Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turha pelko?

Lähettäjä: Oili 
Päivämäärä:   13.10.24 09:23:10

Minulla on kaksi hevosta, toinen ollut hetken vasta. Eka hevonen on sellainen järkevä ja luotettava. Ostin tämän toisen kouluttamattomana, selässä oli oltu kyllä jonkun verran. Nyt tämä toinenkin hevonen vaikuttaa järkevältä. Uudella olen ratsastanut ehkä kymmenen kertaa kentällä, ja ollaan päästy laukkankin, eikä mitään hölmöyksiä tee. Uusi ei reakoi tuuleen eikä hätäänny yksin kentällä, pidän sitä siis järkevänä. Olen käynyt uudella maastossa kolme kertaa, yhden kerran että oli kaveri, silloin löntysteli täysin rentona perässä. Kaksi kertaa olen mennyt maastossa yksin sillä, aluksi vähän näyttää ekan kilometrin sellaiselta huolissaan olevalta ja puuskuttelee, mutta menee ohi eikä tee mitään hölmöilyä.

Ongelma on siis mun pään sisällä :D Mietin koko ajan että kohta se lähtee, lähinnä maastossa. Meillä ei ole tullut vielä ns mitään ongelmaa eteen, esim irtokoiraa tai marjastajaa metsässä.

Mietin miten saada luottamus? Kaikki menee liian hyvin nyt.

  Re: Turha pelko?

Lähettäjä: Ping 
Päivämäärä:   13.10.24 11:41:21

No, onhan se tosiasia että joskus hevoset vaan lähtevät. Se on inhottavaa, mutta kuuluu lajiin. :D Panikoimisen sijaan mieti, mitä voit niissä tilanteissa tehdä: pitäisikö sinun kehittää omaa kehonhallintaasi, että pystyt olemaan paremmin mukaan yllätysliikkeissä? Kannattaa myös opettaa hevosille yhdenohjanpysähdys. Yleinen luottamus tietysti kasvaa, mitä pidempään hevoset ovat sinulla ja mitä paremmin opitte tuntemaan toisenne.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.