Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kahdella hevosella samaan luokkaan

Lähettäjä: höntti 
Päivämäärä:   22.9.24 19:16:14

Olen osallistumassa kahdella hevosella samaan (este)luokkaan, johon tulee n. 15 ratsukkoa. Kipa antaa mahdollisuuden kirjoittaa "lisätietoja" osallistumisen yhteydessä, niin kannattaako siinä vielä mainita menevänsä kahdella hevosella saman radan? Kuinka sidottu on luokkajärjestys, voisikohan siinä toivoa myös kummalla menisi ensin..?

Esim. Ilmoitan Pollen, ja kirjoittaisin lisätietoihin: "Olen luokassa kahdella hevosella, toivon starttaavani loppupäässä."
Ja ilmoitan Puten: "Olen luokassa kahdella hevosella, toivon starttaavani alkupäässä."

Toinen hevosista hyötyisi pidemmästä verkasta, jonka takia haluaisin sillä heti luokan alkupäähän.

Re: Kahdella hevosella samaan luokkaan

Lähettäjä: LT 
Päivämäärä:   22.9.24 19:21:43

Säännöissä lukee, montako ratsukkoa vähintään pitää olla välissä, jos samalla ratsastajalla on useampi hevonen. Equipe arpoo lähtöpaikat, mutta kisajärjestäjä voi niitä manuaalisesti vaihtaa. Jotkut kisajärjestäjät kuuntelevat lähtöpaikkatoiveita, toiset eivät ja kolmannet tekevät päinvastoin kuin toivotaan.

Lähettäjä: koti 
Päivämäärä:   22.9.24 19:32:32

"Lähtöjärjestys Urheilija, joka osallistuu luokkaan kahdella tai useammalla hevosella/ponilla, on mahdollisuuksien mukaan sijoitettava lähtöluetteloon siten, että hänen lähtöjensä välissä on ainakin kahdeksan (8) ratsukkoa. Hänen lähtöjensä välin tulee kuitenkin olla vähintään 10 minuuttia"

Lähettäjä: Xy 
Päivämäärä:   22.9.24 19:55:16

Eli tässä tapauksessa varmasti luokan ensimmäinen ja viimeinen lähtijä.

Lähettäjä: Ponit 
Päivämäärä:   22.9.24 20:05:27

^ Jos luokassa on sarja ja aloittajalla hevosia, niin todennäköisesti ponit menevät ensin ja aloittaja on ensimmäinen ja viimeinen hevosratsukko, ellei muillakin ole kahta (tai useampaa) hevosta/ponia samassa luokassa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.9.24 20:40:04

Ei tarvitse ilmoittaa asiasta erikseen. Equipe kyllä huomauttaa lähtölistojen tekijää, jos ratsastaja useammalla hevosella samassa luokassa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.9.24 20:41:57

Niin ja voi toivoa omien hevosten lähtöjärjestystä. Lähes kaikki kisajärjestäjät ottaa toiveet vastaan ja ne toteuttaa!
Itse olen yleensä laittanut lisätietoihin toiselle, että toivoisin tämän hevosen luokan alkuun / tämän luokan loppuun

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.9.24 20:51:28

Joskus muinoin (kun koulukisoissa oli lähtijöitä läjäpäin) kävin muutamat kisat valmentajan hevosella ja kyydillä. Hänen lapsensa osallistui samoihin luokkiin ja siksi pääsinkin mukaan. Laitoin aina lisätietoihin toiveen lähekkäisistä lähdöistä saman kyydin vuoksi, mutta aina meidät oli laitettu aivan eri päihin luokkaa. Ei tarvinnut montaa kertaa kisata, kun valkku joutui mun takia olemaan reissussa tuntikausia pidempään...

Lähettäjä: LT 
Päivämäärä:   22.9.24 21:06:52

^ Juurikin tämä ja varsinkin koulukisoissa. Osa kisajärjestäjistä vihaa lähtöpaikkatoiveita ja jos mahdollista, tekee päinvastoin kuin toivotaan.

Vanhan Kipan aikaan opettelin lähtölistojen tekoa oman seuran koulukisoihin seuran pj:n luona. Kisaan oli ilmoittautunut yksi saman seuran jäsen, joka ei koskaan talkoillut millään lailla seuran eteen. Tuli kisoihin, kisasi ja lähti pois. Ei kuulemma ehtinyt talkoilla. Ei edes leipoa kanttiiniin. Hän oli laittanut lähtöpaikkatoiveet Kipaan.

Tein lähtölistat, huomioin ko. seuralaisen lähtöpaikkatoiveet ja sitten seuran pj tarkisti lähtölistat. Pj muutti ko. seuralaisen lähtöpaikat niin, että ne olivat mahdollisimman kaukana alkuperäisestä toiveesta.

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   22.9.24 22:10:54

Voi ja kannattaa laittaa toive että mahdollisimman kauas. Aina ei toki onnistu, mutta vähintään sen 15min on itsellä ollut aina välissä 10 ratsukonkin luokassa.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   22.9.24 22:45:07

Equipe näyttää kororstetusti ratsastajat joilla on useampia hevosia samassa luokassa ja myös hevoset jotka menevät luokassa kahdella eri ratsastajalla. Eli kyllä ne siellä huomioidaan jos on mahdollista. Sitten toki on joskus se 4 ratsukon luokka jossa yhdellä on kaksi hevosta, silloin on sitten tuomariston tehtävä huolehtia että ratsukkolla on starttien välissä sääntöjen mukainen aika (tornissa laitetaan kello käyntiin), eli estekisoissa se 10min ja koulukisoissa 30min. Ja toki onhan se ok toivoa että toinen on se joka on luokassa ensin. Virallisestihan ne kuuluu arpoa ja ratsukoita siirrellään sitten vaan sen mukaan että tulisi starttien väliin fiksusti aikaa. Mutta tosiaan toiveiden toteuttaminen on vain reiluutta, eikä pidä pitää itsestään selvyytenä, eikä se ole aina mahdollista (tänä vuonna tullut vastaan mm 22 ratsukon luokka jossa 15 toivoi starttia luokan loppupäähän ja lisäksi luokassa oli mukana kolme ratsastajaa joilla oli kaksi tai kolme ratsua, eli tuossa tapauksessa suoritetaan arvonta, pyritään järjestämään nämä useamman ratsun ratsastajat mahdollisimman kauas itsestään ja loput on siellä minne arpa osuu).

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.9.24 23:10:19

Nuo toiveet on sääntöjen vastaisia. Lähtölista ARVOTAAN, sääntöjen mukaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.24 10:09:59

Tiedän noita useamman hevosen järjestystoiveita isommissa kisoissa kuunnellun lähinnä siinä tapauksessa, että hevosia on esim pienessä luokassa 3 ja koko kisan etu on, että ne kaksi jälkimmäistä on esim sellaisia, että joku muu voi ne verkata sileällä. Tai jos jollain on kaksi hevosta kahdessa luokassa, katsotaan usein että menevät toisen luokan vaikka 1-2 ja toisen sitten 2-1. Tms. Mutta sen perusteella en ole nähnyt niitä laitettavan/muutettavan, että ratsastaja toivoo, koska se ei ole sääntöjen mukaista kun listat lähtökohtaisesti arvotaan. Moni muukin hyötyisi jostain tietystä lähtöpaikasta, mutta sehän menisi ihan mahdottomaksi, jos ne aina toteutettaisiin. Silloin toiveita esittämättömät kärsisi.

Koulukisoissa itse olen pyrkinyt noita vähän katsomaan, mutta siinä on joskus aika iso palapeli rakennettavana ja se "sama kyyti" menee aika monen ns pakottavan syyn taakse, joten joskus se läheisin mahdollinen paikka voi olla yli tunnin erolla.

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   23.9.24 10:32:57

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 22.9.24 20:41:57

Niin ja voi toivoa omien hevosten lähtöjärjestystä. Lähes kaikki kisajärjestäjät ottaa toiveet vastaan ja ne toteuttaa!
Itse olen yleensä laittanut lisätietoihin toiselle, että toivoisin tämän hevosen luokan alkuun / tämän luokan loppuun

ja pas*anmarjat ottavat :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.9.24 12:04:59

Piste, mulle olisi kyllä kelvannut tunnin väli, mutta aina oli laitettu 3-5h väliä, mikä oli täysin järjetöntä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.