Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Akateeminen ratsastus kokemuksia osa 2

Lähettäjä: tietämätön 
Päivämäärä:   9.10.24 17:53:08

Niin mielenkiintoista keskustelua, että tarvitaan jatkoketju. Ha:lla hyviä pointteja viimeisessä viestissä. BB on siis bisnesmies :))
Mihin ns. tavallinen harrastaja tarvitsee jotain levadea tai muita temppuja, mietin vaan.

  Re: Akateeminen ratsastus kokemuksia osa 2

Lähettäjä: Harrastaja 
Päivämäärä:   9.10.24 18:17:10

En tiedä onko kukaan kiistänyt ettei muilla klassisen suunnan opettajilla/opeilla saisi aikaan hyviä tuloksia tai kestäviä hevosia, en itse osaa edes verrata kun en ole juuri tutustunut. BB tyyli sopii minulle ja hevoselleni, lähinnä olen kertonut miten itse koen akateemisen ja miksi minä olen sen valinnut, sekä koitan vastata oletuksiin jotka tuntuvat aika kaukaisilta omiin kokemuksiini verrattuna.

Vaikka on olemassa perusrunko koulutukselle (lähinnä siis että ensimmäisenä pitää pystyä olemaan rennosti ihmisen kanssa, ennen sivuttaisliikkeitä opetellaan taipuminen, ennen ratsastamista tehdään pohjatyötä maastakäsin jne) niin on ollut joustavin ja hevosen mukaan/tahtiin etenevin opetus johon itse olen osallistunut. Modernin kouluratsastuksen puolelta lähinnä niitä kokemuksia, kun joka hevonen ja ratsastaja yritetään työntää samasta muotista läpi ja kehoitetaan vaihtamaan hevosta kun nykyinen ei ole tarpeeksi hyvä.

Mistä kukakin löytää systeemin joka käy itselle järkeen ja hyvän opettajan jonka kanssa edistyy, ihan sama minulle. Minä löysin nämä akateemisesta.

  Re: Akateeminen ratsastus kokemuksia osa 2

Lähettäjä: Ha 
Päivämäärä:   9.10.24 19:43:09

Niin ei liene kovin hedelmällistä verrata akateemista BB moderniin koulukilpailuihin valmistavaan muottiin. Mielestäni klassisessa nuo samat perusperiaatteet tulee ihan samoin kuin akateeemisessakin. Olisi kyllä mielenkiintoista ymmärtää onko jotain jota BB voisi oppia jota ei saa muualta. Ja ilm tosiaan Suomessa ei muita ole kuin BB seuraajia akateemisessa juurikaan ? Tai ehkä Kokon? Mikäs Kokon jutun juoni on? En saanut mitään irti muutamasta webluennosta tai videosta?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.