Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vino

Lähettäjä: GB 
Päivämäärä:   9.10.24 08:31:04

Elikkäs, hevoseni on enemmän puskaratsu, mutta käymme välillä tunneilla jumppailemassa.

Hevoseni on helposti vino alkuun, eikä aina suoraan meno ole helpointa. Ongelma on että nostaa päätä, kääntää ulos ja painaa sisälapaa.

Mupeltaa paljon kuolainta.

Luulen että välineet on ok ja hevonen on terve, ja siksi koska näitä on siis tutkittu.

Haaste on siinä että en koe kaikkien tunnin pitäjien ymmärtävän hevosen kokonaisuutta. Minulle itselleni tärkeää on että tehdään pieniä onnistumisia, ja lähdetään hakemaan rentoutta ja mietitään mitä osaa tarvitsee alkaa työstään. Yleensä se on lavat. Ei käsi eikä pää.

Mutta siis, eka puoli tuntia hevonen tuntuu kuin kaikki osat pitäisi hakea haltuun, ja vastustelee. Loppu tunnista kevyt ja avuilla.

Tämä on usein tosi turhauttavaa. Haluaisin löytää mukavia tapoja etsiä hevonen sivuille, auttaa sitä enemmän.

Usein saa neuvoja että ulko ohja ja sisä pohje. Mutta se ei tunnu jotenkin kivalta rynkyttää puoli tuntia epämukavaa ravia lentää ympäri ja antaa näitä apuja, ja odottaa tapahtuuko jotain.

Väistöt tuntuvat usein melko hyviltä alkuun. Niissäkin helposti kaatuu ja kiirehtii.

Haluaisin minun ja hevosen itsetunnon paremmaksi, lempeämpiä alkuja.

Tuskin kukaan voi kirjoituksen perusteella meitä ehkä auttaa

Mutta jos sinulla yhtään saman tyyppinen hevonen, miten aloitat ratsastuksen? Millaisia harjoituksia ja mihin ne toimivat?

  Re: Vino

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.24 08:33:33

Hierotuta ensin lavat auki.

  Re: Vino

Lähettäjä: GB 
Päivämäärä:   9.10.24 10:11:18

Hänellä on käynyt niin osteopaaattit, kalevalaisen ja hierojat. Välillä on sanomista lavoissa, mutta aina ei ole, yksin se ei siis ole syy

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.