Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko kotikonstein varmistaa tiineyden?

Lähettäjä: Atlas 
Päivämäärä:   7.10.24 14:12:42

Niin, eläinlääkäri tutkimaan, mutta mietin että onko hevosille "raskaustestejä" pissasta, tai näkyykö verikokeissa. Tilanne on siis sellainen että hevoseni oli kesän laitumella eräällä tallinpitäjällä täysihoidossa. Itse en käynyt kuin maksamassa. Nyt hain viime viikolla pois kotiin kun talliremppa vihdoin ja viimein valmis. Hevonen on hyvässä kunnossa mutta kuulin että eräs oripoika oli päässyt karkuteille heinäkuun lopulla. Nyt kiinnostaa että onko käynyt vahinko ja Lähin klinikka on yli 200 km päässä. Kunnanlääkärikäynti maksaa taas toistasataa. Mutta pakko Kait se on tarkistaa missä mennään.

  Re: Voiko kotikonstein varmistaa tiineyden?

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   7.10.24 14:29:46

Verinäytteestä oestronisulfaatti, mutta kyllä sekin lähemmäs satasta maksaa.

Kulut perisin kyllä tallinpitäjältä, etenkin jos ei ole tapahtuneesta suoraan kertonut.

  Re: Voiko kotikonstein varmistaa tiineyden?

Lähettäjä: mieltongi 
Päivämäärä:   7.10.24 15:22:26

Koita saada kusta ämpäriin ja tee ihmisten testi.

  Re: Voiko kotikonstein varmistaa tiineyden?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.10.24 15:53:54

Mun käsityksen mukaan hevosen kusen raskaushormonipitoisuudet on niin järjettömästi suuremmat kuin ihmisellä, että ihmisen testiä tehdessä voi tulla vääriä positiivisia.

Mä kerran tilasin ruotsista jonkun hevosten pissatestin. Antoi positiivisen tuloksen, ja väärässä oli.
En laittaisi pissatesteille ollenkaan painoarvoa. Ell paikalle ja kulut Ex tallinpitäjän maksuun.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.