Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: Olenko skeptinen 
Päivämäärä:   17.9.24 14:00:42

Hevoselleni etsin vuokraajaa ja 16 kyselijästä 14 on monta kuukautta etsinyt hevosia ja tuntuvat laittavan moniin ilmoituksiin kommenttia viestin lähettämisestä. Myöskin julkisia haku ilmoituksia useampi. Olenko vain ennakkoluuloinen, että miksi näillä ihmisillä ei vielä ole hevosta löytynyt vai onko vain huonoa tuuria. Iskee pelko että kannattaako näitä ottaa kokeilemaan

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: Olenko skeptinen 
Päivämäärä:   17.9.24 14:03:12

Ja kun osa näistäkin ilmoituksita on että mainostetaan itseään alan ammattilaisena, mutta kysellessäni lisätietoa osaamisesta yms näiltä ihmisiltä ei vastaukset ihan tue toisiaan. Toki pienellä vaivalla suurimmalta osalta löytää totuuden esim somesta tai kisatuloksia vertaamalla. Itse en erikoisia vaadi, mutta luotettavuutta ja sitoutumista mikä näillä hakijoilla tuntuu hukkuvan ja ns kunnolliset etsijät jäävät varjoon

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   17.9.24 14:14:11

Miksi joku ammattilainen edes haluaisi maksaa vuokrahevosesta? Taitavalle riittäisi ilmaiseksikin hevosia. Ne voi siis samantien unohtaa. Ja on myös valehtelijoita, jotka sanoo esim voivansa käydä 2-3 kertaa viikossa ja todellisuus on että voi käydä 0-1 kertaa viikossa jos on varaa. Nämä myös sitten haukkuu omistajaa kun kehtaa ottaa rahaa heidän ratsuttaessa hevosta…

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: Olenko skeptinen 
Päivämäärä:   17.9.24 14:22:41

No siis tämä juuri ja moni karsiutuukin, kun haen 1-2x viikossa kiinteällä kuukausi summalla joka maksetaan kuun alusta (tällöin n.10-15€kerta riippuen käykö kuinka usein). Omien treenien vuoksi vain kevyille päiville, joten mielestäni täysihoidossa asuvalle heA tasoiselle hevoselle, kun mitään muuta ei tarvi tehdä kuin ratsastaa on hyvin kohtuullinen summa. Tässä kohtaa myöskään en lähde alkuun suostumaan että kertoja siirrettäisiin, mutta mikäli totean ajan myötä että homma toimii niin voisin siihen suostuakkin. Ja tosiaan jos en itse pääse ja haluaa käydä extra kertoja en ala niistä veloittaa.
Ja juuri tämä hevosalalla asioiden liioittelu on itselle iso syy minkä takia en lähde edes harkitsemaan näitä oman elämänsä ammattilaisia yms. esim yksi nuori nainen meilläpäin mainostaa olevansa ammattilainen ja että etsii hevosta jolla raha ei vaihda omistajaa sillä voisi viedä hevosia eteenpäin, mutta hänellä käytössä olleiden hevosten tuloksia kaivamalla selviää, että tehneet parempia tuloksia ennen tätä ihmistä ja mainostaa kouluttaneensa niitä. Ja kyse tosiaan useammasta hevosesta. Minulle ei vielä ole viestiä laittanut, mutta koska näitä niin paljon on niin olen todella skeptinen kaikkia kohtaan. Tarve on oikeasti iso lasten ollessa pieniä, enkä haluaisi viettää jokaista päivää tallilla. Myöskin kaikki puolitututkin käyty läpi, että tietävätkö ketään joka olisi luotettava ja etsisi. Myös pitkäaikainen sitoutuminen tuntuu olevan ongelma

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   17.9.24 14:23:20

Samaa pohdin, riittääkö into edes kuukautta.

Toinen mitä olen pohtinut, missä on se puskaradio missä voisi kysellä näistä vuokraajaehdokkaista tai tallipaikkaa etsivistä. Niin hyvässä kuin pahassa. Tuleeko vuokrat ajallaan, hoidetaanko sovitut asiat ja onko tarjokas muutenkin "hyvä tyyppi".

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   17.9.24 14:32:21

Sivusta seuraten, olen huomannut, että aika harvassa on ne, jotka oikeasti sitoutuu vuokraukseen pitkäksi aikaa.
Meillä onneksi tilanne, että ratsastaja löytyy tarvittaessa ystävästä, tosin raha ei vaihda omistajaa, mutta eipä ole huolta siitä, että tuleeko/eikö, tehdäänkö mitä sovittu jne.

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: Olenko skeptinen 
Päivämäärä:   17.9.24 14:32:46

Meilläpäin onneksi facessa monta ryhmää, joissa kysellä, mutta niin paljon näitä sarja etsijöitä, että ns kunnolliset menevät ohi. Nämä sarjaetsijät ovat juurikin ne ketä kierrän suoraa kaukaa, sillä he eivät ainakaan sitoudu käymään ja sitten on näitä, kun etsin täysi ikäistä ihmistä että äidit laittavat että kultamussukka 13v etsii että sopisiko aloittelijalle. Öö ei sovi

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 14:38:53

Painoa ala ja tasoa ylös valwhdwllwn moni liikkeellä, halutaan kierrellä kokeilemassa eri paikoissa

Ihan oksettavia tyyppejä, ja polttavat sillat aika moneen suuntaan. Maineen voi nääs menettää vain kerran.

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.9.24 14:56:05

Vuokrahevosen haluajia pk-seudulla ja muilla kaupunkialueilla on paljon enemmän kuin vuokrattavia hevosia, joten kaikki ei löydä itselleen sopivaa tai joutuvat etsimään pidempään. Etenkin, jos on rajoitteita hinnan tai kulkuvälineen suhteen. En siis automaattiseti pitäisi mitenkään pahana asiana, jos joku on etsinyt vuokrahevosta pidemmän aikaa.

Aloittajan diilissä voi olla myös vikaa, jos sopivia yhteydenottoja ei tule. Vaikka diili on halpa, aika harva nykyään haluaa tulla tai maksaa välipäivien keventelystä mitään, jos se on kaikki mitä on tarjolla. Jos on kunnon maastot ja hevonen on maastovarma, voisi ehkä sellaisesta innostunut tulla tuohon hintaan?

Minä kysyin läheisen ratsastuskoulun tutulta opettajalta, löytyisikö taitavammista oppilaista joku innostunut auttamaan. Löytyi reipas ratsastuskoulun hevosilla HeA-tasolla startannut kisatiimiläinen, joka ei tietenkään ole ammattilainen, mutta saa hevosen tuntumalle ja ratsastaa kauniisti. Raha ei vaihda omistajaa, hänellä on tietenkin omat tunti- ja valmennuskuviot ratsastuskoulussa, mutta minun hevosella saa lisää kilometrejä satulassa ja minä tallivapaita.

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: Mmmmm 
Päivämäärä:   17.9.24 14:57:18

Ota top 10 vastausta ja ensin lautat heille standardikysymykset sinulle tärkeistä asioista. Sitten haastattelet top 5 kunnon keskustelu että mitä hakevat ja onko match. Ja kokeilemaan vasta top 1-3. Kova homma ja siihen menee pari viikkoa mutta siten löydät helmet joukosta.

Ei se niin vaikeata ole :-)

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 15:50:11

Itseäni vuokrahepan etsijänä tökkisi tuo, että vuokraaja hoitaa ainoastaan kevyet päivät. Miksi maksaa sellaisesta, kun voi etsiä normaaliin treenikäyttöön soveltuvan hepan

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   17.9.24 22:56:35

En innostuisi vuokraajana tuosta että vain kevyet päivät mahdollisia. Ne ei ole olleet mikään ongelma silloin kun olen vuokrannut 2-4 pv viikko jolloin osa näistä kevyempiä. Mutta pelkästään keventelyt, ei kiitos.

Toinen tällaisessa diilissä tökkäävä on se, ettei päivissä ilmeisesti ole mitään joustoa, ainakaan alkuun. Valitettavasti joskus vaan on pakottavia työreissuja tms velvoitteita jotka vaan on hoidettava. Vuokraajana kyllä odotan että tällaisiin löytyy joustoa kun asiasta hyvissä ajoin ilmoittaa eikä näitä ole joka viikko.

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: ohoih 
Päivämäärä:   17.9.24 23:51:08

No suurimmalla osalla vuokralaisista koko ratsastus on just sitä kevyempää, vaikkei itse sitä tajuasi edes. Kyllä ei usein näe vuokraajaa joka ridaa kunnollisen koulutreenin - kun ei edes osata. Että ihan höpönhöpöä tämä "en innostu kevyemmistä päivistä." tietenkin, jos haluaa vaan hypätä ja hypätä niin silloin on eri asia.

Totta on, että pk-seudulla on ehkä 10 kertaa enemmän vuokriksen etsijöitä kuin hevosia tarjolla, varsinkaan normaaleja koulutettuja ratsuhevosia maneesitalleilla. eli kyllä moni joutuu etsimään vuokrista täällä pitkäänkin.

Ja mitä enemmänvuokraajalla on erilaisia vaatimuksia ja asioita jotka "tökkää", niin sitä kauemmin joutuu etsimään.

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: viiva 
Päivämäärä:   17.9.24 23:56:16

Mulla on ollut pelkästää hyviä vuokralaisia vuosien mittaan, hyviä ja pitkäaikaisia, kaikki olleet useamman vuoden.
Diiliin kuuluu:
- ratsastus 2x vkossa, sovittuina päivinä.
- koko seuraavan kuun vuokra maksettava etukäteen kuun 1. päivä.
- sairastapauksessa rahaa ei saa takas mutta voi ridata sen pois jääneen kerran
- lomien aikana tauko, hevonen laitsalla
- viikon toinen kerta pitää olla aina valmennus
- saa kisata omakustanteisesti jos valmentaja antaa luvan ja määrään luokan johon osallistua.
- vuokraan vain aikuisille

näillä reunaehdoilla saa kivan, kiltin ja hyvinkoulutetun hevosen erinomaisella maneesitallilla.

Ja kyllä, kiinnostuneita on riittänyt jonoksi asti.

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: Hymyilytti 
Päivämäärä:   18.9.24 08:16:33

tuttua. Turun suunnalla on näitä ikuisia etsijöitä. Niin kauan kun on vuokrataan palsta ollut, niin kauan he ovat niitä yv:tään laittaneet. Yksikin näyttää vastaavan jokaiseen. Minullekin hän laittoi aikoinaan viestiä. Oli tammikuu. Laittoi viestiä, että hän aloittaisi hevoseni vuokrauksen huhtikuussa. Minkähän vuoden huhtikuusta mahtoi olla kyse?

Mä kyllä ihan surutta laitan tutuille hevosenomistajille viestiä, että unohda se ja se tyyppi. Täällä on todella paljon niitä ghostaajia ja sellaisia, jotka eivät tule edes sitä ensimmäistä kertaa.

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 08:20:15

Jos vaaditaan 20e siitä että saa köpötellä käyntiä ja vähän ravailla kentällä, tai käydä käyntimaastossa niin et sinä kovin kummoisia hakijoita saa.

Muutin toiselle paikkakunnalle ja myin auton. Olen välillä vilkuillut ht.netin markkinoiden tarjontaa ja ei kiitos :D Jos osaa ratsastaa edes kelvollisesti tulee niitä kyselyitä liikuttamaan vaikka en tunne kuin yhden edes löyhästi hevosista kiinnostunewn ihmisen. Autottomana vaan ollut tallit tähän asti aika hankalasti saavutettavia. En siis aktiivisesti etsi vuokrattavaa.

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: Olenko skeptinen 
Päivämäärä:   18.9.24 10:23:39

Meillä siis ongelma ei ole se, ettei yhteydenottoja ole vaan enemmän se niiden paljous. Pari koeratsastusta sovittuna, kun oli järkevän oloisia ja realiteetit kunnossa

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   18.9.24 10:54:36

Mulla ei ole ollut yhtään vuokraajaa, jonka taitotaso olisi sellainen, että saisi ratsastettua hevosen kunnolla. Eli heidän itsenäiset päivät on aina käytännössä kevyttä liikuntaa, hevoselta ei hirveästi vaadita. (Ja ovat saattaneet vastata ilmoitukseen oman tasonsa vaB, todellisuudessa just just ehkä heB) Ei tarvitse siis mainita ilmoituksessa mitään kevyestä liikunnasta 

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: Liisi 
Päivämäärä:   18.9.24 11:56:22

Minulla on ollut pk-seudulla useampi vuokrahevonen ja myös omilla hevosilla oli vuokraajia. Hyvän vuokraajan löytäminen on vaikeaa, mutta ainakin itse löysin todella luotettavia vuokraajia lopulta. Kokeilijoita oli laidasta laitaan.

Itse olen löytänyt hyviä vuokriksia, vaikka olen pullea tätiratsastaja.Teen vuorotyötä joten en pysty ottamaan vakituisia päiviä. Olemme sopineet käynnit viikko kerrallaan ja kuun lopussa maksan toteutuneet ratsastukset. Hevosen omistajat ei ole ikinä määränneet mitä pitäisi tehdä, vaan olen katsonut hevosen muiden käyttöpäivien mukaan. Jos edellisenä päivänä ollut estetreenissä niin menen mielelläni pitkän rauhallisen maaston. Jos monta maastopäivää takana niin menen kentälle jne.

Jokaista hevosta mitä olen käynyt kokeilemassa olisin saanut alkaa vuokraamaan, ja talleilta on aina tarjottu myös muita hevosia liikutettavaksi. Tason olen ilmoittanut sen mukaan, mitä koululuokkia olen kisannut. En ole kiinnostunut hyppäämisestä ja moni hevosen omistaja etsii juuri maastoilijaa (kun ei itse uskalla maastoilla syystä tai toisesta..). Ehkä sen vuoksi vuokriksia on hyvin löytynytkin.

  Re: Vuokrailmoitukset

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.9.24 13:27:44

Mulla meni tilanne niinpäin, että hevosta tarjottiin HeA tasoisena, totuus ihan muuta. Ehkä C olisi voinut startata jos pitkällä radalla olisi ollut.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.