Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi arkoja ratsastuskoululaisia haukutaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.10.24 19:57:46

Itse vain lapsena ratsastuskoulussa käyneenä ja nyt useita hevosia omistaneena sekä kaikenlaisia hevosia käsitelleenä ihmettelen aina, että miksi se on sen kokemattoman harrastajan vika, että jännittää äkäistä itselleen vierasta hevosta.

Minä olen käsitellyt varsoja, oreja ja kaikkea siltä väliltä ja silti minä en lähde riskeeraamaan vieraan hevosen kanssa itseäni jos vahvasti reagoi aggressiivisesti. Tarpeeksi kun on vuosia viettänyt hevosten parissa, niin myös näkee niitä seuraamuksia siitä kun ei osaa lukea sitä hevosta tai esittää liian rohkeaa. En siis todellakaan syyllistä sitä asiakasta, joka on taitotasoltaan luokkaa että saa about varusteet päälle ja hevosen harjattua, jos on arka.

  Re: Miksi arkoja ratsastuskoululaisia haukutaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.10.24 20:00:41

Kun elämässä ei onnistu yhtään missään niin se onnistumisen tunne pitää hakea dissaamaalla muita. "Ainakaan en ole niin huono kuin xxx".

  Re: Miksi arkoja ratsastuskoululaisia haukutaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.10.24 20:07:33

Kiitos! Itse jännitän juurikin kaikkia itselleni vieraita hevosia, jos ovat vähääkään vihaisen/arvaamattoman oloisia. Olen niin kyllästynyt siihen, kun sanotaan, että se on oma vikani kun en osaa asettaa niille rajoja ja näyttää kuka määrää. Huoh.

  Re: Miksi arkoja ratsastuskoululaisia haukutaan

Lähettäjä: M2 
Päivämäärä:   4.10.24 20:21:48

Onneksi itse käyn r.koulussa, jossa arkoja lapsia ja aikuisia tuetaan. Opelle saa ja pitääkin sanoa, jos joku heppa pelottaa, ja otetaan jaossa huomioon. Jos tallissa joku pelottaa niin tallityöntekijältä saa apua ja kannustusta.

Tosin mun r.koulussa jos joku heppa on ”hapan”, niin aika nopeasti se siirtyy tallityöntekijän kuntoon laitettavaksi, ja tämä järjestely pysyy, kunnes hevosen luottamus ja rentous on palannut.

  Re: Miksi arkoja ratsastuskoululaisia haukutaan

Lähettäjä: hmm Nr. 467 
Päivämäärä:   4.10.24 21:35:40

Heikko itsetunto. Siinä syy

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.