Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka tiukat saappaat

Lähettäjä: pohje 
Päivämäärä:   3.10.24 08:58:43

Mulla on saapasongelma. Ostan aina liian isoja, kun ajattelen, että pitää mahtua kalsarit ja villasukat ja ja ja. Lopulta, kun saapas antautuu, mulla on liian isot saappaat. Pohje on löysä ja nilkkaosa löpristyy. Olen usemmat ostanut ja sitten myynyt. Tällä hetkellä käytössä minichapsit, mutta haluaisin saappaat!

Mutta kuinka hemmetin tiukat niiden saappaiden pitää olla ostaessa? Onko teillä saappaan varsi ihan puristanut epämiellyttävästi alussa? Onko vetskarin kiinni saaminen tyyliä "nippanappa nitkuttamalla". Antakaa vinkit miten osaan ostaa oikean kokoiset saappaat?

  Re: Kuinka tiukat saappaat

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   3.10.24 09:08:02

Kesä- ja talvisaappaat pitää olla erikseen. Ellei osta kokonyöritettyjä saappaita. Itsellä olisi sellaiset hakusessa.

  Re: Kuinka tiukat saappaat

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.10.24 09:10:39

Vetskari kiinni nitkuttamatta, mutta nihkeesti. Omat nyt niin tiukat että hyvä kun kävellä pystyy, mutta kyllä ne siitä antautuu.

  Re: Kuinka tiukat saappaat

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   3.10.24 09:46:28

Jos haluat napakasti istuvat saappaat, niin sitten tosiaan täytyy kyllä olla erikseen kesä- ja talvisaappaat. Onhan se nyt sanomattakin selvää, että muuten tuloksena on väkisinkin se, että joko talvella alle ei mahdu lisää kerroksia tai sitten kesällä saappaat ovat löysät. Sappaiden pitää olla uutena tiukat, siis niin tiukat, että menevät just ja just jalkaan, koska nahka antaa aina vähän periksi, jolloin saapas löystyy käytössä.

  Re: Kuinka tiukat saappaat

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.10.24 09:49:52

Onko kokemusta miten keinonahkavarsi löystyy? Vai löystyykö? Kiikarissa saappaat, jossa jalkaosa nilkkaan saakka nahkaa ja varsi keinomatskua.

  Re: Kuinka tiukat saappaat

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   3.10.24 10:14:54

Jos haluat käyttää samoja saappaita kesällä ja talvella, niin osta sellaiset, joissa on nyöritys ihan koko varressa.

Ei minulla ole mitenkään supertiukat saappaat, vetoketju menee ihan normaalisti kiinni ilman nitkuttamista, eivätkä purista, mutta tuntuvat kuitenkin napakalta.

  Re: Kuinka tiukat saappaat

Lähettäjä: Xy 
Päivämäärä:   3.10.24 12:11:23

Kesäsaappaat niin tiukat että just kiinni menee ja puristaa alkuun, samoin korkeus saa ottaa reilustikin polvitaipeeseen eli ylipitkät.
Sitten kun venähtää, sinne kyllä kalsaritkin alle mahtuu. Mutta ei villasukkaa. Sitten on väljät kesällä kuten olet todennut.

Jos villasukkaa haluat käyttää, osta toiset talvimallin saappaat jossa teräosa erimallinen jossa varpaille tilaa että pysyvät lämpimänä. Tai käytä kenkiä ja varsia talvella.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.