Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä ratsastamaan friisiläisellä?

Lähettäjä: unelma 
Päivämäärä:   30.9.24 10:46:24

Pienestä asti unelmana on ollut ratsastaa friisiläisellä.

Onko jotain paikkaa, jossa pääsisi 100% varmasti ratsastamaan sellaisella?

Olen perusratsastustaitoinen, siisti ja pienikokoinen ratsastaja, joka osaa ratsastaa hevosen rennosti oikeinpäin. Kokemusta löytyy omista hevosista.

Keltään läheiseltä / hevostutulta ei löydy omaa friisiläistä, enkä välttämättä viitsisi ulkomaillekaan asti lähteä tätä kokemaan. Kertokaa pliis, että jossain päin Suomea tämä voisi olla mahdollista? :)

  Re: Missä ratsastamaan friisiläisellä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 10:57:25

Ne on kyllä niin kamalia kenokauloja, että en voi ymmärtää mistä moinen unelma nousee. Mutta unelmoida saa toki, unelmansa kullakin :-)

Laita vaikka ilmoitus Facen vuokrata halutaan ryhmiin, varmasti löytyy joku yksityinen, joka suostuu vuokraamaan pariksi kerraksi sinulle hevosen silmälläpidon alla vaikka.

  Re: Missä ratsastamaan friisiläisellä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.24 11:04:10

Ei kaikki friisit oo joutsenkauloja. Useammallakin ratsastuskoululla on friisejä, joten semmosista lähtisin selvittämään

  Re: Missä ratsastamaan friisiläisellä?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.9.24 11:05:51

"Ne on kyllä niin kamalia kenokauloja, että en voi ymmärtää mistä moinen unelma nousee."

Mitä hemmettiä..? Opettele ratsastamaan! :D

  Re: Missä ratsastamaan friisiläisellä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 11:16:51

Kyllä mä osaan ratsastaa, mutta melkoisia rakennekukkasia ne ovat. Ei se ole mun ratsastustaidosta kiinni.

  Re: Missä ratsastamaan friisiläisellä?

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   30.9.24 11:19:31


Lähettäjä: ??
Päivämäärä: 30.9.24 11:05:51

"Ne on kyllä niin kamalia kenokauloja, että en voi ymmärtää mistä moinen unelma nousee."

Mitä hemmettiä..? Opettele ratsastamaan! :D"

Ja tästä huomaa ettei ?? osaa itse ratsastaa :D

  Re: Missä ratsastamaan friisiläisellä?

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   30.9.24 11:25:05

No ihan on yleisesti tiedossa, että ne on jalostettu johonkin ihan muuhun kuin ratsastukseen ja ovat tosiaan rakenteeltaan kaikkea muuta kuin ihanteellisia siihen käyttöön. En itsekään niistä pidä, vaikka osaan ihan todistetusti ratsastaa.

  Re: Missä ratsastamaan friisiläisellä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.24 11:28:25

No minut kyllä löytää yläpäästä kansallisista koulurankingpisteistä, että saatan hiukan osata ratsastaa ja silti olen sitä mieltä, että friisit ovat rakennekukkasia. Taisin nyt pahasti loukata jotain friisifania, nöyrimmät pahoittelut siitä.

  Re: Missä ratsastamaan friisiläisellä?

Lähettäjä: Oho! 
Päivämäärä:   30.9.24 11:29:40

Ainakin täällä Varsinais-Suomessa yhdellä tallilla niitä on ratsuina ja siellä pidetään leirejä. Kaveri oli just siellä viikonloppuleirillä. Taitaa olla Chevalux sen paikan nimi.

Itselläni oli joskus sellainen ratsutettavana. Kyllähän ne ennemmin vaunuhevosiksi käy sen shakkinappulakaulansa kanssa, mutta kiltti ja mukava muuten oli.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.