Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turparemmien kireys

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   19.9.24 16:26:17

Katsotaanko Suomessa ollenkaan turparemmien kireyksiä koulukisoissa?

Re: Turparemmien kireys

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 16:32:34

Niin tyhmä kysymys, ettei tosikaan.

Lähettäjä: kyllä 
Päivämäärä:   19.9.24 17:12:45

Ihan jokaiselta aina heti startin jälkeen (poislukien jotkut ihan pikkukarkelot, tyyliin tallikisat)

Lähettäjä: Leena 
Päivämäärä:   19.9.24 17:42:24

Ja olisi hyvä jos edes joku voisi tsekata kotioloissakin ainakin eräät kouluratsastajat läpi!

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   19.9.24 20:12:42

Siis katsoin viime viikonlopun Pohjola tourin kuvia, niin suomenhevosilla ainakin oli todella kireän näköisiä.
Sorry jos joku pitää tyhmänä, itse olen siinä uskossa, että turvan päältä mitataan FEIn mitalla, käytetäänkö sitä?

Lähettäjä: ) ( 
Päivämäärä:   19.9.24 20:16:10

Taitaa olla sääntöjen mukainen mittaus yksi sormi turvan sivulla. Eli saa vetää hampaat irvessä niin kireälle kuin tövaan saa ja silti mahtuu vaikka koko kämmen väliin.

Lähettäjä: Hönö 
Päivämäärä:   19.9.24 20:19:14

Kyllä niitä katsotaan ja liian kireisiin remmeihin puututaan. Ainakin kans tasolla.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.9.24 20:20:34

seurakisoissa ei katsota ainakaan

Lähettäjä: e-s 
Päivämäärä:   19.9.24 20:25:27

Ei oo ikinä tarkistettu muuta kuin kuolain niissä kisoissa joissa olen itse ollut hoitamassa.

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   19.9.24 20:32:38

Ainakin Uudellamaalla katsotaan usein nykyään myös ihan seurakisoissa joka oli yllättävää tällä kaudella mutta kiva muutos! Aina saatu hyvää palautetta ja myös annettu sellaista kun hevosten hyvinvoinnista huolehditaan!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.9.24 20:35:35

e-s, kyllä stewardi yleensä kuolaintarkastuksessa ainakin silmämääräisesti turparemmin kireydenkin arvioi.

Päivämäärä:   19.9.24 20:41:02

"Sorry jos joku pitää tyhmänä, itse olen siinä uskossa, että turvan päältä mitataan FEIn mitalla, käytetäänkö sitä?"

Suurin osa ei varmasti mittaa, niin kireitä turpiksia näkee kisoissa :(

Lähettäjä: Hönö 
Päivämäärä:   19.9.24 20:41:37

Se turpiksen tarkistus tehdään ennen kuolainten tarkistusta. Stewardi kokeilee remmin ja sitten vasta avataan kuolainta varten.

Päivämäärä:   19.9.24 20:43:02

"Niin tyhmä kysymys, ettei tosikaan."

Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan, vain tyhmiä vastauksia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.24 21:09:42

Kyllä on multa ainakin aluetasolla katsottu tällä kaudella useamman kerran. Kuolain, suupielet, turppis, kyljet, kannukset ja hevosen jalat. Hyvä, että ollaan tarkkoja!

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   19.9.24 21:59:09

Lähettäjäe-s
Päivämäärä19.9.24 20:25:27

Ei oo ikinä tarkistettu muuta kuin kuolain niissä kisoissa joissa olen itse ollut hoitamassa.

Se katsotaan siinä samalla kun kuolaimetkin, nopea ja huomaamaton toimenpide jota et varmasti ole vaan tajunnut tapahtuvan. Kaikilta tsekataan.

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   19.9.24 23:53:08

Kyllä ne tarkistetaan kans tasolla jokaiselta, mutta sivusta. Yhden ainoan kerran on tarkistettu nenäpiin päältä, mutta sääntöjen mukaan riittää kun sivusta kokeillaan. Harmillista koska se ei estä kireää turppista. Todella paljon näkee liian kireitä remmejä. Niin odotan aikaa, että enkkuturppis olisi ainoa sallittu ja kireys mittattaisiin päältä. Tai turppiksia ei tarvisi käyttää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.