Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Villaloimista

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   21.9.24 20:23:46

En ole keksinyt talven kuljetuksiin ja talutteluun satulan kanssa hyvää paksua villaloimea.
Viritellyt olen kahta aitoa enkkuvilttiä ja talvitoppiksia päällekkäin ja aina pieni valumariski eikä pylly peity.
Enkkuviltit eivät meinaa mitenkään pysyä kaikissa käänteissä mukana ja jos laittaa kunnon klemmari eteen, jää satulan kanssa ja ilmankin satulaa takaa vajaaksi. Jos ei laita klemmaria, loimi valuu takajalkoihin.

Toinen on sitten pyllyn lisäksi kaula.
Märkä klipattu hevonen ja -20 ja se kaula pitää saada pakettiin ja paketti pysymään..

Wahlstenin luksusvillaloimissa on aika pienet koot ja huonot lukot. Muita villaloimia ei juuri markkinoilla ole. Fleece on kylmällä kylmää.

Auttakaa tyhmää. Mistä te ostatte kunnon villaloimet? Tai millä pidätte nakun ja märän lämpimänä kylmällä?

Re: Villaloimista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.9.24 20:27:00

Jään seuraamaan, en myöskään ole löytänyt reilua fullneck-villaloimea puokille.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.9.24 20:27:55

Equilinen fullneck villaloimi on kunnon paksua villaa ja malli istuu hyvin.
Tosin hinta vaan nykyään on ihan järkyttävä, 890 €

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 20:31:27

Dyónilla hyvä, paksu villaloimi, jos tarvii fullneck niin laittaisin alle fullneck fleeceloimen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.9.24 20:37:18

Juu ei, 890e villaloimi ei liene meille vaihtoehto:)

Päivämäärä:   21.9.24 20:43:18

Selaa Hevari nyt ekana ja muut ravikampekaupat. Ne ei-niin-hienon merkkiset on myös käyttökelpoisia.

Oikeasti paksu villis on painava ja tönkkö, kerää kaiken roskan. Laittaisin viltin alle, fleecellä paikalleen.

Päivämäärä:   21.9.24 20:43:46

Oon käyttänyt villaviltti + wahlstenin loimi komboa. Villaviltti kaulalla ja kunnolla kiinni, loimi peittää pyllyn. Tarvittaessa viltti loimivyöllä kiinni.

Jos selkään tarttee enemmän, päälle vielä dyonin villaloimi.

Myöskin kokeilemisen arvoinen voisi olla kentyckyn heavy fleece "kaulahuivi". Heavy fleece on paksua ja aika villamaista käytökseltään. Pysyy kaulalla varmasti paikallaan, kun niskassa on kiinnityslenkki riimuun.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.9.24 20:57:27

Se Wahlstenin luksusvillaloimi on huono - huonoa villaa eikä malli istu. Koot on tosin mun mielestä suurehkot, mutta yhtä kaikki en suosittele

Lähettäjä: Höö 
Päivämäärä:   21.9.24 21:05:53

Mulla on ollut paksu ratsastusloimi ja paksu kaulakappale (maneesille ratsain ja hikisenä takaisin, en halua mitään mikä tekee kömpelöksi). Satulan etulenksuissa nippusiteen mihin saa ihan tavallisen kaulakappaleen kiinni. Ryntäät jää auki mutta ei ole paleltunut matkalla. Talliin sitten Villa + fleece.

Lähettäjä: Q1 
Päivämäärä:   21.9.24 21:59:23

Fleese on keinokuitua.
Hyvä villa, kuten paksu enkkuviltti, ei ole jäykkä.
Olen harkinnut kahden enkkuviltin yhdistämistä, koska silloin suojaisin korvista hännän yli. Päälle voisi heittää sään mukaan 200-400grammaa ja antaa sen imeä villasta kosteuden ja lämmittää matkan ajan.
Voi kun ei tulisi talvea lainkaan.

Päivämäärä:   22.9.24 08:11:14

Ostat tuohon comboon lisäksi sellaisen hevosten kaulurin mitä nykyisin myydään.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.9.24 09:26:56

Onko sanan fleece alla erilaisia materiaaleja?
Mitä on heavy fleece?

Päivämäärä:   22.9.24 14:44:33

Wahlstenilla hyvällä hinnalla myös "perus" villaloimi, ei siis se luksus. Joka sekin on hyvä

Päivämäärä:   22.9.24 16:59:44

Ostin tuollaisen Wahlstenin perusvillaloimen Puuilosta, hintaa jotain 60 e. Kaulakappale kiinteä. En ole vielä testannut. Kohtuuhintainen.

Päivämäärä:   22.9.24 17:05:17

Hevosettomana huutelen, onnistuisiko kahdesta viltistä loimen ompeleminen? Ompelijalla tai itse?

Päivämäärä:   22.9.24 17:09:45

Eikös perusvilla ole märällä karvattomalla -20 pakkasessa aika kylymä?

Päivämäärä:   22.9.24 19:17:11

Hevosettomana huutelen, onnistuisiko kahdesta viltistä loimen ompeleminen? Ompelijalla tai itse?

Ei maksa vaivaa. Täytyy olla tosi jykevä kone että voi ommella paksuja hihnoja soljille. Kikkailisin mielummin ostoloimien ja vilttien kanssa.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   22.9.24 19:20:15

Meillä on kuljetuksessa alimpana Horsewaren kaulakappaleellinen kuivatusloimi, mallia on nyt muista koska ollut jo vuosia käytössä. Sen päällä sitten paksu Wahlstenin villaloimi, jonka ostin aikoja sitten raveista varusteautosta.

Lähettäjä: Loimi 
Päivämäärä:   22.9.24 22:12:37

Mulla on ohut villaloimi ja bucas smartex medium tai extra.

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   22.9.24 22:18:55

Meillä on ajoloimet ja ratsastusvillaloimet varsinkin ainoastaan minihorseshopista ostettu, halpoja ja voi tilata siihen hintaan useammankin sitten.

Päivämäärä:   23.9.24 07:41:17

Mä olin tuota Wahlsten Lux loimea miettinyt talven varalle maneesiin siirtymisiä varten, siis satulan päälle laitettavaksi. Minkä mallisia hevosia teillä on, jotka kommentoitte, että ei istu? Meillä pelkkä villaviltti ei toimi, koska matkaa on sen verran, että tarvitaan jonkinlainen kiinnitys.

Ja jään seuraamaan keskustelua, jos löytyisi joku toimivampi vaihtoehto tilalle

Päivämäärä:   23.9.24 08:06:05

Wahlstenin lux loimessa paskat lukot, satulan kanssa ei istu ollenkaan ja ilman satulaa aika nafti.

Sen saisi ehkä tuunattua toimivaksi. uusimalla lukot tarroiksi. Mutta mistä niitä kunnon tarroja saa?

Tällä hetkellä ykkösvaihtoehto on enkkuloimen tuunaaminen niin, että jatkaa kaulaa ja laittaa taakse tuplat eli suutarille.

Raviloimet vaikuttavat kaikki oleva sekotteita ja grammoiltaan ohuita. Wahlstenin lux on myös aika ohut.

Päivämäärä:   23.9.24 08:25:53

https://tinyurl.com/p9t4ev7b

Tämähän tietysti varmaan merkkinä liian "halppis", mutta oikein toimiva, istuva ja kaulakappalekin kolmella tarralla melko reilu. Hevarilta Best on Horse.

Päivämäärä:   23.9.24 08:35:07

Mulla on Thermatex, koska en tykkää perusvillaloimista. Tämä on tosin villasekoitetta, ideana kerrosrakenne, joka kuivattaa hevosen paremmin kuin tavallinen loimi. Näitä saa myös fullneck-mallina, mulla on Snood, joka peittää suurimman osan kaulasta. Sen verran iso koko, että toimii hyvin satulan kanssa. Kuljetuksiin kovemmilla pakkasilla laitan päälle jonkun sisäloimen.

Päivämäärä:   23.9.24 14:39:50

Täällä neljän thermatex loimen omistaja huutelee myös, muita ei tarvita.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.9.24 14:42:44

Ei toimi pisteen laittama linkki. Itsekin olen etsinyt edullista villaloimea, pitäisi olla vähintään 60 % aitoa villaa ja ei saa olla kaulakappaletta. Ei tarvitse olle hieno eikä mitään tiettyä merkkiä, kunhan materiaali olisi asiallista ja istuvuus edes kohtalaisen hyvä.

Päivämäärä:   23.9.24 15:11:04

... Oho, niinpäs ei toiminutkaan. Mutta kirjoittakaa Hevarin sivujen hakuun "villaloimi" niin heti kaksi ensimmäistä on Best on Horsen villaloimia, yli 70% villaa. Toinen fullneck, toinen ilman kaulakappaletta. Kaulakappale on mielestäni reilu, kun joku sitäkin haikaili tässä keskustelussa. Toki merkki ei ole "hieno".

Lähettäjä: jaaha 
Päivämäärä:   23.9.24 16:01:04

Aloittajalle:
Mulla on puoliverinen (ohutkarvainen, ei klipattu) kulkenut maneesille ja takaisin jotakuinkin seuraavilla komboilla:

- Nollakeli / pikku pakkanen: Fullneck villaloimi, sen päälle kaulakappaleeton villaloimi
- 10-18 astetta pakkasta: Fullneck villaloimi, kaulalle viltti siten että jatkuu selän päälle, sen päälle kaulakappaleeton villaloimi
- 18-25 astetta pakkasta Fullneck villaloimi, kaulalle viltti siten että jatkuu selän päälle, sen päälle kaulakappaleeton villaloimi, päällimmäiseksi toinen fullneck villaloimi

(HUOM lämpötilat suuntaa antavia)

Viltti on vanha armeijan villaviltti, villaloimet merkittömiä jotainmitälie loimia, mutta paljon villaa sisältäviä.

Käytännössä aina on tallille päästyä alta kuorioutunut lämmin, kuiva ja tyytyväinen hevonen :)

Lähettäjä: Lx 
Päivämäärä:   23.9.24 16:11:31

Mun mielestä Wahlstenin Lux on kyllä
laadultaan hyvä, mutta lukot on ihan hanurista.

Lähettäjä: Ol 
Päivämäärä:   25.9.24 03:32:03

Tsekkaa Hankkijalta Henry fullneck villaloimi. Voisi olla toimiva tuohon tarpeeseen. Mutta aika paksu.

Lähettäjä: Dolly 
Päivämäärä:   25.9.24 03:44:07

Meillä myös Thermatex ja tykkään!

Päivämäärä:   25.9.24 06:58:36

Mistä noita thermatexejä saa fullneckinä ?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.