Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitkät vennot vuohiset, mille vammoille altistaa

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   6.10.24 21:13:15

Jos olisi etujaloista kyse.

Välillä näkee todella hurjan näköisiä ventovuohisia hevosia ja siihen päälle vielä pitkät vuohiset.

Itse en sellaista ostaisi kun näyttää niin isolta riskiltä mutta onko se todellisuudessa? Kertokaa kokemuksia :)

  Re: Pitkät vennot vuohiset, mille vammoille altistaa

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   6.10.24 21:27:59

Kyllä siinä jänteet ja hankkari ovat riskissä mennä herkemmin. Eihän kyse ole jo ollut siitä että hankkari on pettänyt niin paljon että vuohinen on tipahtanut..
Mutta sellainen yletön ventovuohisuus ei kyllä ihan toivottava olisi mutta takasissa karhunjalkaisuus kyllä mulle ihan ehdoton ei. Etuset jos muuten ovat hyväasentoiset niin onhan niissä elastisuutta, pitää vaan kengityksen kuosissa koko ajan.

  Re: Pitkät vennot vuohiset, mille vammoille altistaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.10.24 21:50:09

Estehevosta en ottaisi, jolla pitkät vennot vuohiset edessä. Kouluhevoselle ne ei ole niin paha kunhan on oikeasti hyvä management. Kouluhevosta haittaa enemmän ne vennot takavuohiset ja ne olisi minulle no-no. Kenttähevoselle ei mihinkään kinttuun.

  Re: Pitkät vennot vuohiset, mille vammoille altistaa

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   6.10.24 21:58:01

Olen joillakin idäntuonneilla ja jopa suomenhevosilla nähnyt näitä. Eivät kestä käytön rasitusta ratsuina jos rakennevika on paha. Valjakkoajossa ehkä. Tällaisia hevosia ei ainakaan missään tapauksessa pidä käyttää jalostukseen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.