Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millainen satula pallomahalle?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.10.24 12:19:44

Todella turhauttavaa tämä satulan etsintä.. Minulla siis pieni hevonen, joka on rakenteeltaan hyvin jykevä ja ns työhevosmainen. Sen maha on _hoikkanakin_ pyöreä eli vaikka kylkiluutkin kevyesti kuultaisi läpi (nyt kyllä laitumelta vähän lisäkiloja). Ja pyöreällä tarkoitan siis sitä, että kapein kohta ja satulavyön paikka on heti kainaloiden takana. Tämä tietysti ajaa kaikki satulat aina lavoille. Nyt on käytössä rungoton liukuesteen kanssa, jolloin ei kiipeä ihan kokonaan lapojen päälle ja mutkavyö. Hevonen on myös vähän takakorkea. Olisiko ehdottaa jotain satula mallia, joka voisi olla sovittamisen arvoinen? Mihinkään yli 4 tonnin penkkiin ei lompakon nyörit veny. Maksimi olisi n. 2t tai ehkä 2,5t jos oikeasti täydellinen löytyy.

  Re: Millainen satula pallomahalle?

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   7.10.24 12:20:41

Meillä tällaiseen selkään täydellinen oli Bruno Delgrange leveänä. Atte sovitti Hipposportissa ja on todella hyvä!

  Re: Millainen satula pallomahalle?

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   7.10.24 14:07:31

En osaa auttaa mutta tunnen tuskasi. Mä oon jo ajatellut että tulisko tosta kummiskin kärryponi kun ei yksikään satula istu. Rungoton joo vähän, mutta muut ei.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.