Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tehdä hevoselle?

Lähettäjä: Dd 
Päivämäärä:   18.9.24 22:45:12

Minulla on 7-v laadukas ja isoliikkeinen tamma. Hevonen on herkkä ja reagoiva, ei aloittelijan käsiin. Hoidettu erinäisiä vaivoja, jotka paranevat eivätkä vaikuta käyttöön. Kengitys haastavaa tod näk näistä vaivoista aiheutuneiden kipujen takia.

Hevonen näillä näkymin kuukauden saikulla, mutta itsellä nyt totaalisesti paukut loppu. Mietin jo monttuun laittamista, myymistä, kuntoutukseen tai koulutukseen lähettämistä, jotta pääsisin vain eroon. Mitä tekisit, mihin veisit? Help!

  Re: Mitä tehdä hevoselle?

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   18.9.24 22:57:59

Eräs hevoskauppias välillä ostaa hevosia myyntipalstoilla saatesanoilla ”jonkun vaivaisenkin voin kuntouttaa”, myy sille jos ei väliä että vaihtaa kotia pian uudestaan huomattavasti kalliimmalla kun mitä itse siitä tulet saamaan.

  Re: Mitä tehdä hevoselle?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   18.9.24 23:12:59

Samankaltaisessa tilanteessa olleena laitoin tutulle ratsuttajalle kuntoutukseen.
Ajatuksena että saan itse hengähtää ja kuntoutuksen jälkeen voin miettiä jätänkö ratsuttajalle myyntiin vai haluanko takaisin.
Halusin takaisin ja oli taas jaksamista ja motivaatiota!
Oli paras päätös!

  Re: Mitä tehdä hevoselle?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.9.24 08:18:32

Komppaan ed. Jep:n kommenttia. Elämäni paras päätös oli laittaa hevonen ammattilaiselle muutamaksi kuukaudeksi. Ihan eri polle tuli takaisin ja nyt elämä hymyilee :)

  Re: Mitä tehdä hevoselle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 08:25:39

Mä olen samanlaisessa tilanteessa kanssa laittanut tutulle ratsuttajalle. Oli siellä saikun ja kuntoutuksen ja ”uudelleen koulutuksen” koska oli nuori hevonen kyseessä.

Tosin nuppivika hevoselta ei lähtenyt ja samat ongelmat oli ratsuttajalla kuin mullakin. Hevonen läks sitten taivaslaitumille kaikesta vaivasta ja rahanmenosta huolimatta.

Joten sanoisin, että joko annat kuntoutettavaksi tai laitat pois.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.