Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: ch€ap drill$ 
Päivämäärä:   5.10.24 20:43:59

Te jotka olette ostaneet / myyneet hevosia, meneekö kaupaksi pyyntihinnalla? Vai kuuluuko tapoihin tinkiä?

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: En ikinä 
Päivämäärä:   5.10.24 20:59:27

Olen ostanut neljä hevosta 15 vuoden sisään. En ole koskaan tinkinyt pyydetystä hinnasta. Tosin en ole mennyt edes katsomaankaan niitä, missä hinnassa on ollut mielestäni ilmaa (tai niitä, missä koeratsastuksesta on pyydetty maksua).

Kolme hevosta olen myynyt ja samalla ideologialla. Olen sanonut suoraan sen hinnan, millä olen voinut hevosen myydä. Tosin hevosista ei ole koskaan ollut virallista myynti-ilmoitusta, vaan olen "täsmämyynyt" hevoset tutun tutuille jne.

Inhoan tinkausta puolin ja toisin.

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.10.24 21:03:42

Kaks ostettu, toisesta tingin 5000e alaspäin ja toisesta sitten ostotarkin jälkeen laskettiin hintaa yhteisymmärryksessä. Tarjota mielestäni saa ja pitää, hintaa joka vastaa mielestään realiteetteja. Mutta sitten on otettava se riski, että joku toinen on valmis maksamaan pyyntihintaa tai myyjä ei muuten vaan suostu.

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: Justiinsa 
Päivämäärä:   5.10.24 21:04:16

Kesällä möin suokin 10te. Apteekin hinta. Jonkun satasen olin valmis tinkimään jos ostotarkissa jotain asiaan vaikuttavaa. Ylipäänsä jos olen hinnan laittanut, sen arvoiseksi hevosen olen arvottanut. Jollei myyntiarvoa ole, laitan pakkaseen ja vältän turhan väännön halpisostajien kanssa.
Muitakin myynnissä mutta tällä hetkellä kauppa ei käy millään alalla . Turha siis ilmoitella. Puskaradion kautta kyllä tiedotettu mitä tarjolla on.

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.10.24 21:15:08

En mene katsomaan väärin hinnoiteltuja.

Moni muukin ajattelee niin. Ja moni miettii, että kauppa ei käy.

Useamman tonnin olen kyllä valmis laittamaan, jos tulee vastaan hyvä.

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 00:58:47

Kyllä tapoihin kuuluu tinkiä, enemmän tai vähemmän. Mitä haavehinnoitellumpi hevonen, sitä rohkeammin voi tinkiä.

Asiallisesti hinnoitellusta hevosesta voi parhaimmassa tapauksessa ostaja odottaa minkä verran myyjä itse on valmis oma-aloitteisesti pudottamaan hintapyyntöään oikean ostajan kiinnostuessa. Ostaja ei itse välttämättä edes joudu yhtään tinkimään.

Monia olen ostanut ja myynyt, mutta en vielä yhtäkään pyyntihinnalla. Aina neuvotellaan ja silti lähes kaikista kaupoista on jäänyt hyvä maku.

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 01:11:19

Voi neuvotella, mutta joku tolkku siinä on syytä olla. Jos on vaikkapa vain puolet pyyntihinnasta kasassa niin kannattaa jättää väliin. Se kannattaa myös miettiä rehellisesti itselleen, että miksi ajattelee tietyn hevosen olevan tietyn arvoinen. Oman budjetin ja sen mitä hevosia harkitsee on oltava samassa skaalassa. Hevosella ei ole ovh:ta, mutta markkinoita seuraamalla ja asiantuntijaa konsultoimalla pääsee jo käsitykseen missä luokissa liikutaan.

Helppo tapa tinkiä on vaikkapa ihan vaan kysyä, että onko kyseessä tiukka hinta vai onko asiassa neuvotteluvaraa. Jos ei ole niin silloin on turha tarjota. Jos on niin sitten vaan tarjoaa. Toki jos ostotarkastuksessa on löydöksiä niin asia neuvotellaan niiden valossa.

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 10:27:53

Yleisesti ottaen harrastelijat hinnoittelee fiilispohjalta omat liian kalliiksi ja alle 50e/h ratsutuksesta ottavat myös yliarvioi hevosen potentiaalin hintaan nähden

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 10:28:56

Eli niissä on ilmaa

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   6.10.24 11:04:02

Kun minä myyn, laitan joko hinnan tai hintapyynnön. Ihan selkeää: hinnasta ei tingitä, mutta hintapyynnöstä voi jonkun verran neuvotella, jos siihen löytyy perusteita. Tämän teen aina selväksi puhelimessa, ennen kuin kukaan persaukinen renkaanpotkija tulee tuhlaamaan aikaani.

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: Qwe 
Päivämäärä:   6.10.24 11:05:23

No kysy, onko varaa tinkiä, ennen kuin tuhlaat omaasi ja myyjän aikaa. Sikäli samaa mieltä kuin edellinenkin.

  Re: Hevoskauppa ja hinta

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   6.10.24 13:21:09

Å : just näin.

Hp = hintaPYYNTÖ = tinkiä voi
H = mh = (myynti)hinta = tiukka hinta, älä tingi

Ja sit itse kukin voi miettiä, että mistä myyntihevosesta kannattaa kysellä tarkemmin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.