Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 12:40:12

Jo pelkät ylläpitokulut niin kovat varsinkin jos vuokratallissa pitää...

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   1.10.24 12:43:19

Meillä. Just viritellään valmennuksia hevosen pitkän saikun jälkeen.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.10.24 12:50:07

Rikkailla tietysti

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: heps 
Päivämäärä:   1.10.24 12:52:02

Meillä ainakin. Tyttö käy valkussa 2-3 x vko plus talvikaudella mj-leirit päälle.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   1.10.24 12:55:53

Rikkailla.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.10.24 13:02:25

oon ihan meduaanituloinen yksinasuva nainen ja valmentaudun.

Hevonen asuu maneesittomalla tallilla mutta maneeseja ja valkkuja on vuokrattavana alkukäyntien päässä. Valmennuksen hinta on täten korkeampi, mutta muussa tallipaikassa sitten säästää.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   1.10.24 13:11:59

Ainakin pari kertaa viikossa plus kisareissut päälle

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: Ei paha 
Päivämäärä:   1.10.24 13:13:46

30 min kouluyksäri, itsenäiset alku- ja loppuverkat 55eur sisältäen valmentajan matkakulut omalle tallille. Ratsastuskoulun ryhmätunti (5-7 hlöä ryhmässä) 32eur. Mieluummin maksan 55eur valmentajan (master opettaja) 30 min yksityisvalmennuksesta kuin 32eur rats.opettajan/ohjaajan (kuka sattuukaan olla vuorossa) 60 min tunnista, jossa joudun jakamaan opettajan 4-6 muun ratsastajan kanssa.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: gp 
Päivämäärä:   1.10.24 13:27:33

Ihanaa hevosihmisen logiikkaa "ei paha" :) Vai antaako joku sinulle ilmaiseksi hevosen käyttöön sinne masteropen tunnille?

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.10.24 13:44:28

Olisikin joku, joka pitäisi tunteja kerta viikkoon. Just sellainen hyvä ratsastuksenopettaja oli ideaali. Mutta ei, täällä päin ei ole yhtään. Kerran kuussa käy kouluvalmentaja (65-70e kerta+ maneesi) ja kahdesti estevalmentaja (40e kerta, 3:n ryhmässä + maneesi). Näiden lisäksi kelpaisi hyvin pari kolme ryhmätuntia.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.10.24 13:53:52

Mä käyn 1-2x/viikko. Pidän hevosta maneesitallilla. Olen ns. parempi keskituloinen (brutto n. 3800-5000/kk). Pieni lapsi on ja maksan asumiskuluista 70%. Ja opintolaina, asuntolaina... mutta muusta kun luopuu, kyllä sitä pystyy :)

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: Abc 
Päivämäärä:   1.10.24 15:04:08

Valmennuksia 6-8kpl/vko (meillä on monta hevosta). Eli minä valmentaudun.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.24 15:42:20

Niin mäkin. Valmennustalli. Gp heppa.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: Keskituloinen 
Päivämäärä:   1.10.24 16:03:30

Joudun kyllä miettimään paljonko voi laittaa rahaa valmennuksiin. Tällä hetkellä vakivalmennus kerran kuussa, ja tehoviikonloppuja 2-4kpl vuodessa. Enemmän tarvitsisin nuoren hevosen kanssa, että menisi tehokkaammin eteenpäin, mutta ei pysty. Meillä käy kyllä viikoittain suht edullisia valkkuja, mutta huolettaa että vaan sekoittaa kun erityylisiä vrt oma valkku eikä sitten rahoille kuitenkaan vastinetta...

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   1.10.24 16:07:24

Käyn joka toinen viikko, enempään ei ole varaa.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: cilla 
Päivämäärä:   1.10.24 16:09:14

Kyllä se valmentautuminen on pieni summa hevosenpidon kokonaisuudessa!

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: Cinnamon 
Päivämäärä:   1.10.24 16:16:16

Itse olen laskenut valmentautumisen (3 x viikko) mun hevosen peruskulujen budjettiin, sen verran oleellinen osa omaa harrastamistani.

  Re: Kellä on enää varaa valmentautua

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   1.10.24 16:18:17

^ hevosen pito kun itsessään on jo kallista, niin ei ole ”pieni summa” valmentautua. Itse valmentuisin joka viikko, mielellään pari kertaa viikkoon mut todellisuudessa pystyn rahallisesti ottamaan valmennuksia kerran tai kaksi kuukaudessa. Hevonen asuu kyllä hyvällä tallilla ja puitteet hyvät harrastamiseen. Omasta elämisestä nipistän, jotta pystyn elättämään omaa hevosta ja ei tule tilanteita, ettei esim kengitys tai terveydenhuolto muuten olisi kunnossa. Näitä kun valitettavasti näkee, että niistä kyllä pihistellään, jotta saa itse harrastaa. Toki sekään ei pitkälle kanna kun tulee sitten saikkuja.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.