Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   5.10.24 13:41:22

…älä huoli, hän kyllä kertoo sen teille.

Miksi osalla pihattohevosten omistajista on tarve toitottaa hevosensa asumistapaa somessa kerta toisensa jälkeen?

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: luu 
Päivämäärä:   5.10.24 13:57:51

Tarve toivottaa? No sehän on perinteistä hyvesignalointia, "mä olen hyvis ja hoidan hevoseni oikein, te muut teette kaiken väärin!"

Mun mielestä vaan merkki ko henkilön tyhmyydestä.

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.10.24 14:03:40

No miksi nyt kenelläkään on tarve toitottaa yhtään mitään omasta hevosestaan tai vaikka kisaamisestaan tai ylipäätään mistään omista asioistaan? Varmaan siksi, että ne asiat ovat itselle tärkeitä ja siksi niitä haluaa jakaa muillekin. Miksi se on aloittajalle ja heti ensimmäiselle vastaajalle ongelma, että joku pitää hevostaan pihatossa ja kertoo siitä somessa? Kannattanee katsoa peiliin ja miettiä, miksi itseä harmittaa se, että joku muu "toitottaa" jotain asiaa, joka ei sinänsä liity mitenkään omaan toimintaan.

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: mui 
Päivämäärä:   5.10.24 14:12:03

Kyllä nämä jotkut pihattofanaatitkot nimenomaan toitottaa sitä kokoajan. Just koska ovat itse niin hyviä, ai että!

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.10.24 14:13:24

Ihmiset tykkää puhua itsestään ja omista asioistaan. En ole huomannut että erityisesti pihatossa asuvien hevosten omistajat erottuisivat tästä, yleisesti suurin osa ihmisistä haluaa ennemmin puhua kuin kuunnella :D

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   5.10.24 14:14:31

Niin, mikä teitä tosiaan riepoo siinä, että joku toinen pitää hevostaan pihatossa ja kertoo asiasta? Millä tavalla se on ”hyvesignalointia” ja miten se tekee ihmisestä tyhmän? Lähinnä nyt tulee mieleen, että näin ajattelevat jostain syystä kokevat huonoa omaatuntoa omasta hevosenpitotavastaan ja sitten harmittaa, kun joku toinen tekee eri tavalla. Vai ärsyttääkö se ihan yhtä paljon, jos joku muu kertoo somessa pitävänsä hevosta karsinatallissa tai vaikka kisaavansa esteitä, harrastavansa raviurheilua tai mitä tahansa jotain sellaista, mitä itse ette tee? Eikö ärsytä? Miksi se sitten ärsyttää, että joku kertoo pitävänsä omaa hevostaan pihatossa? Ja miksi ylipäätään seuraatte sellaisia ihmisiä, joiden postaukset ovat pelkkää ärsyttävää hyvesignalointia ja kertovat kyseisen ihmisen tyhmyydestä?

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.10.24 14:17:42

Johtuu ihan siitä, että tulee puhuttua "kävin tallilla" jne. mutta sitten tuntuu tyhmältä kun kävi oikeasti pihatolla niin tulee korjattua :D

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: Gina 
Päivämäärä:   5.10.24 14:30:27

Enpä kyllä ole huomannut mitään sen kummempaa "toitottamista" pihatoista, siis sen kummempaa kuin mistään muustakaan asiasta. Ihmisillä nyt vain on usein tarve kertoa itselleen tärkeistä asioista, ja monelle hevosharrastajalle se oma hevonen nyt sattuu olemaan aika tärkeä asia, josta halutaan kertoa muillekin, ja jos se oma hevonen sattuu asumaan pihatossa, niin kyllähän sekin varmasti tulee ilmi asiayhteydessä. Ihan yhtä lailla esim. kisaavat "toitottavat" siitä kisaamisestaan tai kasvattajat "toitottavat" kasvateistaan. Tokihan jotkut pahoittavat mielensä siitäkin, että esim. seksuaalivähemmistöt "toitottavat" olemassaoloaan tai vegaanit "toitottavat" ruokavaliotaan ja elämänkatsomustaan ihan jo silloinkin, kun jossain vain mainitaankin sana "homo" tai "vegaaninen".

Jos kokee aivan neutraalin asioista kertomisen aina jonkinlaisen "toitottamisena", tuputtamisena tai muiden arvosteluna, kannattaa varmaan miettiä, että mikä omassa elämässä ja toiminnassa harmittaa niin paljon, että jonkun muun tekemiset ja sanomiset tuntuvat jonkinlaiselta uhkalta omaa toimintaa kohtaan.

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   5.10.24 14:35:19

Omatkin hevoset on asuneet pihatossa, mutta eivät enää. Ei minua harmita että siiitä oman hevosen asumismuodosta halutaan kertoa, kunhan vähän huvittuneena mietin että miksi osa kokee tarpeelliseksi toistaa asiaa.

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.10.24 14:45:20

aika usein se on ihan oleellista keskustelun kannalta. onko sekin toitottamista jos joku puhuu hevosensa karsinasta ja tarhasta?

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.10.24 14:47:50

Gina: Heh, minullekin tuli tästä aloituksesta heti mieleen setämiehet, jotka ulisevat siitä, että miten seksuaalivähemmistöt tai vegaanit toitottavat ja tuputtavat agendaansa. Jos vaikka joku miespari iloitsee somessa lapsen saamisesta tai transhenkilö iloitsee hoitoihin pääsemisestä tai joku julkaisee jonkin vegaanisen ruoan reseptin, se on heti hirveää toitottamista, tuputtamista, pakkosyöttöä ja muita parempana ihmisenä esiintymistä. Kyllähän fakta on se, että jos muiden onnellisuus ja tyytyväisyys vallitseviin olosuhteisiin ja omiin valintoihin aiheuttaa ärtymystä, silloin omassa elämässä ja omissa valinnoissa on jotain mihin ei ole tyytyväinen.

Ja kyllä, oma hevoseni asuu pihatossa ja julkaisen joskus somessa jotain asiaan liittyvää. Jos joku kokee sen jonkinlaisena toitottamisena ja tuputtamisena, niin se on sitten ihan hänen oma ongelmansa. Itse olen tyytyväinen omaan elämääni ja omiin valintoihini, niin ei tarvitse ärsyyntyä muiden elämästä ja valinnoista :)

  Re: Mistä tiedät että jonkun hevonen asuu pihatossa

Lähettäjä: PP 
Päivämäärä:   5.10.24 15:18:09

Minulla on hevonen pihatossa ja katsoinpa ihan huvikseni oman hevosaiheisen sometilini julkaisuja: julkaisuja on yhteensä vajaa 400 ja nopean vilkaisun perusteella pihatto on mainittu ehkä noin 10-15 kertaa, siis esimerkiksi tyyliin "X oli söpö, kun nukkui sisällä pihatossa", ei todellakaan mitään "Huomio, huomio! Hevoseni asuu pihatossa!" :D Mutta varmaan tällainenkin sitten on jonkun mielestä hyvesignalointia ja minulla on hirveä tarve toitottaa hevoseni asumistapaa kerta toisensa jälkeen ja olen itse niin hyvä, ai että :D Jännä, että jos sanan "pihatto" tilalle vaihtaisin sanan "karsina" tai "talli" (siis tyyliin "X oli söpö, kun nukkui karsinassa"), se ei olisi ärsyttävää toitottamista, mutta jostain syystä sana "pihatto" tuntuu triggeröivän monia :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.