Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pk seudun tallit esteratsastajalle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.24 17:36:35

Heissan, suositelkaahan sellaisia talleja pk-seudulta/lähistöltä, jossa esteratsastukseen orientoituneita asiakkaita ja valmentajia. Plussaa jos esteet aina pystyssä. Kertokaa myös perustiedot esim. tarhauskäytännöistä/muista palveluista, jos viitsitte. Kk vuokra 1000e molemmin puolin.

Re: Pk seudun tallit esteratsastajalle?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.10.24 18:12:30

Stall Anna
Aino
Keisarinmäki
Svartvik
KiVa
Rake
Wist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 18:46:17

Noista pk-seudulla on ainoastaan Keisarinmäki. Muut toki myös lähistöllä, kun ovat Uudenmaan alueella.

Lähettäjä: ratsupelle 
Päivämäärä:   14.10.24 19:32:06

Aloituksessa lukikin pk-sudulla tai lähistöllä...

Päivämäärä:   14.10.24 23:01:25

Kiitos vastauksista! Keisarinmäki on tuttu ja onkin ihana paikka ja loistava vaihtoehto. Ajattelin kuitenkin kartoittaa tilannetta kun muutto Nuuksion suunnasta pois päin. Olis kiva kuulla lisää tietoja näistä muista talleista.

Päivämäärä:   15.10.24 00:02:47

Estetalli Gustafsbäck

Päivämäärä:   15.10.24 01:22:14

Uusimaa on niin laaja alue että kannattaa katsoa sieltä suunnalta mihin muuttaa. Kärjistetysti, jos asut itse Sipoossa ei hevosta kannata viedä Siuntioon!

Lähettäjä: djjfgssg 
Päivämäärä:   16.10.24 00:11:27

Stable Nova on ihan paras. Niin puitteiltaan, hoidoltaan, kuin valmennusmahdollisuuksiltaan. Omistajat itse esteratsastajia, ja sen fiksumpia ja ystävällisempiä tyyppejä saa hakea!

Päivämäärä:   16.10.24 20:13:40

Lähettäjä.
Päivämäärä15.10.24 01:22:14

Uusimaa on niin laaja alue että kannattaa katsoa sieltä suunnalta mihin muuttaa. Kärjistetysti, jos asut itse Sipoossa ei hevosta kannata viedä Siuntioon!

No siis muutto on Lauttasaareen, niin jospa siitä jotain voi päätellä. Pääsishän sinne Nuuksioon tietty länäriä ja kehä kolmosta, mutta kartoittaisin kuitenkin muutkin vaihtoehdot. Kukaan ei kerro näistä talleista täällä mitään (:

Päivämäärä:   16.10.24 20:14:46

Lähettäjädjjfgssg
Päivämäärä16.10.24 00:11:27

Stable Nova on ihan paras. Niin puitteiltaan, hoidoltaan, kuin valmennusmahdollisuuksiltaan. Omistajat itse esteratsastajia, ja sen fiksumpia ja ystävällisempiä tyyppejä saa hakea!

No tää on toinen tuttu suosikki, mut on kyl hippasen liian kaukana päivittäiseen treenailuun, joka sijoittuu vieläpä mieluiten aamulle ennen töihin menoa :(

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.10.24 20:45:31

Jos Nova on liian kaukana, on myös Stall Anna, KiVa, Rake, Aino liian pitkän matkan päässä. Ja näistä Novassa parhaat puitteet.

Matkan (pituus, järkevyys) kannalta Keisarinmäki tai Svartvik on paremmat vaihtoehdot.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   16.10.24 20:46:41

Larusta nyt pääsee ketterästi Svartvikiin,Fox stablesiin,ylipäätään Kirkkonummen suuntaan, Nissalaan....

Lähettäjä: Kat 
Päivämäärä:   16.10.24 20:48:07

Ei Larua lähempänä yksinkertaisesti ole mitään, jos Keisarinmäki ei kelpaa. Nopeammin sinne kuitenkin ajaa kuin vaikka Sipoon suuntaan.

Lähettäjä: 456 
Päivämäärä:   16.10.24 22:47:57

Kyllähän Lauttasaaresta ajaa nopeammin esim Porvoon PR tallille kuin Nuuksioon.

Lähettäjä: mirabel 
Päivämäärä:   17.10.24 21:22:40

Hyvälle tallille pk seudulla nyt vaan joutuu ajamaan. 30-60 min sivu. Tämä täytyy hyväksyö jos pk seudulla pitää hevostaan. Kaikki eivät voi olla Rusalla.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   17.10.24 21:29:48

Lauttasaaresta Porvooseen on aika tarkkaan kaksi kertaa pidempi matka minuuteissa ja yli kaksi kertaa pidempi matka kilometreissä verrattuna Lauttasaaresta Keisarinmäkeen :D

Jos 25min matka estetallille on liikaa, silloin ei voi asua Larussa. Eihän siinä sillan kupeessa ulapalla mitään talleja ole, eikä Ruoholahden betonihelvtin keskellä.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   17.10.24 21:43:21

Itse ajan Larusta kirkkonummelle tallille 20min eli sitä suuntaa voi kyllä suositella. Toki vaikuttaa kuinka lähellä länäriä asuu Larussa.

Lähettäjä: ohoi 
Päivämäärä:   17.10.24 21:44:42

Ja ruuhka-aikaan tohon matkaan menee 40 min...

Päivämäärä:   20.10.24 17:33:29

En nyt mitenkään siis ruikuta täällä ajomatkoista, jonnekin rusalle en edes halua, kun ei monelta osin vastaa toiveitani :D Svartvik on mulle uusi nimi, täytyy varmaan tsekata se. Nopeasti täällä mainittiin nopeasti uusia talleja kun kerroin mistä paikkoihin liikun, mutta en ole niistä kiinnostunut, jos eivät vastaa muilta osin sitä mitä kyselin. Onko Kirkkonummen suunnalla muita hyviä estetalleja?

Lähettäjä: Aml 
Päivämäärä:   20.10.24 17:50:08

Lähin tosta sijainnista on varmaan Gumböle. Oon itse asunut Matinkylästä ja siitä liikkunut Turun motarin suuntaan. Kaksi tallia missä olen ollut on lopettanut toiminnan. Pidemmälle jos ajaa, wistillä on todella hyvät puitteet treenata. Siuntiossa on Gustafsbeckin estetallilla hyvät puitteet ja valmennusasiat kunnossa. Käyn itse treenaa siellä. Veikkolan alue on myös turvoksiin talleja. Sitä en tiedä ketkä ottaa asiakaita tai miten missäkin on tilaa.
Larusta ei ole mitenkään kätevää ajaa Tuusula/Mäntsälä suuntaan, ellei pääse ajamaan ruuhka-aikojen ulkopuolella. Siellä tosiaan Rakella ja Kivalla on hyvät puitteet treenata. Rakella on mielestäni kivat maastot. Kivassa on iso maneesi ja super ulkokenttä. Nelosen varrella myös Stall Anna ja ramppia aikaisemmin Aino.

Lähettäjä: <> 
Päivämäärä:   20.10.24 18:01:02

Mitenkäs Kilo? Sijainti olisi aloittajalle hyvä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.10.24 19:44:56

Kilossa ei talvikaudella pohja riitä, jos tosissaan treenaa. Ridakoulun takia maneesiajat rajoitetut, eli riippuu omista aikatauluista onko ongelma.

Päivämäärä:   21.10.24 18:24:08

Nyt ei siis etsitä LÄHINTÄ, vaan tavoitteelliselle esteratsastajalle sopivaa tallia, jossa korkean tason treenaamista, hyvät puitteet ja oletuksena esteet pystyssä. Kilo ratsastuskouluineen ja gumböle puomeja pelkäävine täteineen ei vastaa kumpikaan näihin toiveisiin, valitettavasti.

Päivämäärä:   21.10.24 18:25:29

Keisarinmäki varmaankin on kuin onkin siis varmasti paras vaihtoehto, kiitos vastaajille :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.10.24 21:29:51

Toinen juttu se, haluatko viedä oman valmentajan. Se ei kaikissa paikoissa onnistu, eli pohdi etukäteen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.10.24 21:32:03

Ajan myös larusta Kirkkonummelle tallille 23min eli suuntana voisi olla sopiva

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.10.24 21:34:26

Katsoin vielä tarkemmin missä keisarinmäki on, Larusta 28min eli jopa lähempänä usea Kirkkonummen paikka.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   21.10.24 22:49:21

Heikkinen equestrian, Stall Falkberg

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   22.10.24 07:18:31

Harvassa tallissa on oikeasti mahdollisuutta edes harrastaa esterratsatuta puhumattakaan treenaamisesta. Kannattaa oikeasti katsoa tarkkaan tallin toimintaa iltaisin kun suurin osa tulee harrastamaan. Ei ole mitenkään sanottua että 1000€ panoksella pääsee edes kunnolla ratsastamaan.

Päivämäärä:   22.10.24 08:21:22

Kannattaa esteratsastajan mennä oikeasti tallille missä kalusto on käytännössä koko ajan kentällä/maneesissa.

Jossain perustallilla ei ilta-aikaan pääse arkisin muuten oikein millään treenaamaan kunnolla kun radan rakennus/purkaminen vie niin paljon aikaa.

Päivämäärä:   23.10.24 09:57:32

Kiitos kaikille vinkeistä! Kahlaan läpi knummen paikat :)

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   23.10.24 22:17:42

Kirkkonummella stall falkberg, loistavat puitteet, valmennus ja hevosten hoito.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   24.10.24 13:45:35

Stall Frasibäck löytyy myös Kirkkonummelta, matka on kilsoissa aika pitkä mutta ajallisesti ei ole niin paha. En ole ollut siellä itse asiakkaana, mutta kun olen ollut käymässä niin talli on siisti ja muutama este on aina ollut valmiina maneesissa pystyssä, lisäksi ilmapiiri on ollut kiva aina siellä käydessäni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.