Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 22:22:39

Tähän asti on käynyt tuuri ja aina hevoset löytyneet vähän matkan päästä, max.2h ajomatka.

Nyt olisi kuitenkin kiinnostava hevonen 6h ajomatkan päässä. Itselle tuntuu aika pitkältä matkalta ajaa varsinkin ku sopivan hevosen kohdalla täytyy vähintään se kaksi kertaa käydä siellä. Helpottaisi jos tarvitsisi vain kerran käydä. Mutta se nyt ei ole mahdollista oikein kun haluan ostotarkin tehdä.

Mites muilla, kuinka pitkän matkan päässä olet käynyt hevosta katsomassa? Kävitkö ku
Ja ei, nyt en tarkoita sitä jos joku on ulkomailla käynyt katsomassa.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 22:23:11

Piti lisätä vielä että kävitkö kuinka monta kertaa katsomassa.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   17.9.24 22:27:23

Kerran koeratsastus, toisella kerralla myyjä tuo klinikalle puoleen väliin. Tarvittaessa voit olla yötä ja ratsastaa kahtena päivänä peräkkäin.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.9.24 22:35:05

8h matka, kerran kävin. Ratsastus -> tarkkiin -> kotiin. Jos ei ois natsannu, klinikka ois peruttu ja tyhjällä trailerilla kotia

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 22:49:21

Kävin :D Lähempänäkin olisi varmaan ollut ihan sopivia, mutta…

Menin koeratsastukselle, lähdin kotiin ja soitin seuraavana päivänä, että tehdään kaupat. Ell kävi tekemässä perusmuotoisen ostotarkastuksen kotitallilla ja kun se oli ok, käytiin muistaakseni parin viikon kuluttua hakemassa hevonen kotiin.

Oliko järkeä, ehkä ei, mutta tuossa pihassa se putte yhä pököttää. Ja kyseessä oli tällainen 4000 euron lähinnä maastokäyttöön tuleva harrasteratsu, joten ei tehty mitään laajamittaista tarkastusta klinikalla. Ell kävi tekemässä taivutukset ja yleistarkastuksen siellä kotitallilla, ja soitti sitten käynnin jälkeen minulle sekä lähetti tarkastuspaperit vakuutusyhtiötä varten.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: Nöpö 
Päivämäärä:   18.9.24 01:50:14

Ajoin yhteensä eli menopaluu 16h katsomaan hevosta. Sitten vielä hakemaan se..

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: Lulu 
Päivämäärä:   18.9.24 05:55:58

Ekan hevosen ostin 350km päästä, matka-aika sellanen reilu 4h. Olin yhden yön paikanpäällä ja kokeilin kahtena päivänä. Ostotarkastus tehtiin meiltä 200km klinikalla ja myyjä toi sinne.

Toinen oli 580 km päässä. Siellä oltiin lomareissulla ja oltiin kas yötä mutta kyseistä hevosta kävin katsomassa vain kerran. Hevonen ostotarkastettiin kotitallilla koska varsa.

Kumpikin kivoja hevosia mutta kummallakin ilmaantui sellaista vaivaa, että jos olisin tiennyt niin ostamatta olisi jäänyt!

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   18.9.24 06:43:12

Miksi haluat kokeilla kaksi kertaa? Ne mitä mä oon myynyt on mennyt kaikki yhdellä kokeilulla, en tosin tiedä miten just nyt hevoskauppa käy, mutta joku voi sen ostaa sun kokeilujen välissä, jos on myyvä heppa niin ei kannata jahkailla

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   18.9.24 07:17:39

Olen käynyt (itseasiassa useammankin reissun, eri hevosia katsomassa).

Pari on myyjä tai välittäjä käyttänyt ostotarkissa minun valitsemallani klinikalla, yhden kohdalla ell kävi tekemässä ostotarkin myyjän kotitallilla. Ostotarkastusten aikana olen ollut puhelimen päässä ja jos on ollut löydöksiä, ell on soittanut jo kesken tarkastuksen havainnoistaan ja kysynyt jatketaanko loppuun, mitä kuvia otetaan jne. Loppuraportti sitten ensin puhelimessa, myöhemmin kirjallisena.

Hevoset on tulleet kotiin kuljetusliikkeen kyydissä, eli yhdelläkin reissulla olisi pärjännyt, jos ois ekana osunut katsomaan sitä, jonka lopulta valitsi.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.9.24 07:25:33

Käytiin samalla reissulla katsomassa useampaa, kauimmainen 500 km päässä kotoa. Yksi meni ostotarkkiin, myyjä vei. Siinä rajalla olisiko mennyt läpi, mutta oma kotiklinikka lausui kuvat ja todettiin että ei kiitos.

Toinen reissu 600 km päähän. Myyjä vei ostotarkkiin ja meni läpi. Kuljetusfirmalta kuljetus. Eli yksi reissu riittää.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: Aurinko 
Päivämäärä:   18.9.24 08:08:42

Käytiin 500 km päässä kokeilemassa, ell kävi myöhemmin kotitallilla tekemässä perusostotarkastuksen, kuljetusfirma toi hevosen sitten kotiin.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: Yugo 
Päivämäärä:   18.9.24 08:19:01

Onhan noiden perässä tullut ajeltua. Mutta toisaalta vaikka viimeisin ostos löytyi aivan Suomen toisesta päästä, niin olin silti lopulta iloinen ettei tarvinnut lähteä etsimään ulkomailta.
Tuon nykyisen luokse ajoin sen about 6 h katsomaan (onneksi oli myös toinen koeratsastettava matkan varrella). No sehän kolahti. Kävi hyvä tuuri ja sain ostotarkastusajan parin päivän päähän (yleensä jonot pidemmät). No sitten ajoin kopin kanssa taas ensin hevosen luo, sieltä 2,5 h klinikalle ostotarkastuksen ja sieltä onneksi hevosen kanssa kotiin. Jos ostotarkki ei olisi mennyt läpi olisin vienyt hevosen myyjälle ja ajanut tyhjällä kopilla kotiin.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: kesäheinä 
Päivämäärä:   18.9.24 09:32:13

Poikki Suomen on ajettu katsomaan/koeratsastamaan hevosta. Tietysti videoitiin paljon ja otettiin mm. rakennekuvia (jalat). Kotona sitten tutkittiin tarkemmin ja laitettiin taltioitua materiaalia mm. eläinlääkärille tsekattavaksi. Ei tullut kauppoja, mutta mielestäni hyvä, kun saa sitten jälkikäteen rauhassa miettiä ja pohtia asiaa. Siinä hetkessä kun olet paikanpäällä, ei välttämättä se järki ole mukana ihan täydellisesti. :-) Sanoisinkin, että kun menee katsomaan hevosta kauemmaksi ja jos myyjä alkaa tuputtamaan (sanoo, että kysyntää on paljonkin yms.), kannattaa hälytyskellojen alkaa soimaan. Olen todennut, että jos se hevonen on meille tarkoitettu, se odottaa meitä sen viikon-parin.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: Ellu 
Päivämäärä:   18.9.24 09:44:27

Käyt Saksassa asti ja tuli sitten kotiin parin viikon päästä.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.9.24 10:01:35

Ajo lentokentälle ja pari lentoo. Ei se sen vaikeampaa ole. Kyl sen kerrasta tietää, ja kyydin voi ostaa kotiin hevoselle.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 10:08:40

No toi on mun normaali työmatka että ei olisi itselleni mikään ongelma. Hevoset tosin ostan lähes aina näkemättä.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   18.9.24 10:47:36

Menisin paikkakunnalle yöksi, kokeilu 2 x peräkkäisinä päivinä ja ehdottomasti on saatava hyvät videot etukäteen.

Tämän takia hevoskauppa voi olla todella paljon nopeampaa ja helpompaa ulkomailta; lennät Saksaan, katsot hevoset 100 km säteeltä ja pääset luultavasti kokeilemaan 6-8 hevosta päivässä - koska usein jo samalla myyntitallilla on useampi hakukriteeriin osuva hevonen. Kahdessa päivässä on parhaat ratsastettu kahteen kertaan ja voit lähettää haluamasi yksilöt ell. tarkastukseen ja sitten tilata kuljetukset kotiin.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: RitsRats 
Päivämäärä:   18.9.24 11:33:54

Kerran tai koppi mukaan. Jos ostaa alle 4t hevosen rodusta riippumatta, ET voi olettaa saavasi priimaa. Jos ostat raviin treenatun ET voi olettaa saavasi valmista ratsua. Jos ostat jo jonkinlaisessa käytössä olleen, ET voi olettaa saavasi sellaista millä ei mitään pientä löydy.
Vähän täytyisi osata myös silmänmääräisesti katsoa ja jalkoja vähän tutkaista pintapuolisesti.

  Re: Hevosta katsomaan 6 tunnin päähän?

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   18.9.24 11:39:07

Kuka puhui 4 t € hevosesta?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.