nyt kuitenkaan pv kokoisia isoin osa ole. Eli täyttä puppua tuo. Toki jossain thaikuissa on noita rantaponeja… hevoskulttuuri on vanhaa ja siellä on pitkät perinteet. Harrastaminen kuten muuallakin kaikkea löytyy huippueste-ja kouluratsastusta, tavallisia talleja ja on siellä myös hyvin kamalaa hevosenpitoa. Eläimet vieläkin pitkälti mielletään ihmisen vallassa oleviksi, niitä voi kohdella miten haluaa eikä tietoakaan ole kaikilla. Joten tarkkana saa olla jos siellä ei halua kannattaa mitään epäeettistä toimintaa. On siellä myös paljon niitä jotka arvostavat hevosensa todella korkealle eivätkä kannata mitään kamalia keinoja

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.