Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuivatusloimi paksuturkkiselle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 23:09:56

Harrastesuokki kyseessä. Ei klipata. Aiemmin olen kyllä hikisenä laittanut kuivumaan ulos myös talvella. Vanhemmiten olen itse herkkä palelemaan niin olen miettinyt kuivatusloimen ostoa :) Oletteko löytäneet jonkun hyvän kohtuuhintaisen loimen? Vai tarvitseeko heppa ylipäätään ”kuivatusta” kun on hyvässä talvikarvassa?

Re: Kuivatusloimi paksuturkkiselle?

Lähettäjä: Puttepallero 
Päivämäärä:   22.9.24 08:11:16

Villaloimi ollut ihan paras karvaturrille. Vaikka fleeceloimea kalliimpi, on silti huomattavasti kestävämpää materiaalia. Omilla ei fleecet kauaa ole ehjänä pysyneet.

Päivämäärä:   22.9.24 16:42:54

Onko suositella hyvää merkkiä?

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   22.9.24 22:04:29

Todellakin tarvitsee kuivatusta hikisenä ulos!! Meillä käytössä fleecevuorelliset sadeloimet, joita saa myös 150g paksuudella, menee koko talven sinne -20 saakka. Rainbusterit hyviä, kaulakappaleella, todella hyvä hinta-laatusuhde, meidän vanhimmat loimet 10v vanhoja ja yhä pitää veden vaikka pestään 3-4krt kauden aikana. Kovemmilla pakkasilla meilläkin käytözsä toppiksen alla osalla fleece ja osalla villaloimi, esim. EQCode ja Equiline hyvät.

Päivämäärä:   22.9.24 22:23:27

Mun hevosella on Horsewaren sadeloimi kaulakappaleella. Eikö tuollainen fleecevuorellinen loimi tunnu kostealta koko ajan? Lähinnä siis pohdin, että pitääkö laittaa villa + fleece ja tuo ohut sadeloimi vai mitä.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   22.9.24 23:45:08

Ohut villaloimi, koska Hansbon combi-loimia ei enää tehdä. Ysärillä oli kaikista paras kuivatukseen hansbon raidallinen. Sellaista omituista neulosta.

Ja noi fleecet on suoraan saatanasta. Kuivaatko itse suihkun jälkeen fleeceriepuun itsesi? Kokeilin kerran fleecestä valmistettua kylpytakkia ja voi juma. Ei enää ikinä.

Lähettäjä: brm 
Päivämäärä:   23.9.24 00:01:15

Olen imaissut enimmät hiet ensin tallissa fleecellä (sen teho on se kosteuden nosto hevosesta, eli fleecen ulkopinta on hetkessä märkä) ja ulos fullneck villaloimi + ulkoloimi fleecevuorella/100g/300g kelin mukaan. Näillä menty kovillekin pakkasille pörröturkin kanssa. Paksu turkki kuivuu pitkään ja hitaasti, ehdottomasti tarvitsee kuivatusloimen!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.