Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä myytävät varsat/nuoret?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 07:18:45

Tuntuu että ennen ollut paremmin syksyllä tarjontaa nuorista, 1-4v puoliverisistä hevosista.
Nyt ei tunnu löytyvän millään, varsinkaan kelpo hintaa. En maksa vuotiaasta 12 000€ koska etsinnässä ei ole mikään huippuvarsa vaan ihan "tavallinen".

Re: Missä myytävät varsat/nuoret?

Päivämäärä:   20.9.24 07:19:56

Suomenhevos varsoja sen sijaa tuntuu olevan vaikka kuinka paljon.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   20.9.24 07:23:54

No se mikä sinulle on ”kelpo hinta”, ei taida myyjille olla joten tarjontaa ei sitten ole. Nosta budjettia tai ole ilman.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   20.9.24 07:28:14

Ratsut.fi on kaikki varsat alle 12000€

Siellä muutama ihan kivakin

Lähettäjä: Meillä 
Päivämäärä:   20.9.24 07:29:42

Kasvattajilta suoraan kannattaa kysellä. Mutta ymmärräthän että hinnat on noussut joten se näkyy myös loppu hinnassa.

Päivämäärä:   20.9.24 07:33:06

Itse laitan vasta myyntiin 3 tai 4v. Nyt niin huonot markkinat ettei viitsi edes yrittää myydä.

Lähettäjä: Zeg 
Päivämäärä:   20.9.24 07:37:14

Taian hevostila myy varsoi/nuorii

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   20.9.24 07:38:07

Itse olen laittanut merkille että ainakin muutama sama hevonen pyörinyt markkinoilla keväästä asti.. nyt uudet ilmoitukset reilusti pudotetulla hinnalla.

Että kyllä ainakin joillain myyjillä on vähän turhan korkeat hinnat hevoseen nähden. Että ehkä sen vuoksi "huonot" markkinat.

Uskon että monikin varsa/nuori menisi kun hinnat kohdillaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.9.24 07:38:28

Kysypä Irina Kokolta, melko hyvä valikoima laadukkaita mutta kohtuuhintaisia varsoja.

Lähettäjä: Tilausvarsa 
Päivämäärä:   20.9.24 10:29:35

Teetä tilausvarsa. Niistä ei tarvitse tamman omistajalle paljon maksaa. Varsan kulut astutuksesta vieroitukseen ovat käytännössä ilmaiset, kasvattajat ”muuten vain” pyytävät kovaa hintaa vieroitusikäisistä. Vai miten se nyt menikään.

Päivämäärä:   20.9.24 10:30:53

Joo se onkin halpaa lystiä, lähes ilmaista. Siitä vaan varsoja kasvattamaan.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   20.9.24 11:19:26

Neljä vuotiaan hevosen pelkät kulut on jo siellä 20000 e hujakoilla. Jos ei ole omaa tallia ja pitää vieraalla "halvassa" paikassa. Tähän päälle vielä ell-kulut ja ratsutukset. Ei näitä voi myysä pariin tonniin.

Omalla tilalla käytännössä sama hinta, jos huomioi oman työn ja kiinteistön kulumisen.

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   20.9.24 12:27:47

Just kaveri ostamassa 2-vuotiasta, hp 18t. Tuli pari tonnia alas suorilla kaupoilla mutta kyllä ne hyvät vaan maksaa.

Lähettäjä: Halpaahuvia 
Päivämäärä:   20.9.24 22:51:03

En laita myyntiilmoja kun kysyjät useimmiten ovat köyhiä joilla ei ole varaa/halua maksaa hevosesta ja olettavat saavansa varsan halvalla ja tekevänsä siitä itselleen unelmiensa hevosen. Sen verran pielessä on lähtökohdat etten suostu noille myymään. Myyn jos ja kun ilmestyy ostaja joka todellakin ymmärtää mitä on ostamassa. Hinnoista sovitaan ostajan mukaan eikä näillä ole mitään ovh hintoja. Jos ei kuitenkaan ole kaupallista arvoa niin lihoiksi tai omaan käyttöön

Päivämäärä:   20.9.24 23:54:01

Laita ostoilmoitus esim fwb palstalle, varmasti saat ehdotuksia jos et ilmaista etsi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.9.24 23:59:50

LähettäjäHalpaahuvia

Päivämäärä20.9.24 22:51:03

En laita myyntiilmoja kun kysyjät useimmiten ovat köyhiä joilla ei ole varaa/halua maksaa hevosesta ja olettavat saavansa varsan halvalla ja tekevänsä siitä itselleen unelmiensa hevosen. Sen verran pielessä on lähtökohdat etten suostu noille myymään. Myyn jos ja kun ilmestyy ostaja joka todellakin ymmärtää mitä on ostamassa. Hinnoista sovitaan ostajan mukaan eikä näillä ole mitään ovh hintoja. Jos ei kuitenkaan ole kaupallista arvoa niin lihoiksi tai omaan käyttöön

>>>> Samat mietteet. Niin kova tarve ei ole sille 4000-6000 eurolle että sillä lähtisin myymään. Jos nimenomaan tämän hevosen haluaa niin sitten kaivaa pyydetyn hinnan jostain ja olen kyllä rehellisille ihmisille myynyt myös osamaksulla. Ja jos ei pidä minun varsaani ko hinnan arvoisena niin sitä ei silloin ole mikään pakko ostaa.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   21.9.24 07:32:53

Mielenkiinnosta kysyn minkä arvoinen on "perus" 1-2v ratsuvarsa? Eli ei mikään huippusukuinen ja tuleva laadukas kisahevonen vaan ihan tavallinen.

Huiteleeko niilläkin hinnat jo siinä kympin tienoilla? Sen tietää että 3v--> lähtöhinnat alkaa olemaan 15 000€.

Itsellä oli etsinnässä aikuinen ratsu mutta valitettavasti jäi ostamatta kun ainoat järkevät hevoset oli hinnaltaan siinä 15 000-20 000€ välillä. Ja siis ihan perus hevosia oli.
Liian kalliita minulle, siirryin suomenhevosiin.

Sain oikein kivan harrastehevosen 7000€ :)

Pointtina se että hinnat ovat nousseet todella paljon!
10 vuotta sitten ostin meinaan HeA/re80, 10v, perusterveen puoliverisen hintaan 6500€.

Päivämäärä:   21.9.24 11:20:04

Sanoisin että terveet 1-2 -vuotiaat perussukuiset fwb:t on noin 8000-12000e ja paremmat siitä ylöspäin. Joskus saattaa tuurilla löytää halvemmalla.

Lähettäjä: Insta 
Päivämäärä:   21.9.24 11:42:31

Kasvattajien instastooreissa noita tuntuu olevan myynnissä aina keväällä/alkukesästä, kun pitää saada tilaa uusille varsoille. Nyt syksyllä myynnissä on tämän kesäiset varsat.

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   21.9.24 11:51:44

Kummallista, kun myyjät ruikuttavat, että ostajat ovat köyhiä, ja pitäisi parilla tonnilla muka myydä. Joten myyjät laittavat hinnaksi 15t, koska Saksassakin joku pyysi varsastaan sen.

Sen sijaan ostajat, jotka olisivat valmiita maksamaan sen 8-10t perushevosesta, jonka ei tarvitse olla se kaikkein hienoin, jäävät ilman, koska pyynnöt ovat niin kovia.

Mistä seuraa taas se, että myyjät valittavat, että kauppa ei käy ja varsat jäävät käsiin. ”Köyhille en myy/ ilmaiseksi ei kannata myydä” ovat kovin usein hoettuja perusteluja sille tyhmyydellä, että pyynti on liian korkea. Kohtuullisilla hinnoilla kaupat kyllä syntyvät, liian korkealla hinnalle eivät.

Ja ostajat eivät useimmissa tapauksissa ole köyhiä, vaan myyjä on ylimielinen typerys, joka hinnoittelee itsensä ulos hyvistä kaupoista. Ja sitte valitetaan ostajien köyhyyttä. Kun pitäis tulla se ostaja, joka tarjoiais siitä myyjän mussukalla sen 5 miljoonaa ja tekis siitä olympialaisten tähden.

Lähettäjä: rilla 
Päivämäärä:   21.9.24 13:22:39

Olisikohan ihmiset tulleet järkiinsä, ja jättävät ne peruspuksuvarsat tekemättä?

Lähettäjä: 88 
Päivämäärä:   21.9.24 14:04:42

10 v sitten ostit Vantaalta kivan kaksion kolmanneksen halvemmalla mitä nyt.

Päivämäärä:   21.9.24 14:18:49

Kyllä niitä on myynnissä, mutta ei kysyntää tunnu olevan. 1v hinta n. 8000€.
No, keväällä sitten 2v ruunana on jo 12000€…

Lähettäjä: Rat 
Päivämäärä:   21.9.24 14:45:51

Ihan yhtä kallista on teettää se ”tavallinen” varsa kuin laatuvarsa. Ei kukaan Suomessa huvikseen tee mitään ”halpoja” pv-varsoja, vaan kyllä ne kaikki kasvatit on lähtökohtaisesti jonkunlaisia urheiluhevosia, vaikka laatueroja onkin. Vaatimattomastikin 1-2-vuotiaasta ei voi vielä varmaksi sanoa, ettei se riitä urheiluun, joten ei sitä kannata myydä pilkkahintaan.

Lähettäjä: Rat 
Päivämäärä:   21.9.24 14:46:36

VaatimattomastAKAAN eikä -tikin

Päivämäärä:   24.9.24 14:41:41

On niitä myynnissä. Hyvät menee aika usein vaan tiskin alta ja ostajat usein niitä, joilla on mahdollisuudet viedä varsaa eteenpäin urallaan. Näille minäkin omani möisin. Kyllä ne hinnat lähelle 20K varsoissakin nousee kun on suorittajasukua, tuotteliaasta tammalinjasta, ja tarve on tehdä urheiluhevonen. Harrasteluhevoset myydään ihan toisessa kategoriassa. Miksi ostaa porschen aihio jos tarve on peltoautolle? Se peltoauton aihio on silloin ostajalle arvokkaampi.

Lähettäjä: Oma 
Päivämäärä:   24.9.24 21:09:11

Mulla oikeasti hieno tyylikäs 2v fwb estesukuinen ori. Miettinyt myynkö vai pidänkö. 10t on se mitä siitä haluaisin. Kaikille liikaa joten eipä ole myyty

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.9.24 21:34:57

Fb:ssä on myytävät hevoset kannattaa sieltä etsiä.

Lähettäjä: varsa etsimässä 
Päivämäärä:   24.9.24 21:46:21

Suomessa hinnat ovat aika hurjia ja ei tällaisen tavallisen työssäkäyvän kannata varsaa Suomesta ostaa. Itse olen katsonut ulkomailta vieroitusikäisiä nuoria, ja toki voi ostos mennä metsään tai sitten ei mutta hävittävä summa on kuitenkin huomattavasti pienempi :)

Toki myös yhdellä tutulla myynnissä nuori, mutta en ole edes kysynyt mitä hintaa tuo mahtaa olla.

Lähettäjä: IRL 
Päivämäärä:   25.9.24 00:12:24

Tavallista ja edullista etsivät, kurkatkaa vaikka irkkujen markkinoita. Näkynyt lähiaikoina useampi ihan asiallisen näköinen 2-3v jollain kolmella tonnilla. Pari tonnia tulee joo päälle kuljetuksia mutta on tuossa silti aika paljon matkaa kymppitonniin, saati viiteentoista. Talvea vasten on monilla paine saada hevosia myytyä kun ei olekaan kaikille tilaa. Hienoilla hevosilla on täälläkin hienojen hevosten hinnat, mutta tosiaan jos perusratsua hakee niin kelpoja löytyy pilvin pimein varsinkin kun nuoren sitten tekee itselleen mieleiseksi.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   25.9.24 04:27:59

Itse juurikin aikonaan ostin alle 2000 e irkku varsan ja hyvä harraste hevonen nykyään :)

Lähettäjä: Future 
Päivämäärä:   25.9.24 08:29:33

Nuoressa maksetaan suvusta, tekokuluista ja tulevaisuuden odotuksista. Laatuvarsat maksaa, mutta jos tärkeintä on että halvalla saa, löytyyhän niitäkin. Omastani maksoin hyvän hinnan, kun toisaalta tiesin mitä olen hakemassa, ja toisaalta arvostan kys. kasvattajaa.

Päivämäärä:   25.9.24 08:33:19

Varsat ei liiku lamassa. Myy 2500 jos haluat kaupan.

Lähettäjä: puffi 
Päivämäärä:   26.9.24 17:42:33

No höpöhöpö. En ikinä möisi tuohon hintaan yhtäkään varsoistani. Se on ihan määrätyn tyyppiset ostajat jotka näitä parin tonnin varsoja keräilee. Omat saavat jäädä talliin jollei löydy ostajaa joka arvostaa mitä on ostamassa.

Lähettäjä: Halpaahuvia 
Päivämäärä:   26.9.24 18:40:20

Virosta saat halvalla. Tai oikeastaan mistä tahansa vanhoista itäblokin maista. Tuovat suoraan pihaan.

Päivämäärä:   26.9.24 19:50:57

Sillai se menee, että jos pyynti on 12000 ja lyöt 10000 riihikuivaa käteen niin myyty on takuuvarmasti. Kokeiltu on.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   26.9.24 20:53:31

Verdenin eliitissä on upeita varsoja kokoelmassap

Päivämäärä:   4.11.24 18:24:44

Mä etsin vuosi sitten "budjettivarsaa", koska tarvitse laatua, vaan mukavaa harrastuskaveria jonka historia tiedossa. Näytti ettei varsanvarsaa ole myynnissä, mutta oma ilmoitus oli 3h hevosia esillä fb ryhmässä ja sain 7 viestiä, kaikki alle 7000e varsoja, mutta myös laadukassukuisia. Sieltä löytyi mun kultakimpale, joka mahtui budjettiin, mutta on sitten kuitenkin laadukassukuinen.

Eli oma yksinkertainen ilmo, jossa budjettiluokka ja sun prioriteetit sekä lupaukset hevosenomistajana ja reilusti saat tarjolle nuoria, joista valita

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.11.24 18:37:42

Hevostalli. Netissä ja Torissa kanssa jotain myynnissä.
Omasta mielestäni se on hyvä et varsojen ja nuorten hinnat yleisesti ottaen on nousseet, eipä sillä silti kukaan rikastumaan pääse. Huonolla tuurilla se kymppitonnikaan ei kata edes vuotiaan varsan kuluja.

Lähettäjä: Rasitus 
Päivämäärä:   4.11.24 19:15:50

Taian tilalla myydään nyt urakalla hevosia.sieltä löytyy

Päivämäärä:   4.11.24 19:47:41

Osta suokki niitä riittää. Minullakin muutama myymätön vielä.

Päivämäärä:   5.11.24 06:07:42

Missä noi taian varsat esillä?

Lähettäjä: Rasitus 
Päivämäärä:   5.11.24 07:19:05

Heijän sivuilla ainaki.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.11.24 08:40:59

Jos sh-varsan tarvetta, katso Kylämäen varsat. Löytyy moneen makuun.
Peruskallion tilalla on myynnissä sekä pv- että sh-varsoja.

Lähettäjä: T5 
Päivämäärä:   5.11.24 09:06:00

Älkää ostako tuolta kouvolan eräältä kasvattajalta

Lähettäjä: Joppu 
Päivämäärä:   5.11.24 09:11:47

Oman kokemuksen mukaan tekemällä ostoilmoituksen saa kivasti yhteydenottoja. Mulla ollut budjetti aina max 10 000€, kivoja nuoria löytynyt. Läheskään kaikista ei ole julkista ilmoitusta, luultavasti siksi että myyminen on niin juupelin ärsyttävää puuhaa että helpompi tarjota suoraan sopivan kuuloiseen.

Ja olen ostanut siis puoliverisiä, este- ja koulusukuisia 0-5v. Ei mitään huippulupauksia mutta nimenomaan kivoja ja toimivia harrastehevosia alue-kansalliselle tasolle.

Päivämäärä:   5.11.24 09:39:03

"Oman kokemuksen mukaan tekemällä ostoilmoituksen saa kivasti yhteydenottoja. Mulla ollut budjetti aina max 10 000€, k"

Sen kun laitat ilmoitukseen niin taitaa jokainen myytävä sinulle maksaa sen 10 000, vaikka olisi sitä ennen ollut myynnissä 3te.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.11.24 09:47:16

Turhaa mustamaalausta "Kouvolan kasvattajasta". Jokainen voi mennä paikanpäälle itse katsomaan ja tekee itse johtopäätökset ostaako vai ei.

Lähettäjä: Joppu 
Päivämäärä:   5.11.24 10:04:13

"Sen kun laitat ilmoitukseen niin taitaa jokainen myytävä sinulle maksaa sen 10 000, vaikka olisi sitä ennen ollut myynnissä 3te."

:) No näistä ostamistani vain yksi maksoi tuon 10 000€, edullisin oli 1500€ (joskin tässä ostin diilinä kaksi joista toinen kalliimpi, eivät silti yhdessäkään ylittäneet tuota kympin rajaa.)

Sen verran pitää tietysti itse osata katsoa että mistä maksaa. Yhdestäkään kaupasta ei ole mulle jäänyt huono maku hinnasta vaikka en kova ole tinkimäänkään, lähden ostoksille sillä budjetilla millä olen valmis myös ostamaan. On tarjottu paristi myös yli tuon 10 000€ hevosia mutta ne olen "torjunut" heti.

Ja tottakai on tarjottu myös julkisesti myynnissä olevia hevosia, hinnat olleet samoja kuin ilmoituksissa tai jopa alle (jos toiveissa nopea, helppo kauppa). En koe että pistämällä budjetin ilmoitukseen tulee huijatuksi sen enempää kuin hevoskaupoilla muutenkaan voi. Itse en vastaavasti edes kysy hevosista joilla ei hintahaarukkaa ilmoituksessa, ajattelen että joko siinä on ilmaa reilusti tai omistaja ei osaa arvioida/päättää hintaa ja sitten alkaa säätö.

Lähettäjä: Kivaa 
Päivämäärä:   5.11.24 10:19:28

En ilmoittele ja syy selviää lukemalla yllä.
Yleisesti tiedossa että kaikki on meillä myynnissä. Hinnat varsoilla perustuu tuotantokustannuksiin. Ei ole eroa onko tavallinen vaiko huippuhevosista tilattu. Ravipuolella toinen juttu kun siitoshinta perustuu menestykseen.
Jonkun tonnin liikkutilaa on mutta käyttökelvottomat hävitetään ja muille etsitään niiden ominaisuuksille parhaat ostajat. Ne kiltit tavishevoset on kaikkein kysytyimpiä joten niiden hinta kannattaa pitää korkeampana kuin kovin talenttien varsojen. Harrastajalle sopiva hevonen on tänä päivänä harvinaisuus. Sen verran kädettömiä ovat.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.11.24 11:26:39

Kivaa, juurikin näin! En käsitä ajatusta, miksi 2-3 vuotias laatuvarsa (suorittajavanhemmista) pitäisi myydä pilkkahintaan? Ei niitä euroopastakaan halvalla saa nykyään. On tietenkin eri asia, jos kasvattajan on pakko päästä varsastaan eroon, silloinhan voi hintoja dumpata. Tosiostaja, joka ymmärtää laadun, maksaa kyllä halutun summan.

Lähettäjä: T5 
Päivämäärä:   5.11.24 11:36:18

Eipäs ole turhaa maalausta. Mene ite sinne kattoo

Päivämäärä:   5.11.24 18:26:07

Nyt on marraskuun ratsuhevoshuutokaupan hevoset tulossa myyntiin Verdenissä.
https://verdener-auktion-online.com/en

Lähettäjä: Kaija 
Päivämäärä:   5.11.24 19:00:11

Mulla olis 3vee pv ruunattu. Varsasta asti tehty ja käsitelty,sisäänratsastettu,ajolle opetettu,kiltti,rohkea ja voisi maastovarmaksi kehua. Mikähän olisi hp tämmöselle? Harrastuspolleksi!

Päivämäärä:   6.11.24 05:35:40

"Eipäs ole turhaa maalausta. Mene ite sinne kattoo"

Mitä siellä muka on? Olen kerran käynyt siellä. Onko joku saanut tätä myyjää kiinni? Olisin kiinnostunut ostamaan mutta en saa häneen yhteyttä.

Lähettäjä: Impi 
Päivämäärä:   6.11.24 07:17:13

Nyt sentää tajusivat ontuvan oriin laittaa pois. Hevonen luuta ja nahkaa..ympäristö siellä on törkynen. Varsat likasia ja tarhoja siivottu koskaviimeks..tammoilla(kantavilla) rokotteet myöhässä..

Lähettäjä: Suvi 
Päivämäärä:   6.11.24 07:20:12

Joo olen käynyt itsekkin tuolla kasvatustallila ja ekana se ympäristö..yäk.
Siellä on liikaa hevosia ei muuta ongelmaa. Miksi heihin saatu yhteyttä niin en tiedä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.11.24 07:47:48

Kaija, riippuen vähän hevosesta itsestään, onko kuin laadukas, onko löydöksiä jne niin hintahan voi olla ihan mitä vaan. Harjula myy ratsutettuja 3v n. 20te hintaluokassa.

Lähettäjä: Gepdi 
Päivämäärä:   6.11.24 17:28:07

Kannattaa tsekata Verdenin huutokauppahevoset jos laadukas nuori kiinnostaa.

Lähettäjä: Iiii 
Päivämäärä:   6.11.24 19:11:23

Irina Kokko mainostanut juuri Finnishwarmblood sivuilla Facebookissa varsoja

Lähettäjä: Kaija 
Päivämäärä:   6.11.24 19:41:43

Ei ainakaan sellassia joita liikkeessä näkee. Ei ole tietoisesti rikottu tai sattunut mitään. Hyvin liikkuu mutta vähän hessuhoopo.

Lähettäjä: Aur 
Päivämäärä:   6.11.24 19:56:58

Tämä on upea:

http://markkinat.hevostalli.net/ilmoitus/1384617.html

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   6.11.24 20:57:04

Kannattaa kysyä Tiina Ristimäki / Ira Ristimäki nuoria kouhevosia ja poneja

Päivämäärä:   6.11.24 21:08:21

Alle 10t ei saa edes kuluja pois, haloo.

Lähettäjä: tjaaah 
Päivämäärä:   6.11.24 21:25:17

No jaa, tamman elätys vaikka 1,5v, 250€/kk = 4500€.
Olettaen että oma talli, ei järkeä ulkopuolisella. Tällöin tähän summaan mahtuu jo vuolua ja työkuluja.

Oriaseman kulut = 2000€
Orin maksut = 1500€
= 8000€

Kymppitonnista jäisi vielä 25% kate, mikä ei toki ole huono.

Lähettäjä: vihje 
Päivämäärä:   6.11.24 21:43:05

www.callistohorses.fi. Löytyy varsoja ja nuoria.

Päivämäärä:   6.11.24 21:47:27

No esim 35.000 pienikokoisesta 3 v pv:stä on hiukan liikaa :)

Lähettäjä: Joooopajoo 
Päivämäärä:   6.11.24 21:50:04

250€ ei todellakaan kata kuukausittaisia kuluja, eikä missään universumissa lisäksi vuolua ja työkuluja

Lähettäjä: tjaaah 
Päivämäärä:   7.11.24 16:14:24

Joooopajoo - okei, meillä tehdään itse oljet ja heinät, ja kun otetaan niistä kustannukset jaettuna kaikkien hevosten kesken, perusväkkärit, sähkö, vesi, ei lainaa, laskennalliset paikkojen ylläpitokulut, vuolu 8vk välein, päästään jokseenkin hyvin tuon summan alle. Lantala omille maille ja omat velattomat koneet. Työlle ei paljoa hintaa toki jää, mutta eipä siitostammasta pihatossa paljon ole töitäkään.

Ei voi olettaa saavansa hommaa kannattavaksi isolla lainalla ja ainakaan vieraalla, vai? Tai voi, mutta pitäisi saada aika upeita varsoja tehtyä, ja jos niitä syntyy Suomessa 1-2 vuodessa koko maassa...

Yhdellä tammallani on kallis erikoiskengitys 6vk välein klinikalla. Ei ole ainakaan sen varsojen laatua parantanut = tehnyt kalliimmiksi, mutta tekee tammasta helposti täysin kannattamattoman. Jne. vastaavat keissit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.