Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   12.10.24 21:30:11

Välillä näkee somessa etenkin hieman kukkahattuilevien hevosihmisten taluttavan hevostaan liinassa niin, että hevonen menee edellä ja ihminen kävelee jossain hevosen takana, vähän niinkuin koiraa taluttaisivat.
Tietämättömänä kyselen, että mikä idea tässä on? Miksi eivät taluta ihan vaan hevosen viereltä? Ja eikö tämmöinen talutustyyli ole myös vaarallisenpaa kuin vierellä taluttaminen?

  Re: Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   12.10.24 21:35:46

Minä haluan että pystyn taluttamaan hevoseni ihan mistä vaan. Edestä, eri kohdilla sivusta, takaa, pari metrin päästä jne. Jarru ja eteenpäinmeneminen pitää toimia, oli positio mikä tahansa. Lisää hevosen omien aivojen käyttöä kun menee edellä eikä ihminen aina kerro, mitä tehdään ja mihin mennään. En koe että on sen vaarallisempaa kuin muukaan taluttaminen.

  Re: Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.24 21:36:27

Itse opetan hevoset siten, että niitä voi taluttaa mistä vain, koska sen koen olevan turvallisuustekijä. Mutta myös kätevää jos haluaa tarkastella hevosen liikettä.

  Re: Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.10.24 21:39:13

Hevonen ei _ikinä_ kulje ihmisen edellä.

  Re: Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   12.10.24 21:40:43

Totta, mikään noista ei tullutkaan mieleeni, mutta käy järkeen. Kiitos molemmille vastauksista!

  Re: Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.24 21:42:23

Hevonen kulkee ihmisen edellä ohjasajossa ja ajossa.

  Re: Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.24 21:46:31

Omani laitan usein menemään polulla varsinkin mäkiä edessä, tulee se perässäkin, mutta näin saa paremmin katsoa askeleensa kun ei tarvitse varoa että ei astu minun jaloilleni.

  Re: Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: :E 
Päivämäärä:   12.10.24 21:50:25

En varsinaisesti tee tätä, mutta voisin hyvin tehdäkin esim. metsissä tai kentällä. Ihan yhtälailla ohjasajan ja ajan takaa, hevosen kuuluu seurata ihmisen ohjausta ja olemusta myös kulkiessaan muualla kuin vieressä, ja myös ilman kuolaimia ja ohjia.

  Re: Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   12.10.24 22:31:32

Jos haluan jäädä ja hevonen mennä, niin voin taluttaa kuin koiraa.

Voi jeesus.

  Re: Hevosen talutus ihmisen edellä

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   12.10.24 22:58:57

Talutan näin ihan tahalleen omaan nuorta, jotta joutuu itse ottamaan veto vastuuta ja sitä kautta rohkeutta historia ei jaksa ohjas ajaa. Osaa kyllä kävellä siellä missä pyydetään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.