Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauppakirja

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.10.24 21:06:49

Meillä on aikoinaan hepan kauppakirjassa lukenut, että meidän tulisi olla myyjään yhteydessä/tarjota hevosta myyjälle, jos ollaan sitä joskus myymässä eteenpäin. Kuinkas pitävä tämä präntti on? Pitääkö mun siis alkaa kaivamaan entisen omistajan ajantasaisia yhteystietoja, kun olen ajatellut laittavani nyt hevosen myyntiin?

  Re: Kauppakirja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 21:08:09

Ei ole millään tavalla pitävä ellei sillä ehdolla ole saanut hevosesta hinnan alennusta sitä ostaessasi

  Re: Kauppakirja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 21:08:46

No, kyllä mä nyt itse tarjoaisin. Molemmathan sen on allekirjottanut eli eiks tossa oo sopimusrikkomus(??) sitten kyseessä?

Eihän sun tarvitse hevosta myydä edelliselle om. jos ei esim pysty maksamaan sun päättämää hintaa.

  Re: Kauppakirja

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   14.10.24 21:22:26

Kohteliasta kysyä, mutta ei ole juridisesti sitova lause.

  Re: Kauppakirja

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   14.10.24 21:24:15

En tässä tarkoita sua aloittaja.
Mä en oo koskaan tajunnu ihmisiä, jotka ei edes halua kunnioittaa sopimusta, vaikka ei olisi pakko. Kun joutuu myymään oman parhaan kaverin ja tietää, että haluaisi sen mahdollisuuden hankkia se takaisin ja siihen kehdataan lupautua muttei toimita niin. Niin se tuntuu pahalta. Oletetaan, että tuskin enää tai ollaan suorastaan itsekkäitä, että ei varmasti toimita sopimuksen mukaan koska tiedetään, ettei se kohta ole pätevä. Ihan kuin ei emotionaalisesti voi pettää vaikka laillista vastuuta ei olisi.

Joskus hepan arvo nousee tai laskee. Ostohalu voi riippua tästäkin, mutta varmasti entinen omistaja arvostaisi jos kysyisit. Sivusta vastaavaa seuranneena harmitti ja harmittaa edelleen kun yksi entinen omistaja ei saanut antaa eläkepäiviä entiselle hepalleen vaan se lopetettiin kun ei voinut käyttää enää raskaampaan liikuntaan.

  Re: Kauppakirja

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   14.10.24 23:02:22

Mielenkiinnosta, miten niin ei ole juridisesti pätevö?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.