Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä toivot näkeväsi myyntivideolla?

Lähettäjä: M.m. 
Päivämäärä:   17.9.24 11:17:06

Paljon näkee vaihtelua hevosten myyntivideoilla. Mitä sinä ostajana haluat nähdä? Tietty riippuu siitä mihin käyttötarkoitukseen hevonen tulee. Mutta yleistäen, millainen on mielestäsi hyvä myyntivideo?

Re: Mitä toivot näkeväsi myyntivideolla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.9.24 11:22:18

Itse olen tehnyt yhden myyntivideon, jossa hevonen hoidettiin ja varustettiin käytävällä kahden puolen kiinni. Selkäännousu, kaikki askellajit molempiin suuntiin, pari hyppyä.

Tietysti jos on aikaa ja oma hevonen, josta ehtii jotain pätkiä napsia, voi lisätä kengitystä ja lastauksen.

Myös irtojuoksutus, etenkin nuoren kanssa. Monet eivät osaa esittää liikettä narun päässä juoksutettuna.

Todellisuudessa oikeasti kiinnostunut ostaja tulee katsomaan. Toisaalta kattava video voi karsia pois turhia kyselyitä.

Lähettäjä: Tod 
Päivämäärä:   17.9.24 11:23:40

Käynti, ravi, laukka siirtymisineen suoralla ja taipuneena, pysähdys. Selkään nousu ois myös kiva nähdä. Jos mainostetaan kyvykkäänä ja/tai myös perustasoisille sopivana niin haluaisin nähdä suunnilleen samat sekä heikommalla että paremmalla ratsastajalla.

Lähettäjä: Hoikku 
Päivämäärä:   17.9.24 11:25:50

SIIRTYMISET! Ne yleensä jostain syystä cropataan pois kaikista videoista 

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   17.9.24 11:26:14

Ainakin kaikki ne liikkeet jonka tasoisena hevosta myydään. HeA, VaB mitä nyt onkaan. Ja jos myydään metrin hyppääjää niin ainakin pari metrin hyppyä sitten. Ja toki kaikki askellajit molempiin suuntiin.
Miksei harjaus ja satulointikin.
Mutta tosta jo näkee hyvn kannattaa heppaa ylipäätään lähteä katsomaan tyypiin 500km päähän.
Ja selkään joku mahdollisimman hyvä ratsastaja, joka osaa esitellä hevosen!

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   17.9.24 11:36:05

Kaikki askellajit siirtymisineen.

Jos hevosta myydään osaavampana, haluan silloin nähdä jotain osviittaa siitä että pystyy tasolla suorittamaan. Silloin riittää että hevonen menee selvästi peräänannossa ja tekee esimerkiksi vaihdot tai väistöt, kokonaista koulurataa ei tarvitse esitellä. Usein näkee näitä että hevosta myydään heA-vaB ja lopulta videolta paljastuu että ihan tavan heB-puksu on kyseessä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 11:57:51

Ratsukoulutetulla kaikki askellajit molempiin suuntiin siirtymisineen. Estehevosella lisäksi joku ratavideo, kouluhevosella varmaan sit enemmän temppuilua tasosta riippuen. Vaihdot ainakin, jos on luvattu ne osaavan jne.

Lähettäjä: Pottu 
Päivämäärä:   17.9.24 12:01:11

Sanon samaa kuin muut, askellajit molempiin suuntiin ja siirtymisineen. Ei tarvitse olla kierrostolkulla, näen siirtymästä ja vaikka yhdesta ympyrästä+suorasta riittävästi.
Ja koulutustason mukainen tapa liikkua, jos myydään vaB hevosta niin keventely ei riitä. Samoin rataesteiltä ja maastosta koulutustason mukaiset radat tai treenirata, yleensä näistä on kyllä kisavideot erikseen saatavilla.

Kaikki käy -perhehevosesta haluan nähdä ne tilanteet joissa todellakin kaikki käy eli vaikka kakspäällä ratsastus, rekiajo tai hiihtoratsastus, näistä riittää kyllä kuvatkin jos askellajit on yllämainitulla tavalla kuvattu myyntivideoksi.

Lähettäjä: ) ( 
Päivämäärä:   17.9.24 12:10:21

Minimissään käynti, ravi, laukka ja jos hevosen sanotaan hyppäävän niin jokunen hyppy. Saatavilla olisi hyvä olla videot sitten koulutustason mukaisista tempuista, mahdollisesti kisoista yms., vaikkei ilmoitukseen liitettävään videoon niitä laittaisikaan.

Itse olen lisäksi laittanut hoitoa/varustamista, selkäännousun, mahdollisesti pätkän taluttaen, klippaamista. Nämä on olleet HeC puksuja menossa harrastekäyttöön, jolloin ainakin itse haluaisin myös nähdä enemmän hevosen perusluonnetta ja käsiteltävyyttä ja siksi olen itsekin ne laittanut mukaan. Joitain pätkiä olen nopeuttanut paljonkin ja voihan niitä videoita kelaillakin.

Vähän ohi aiheen, mutta kuvaksi voisi myös laittaa ihan mitä tahansa muuta kuin pääkuvan. Vaikka joku suht siisti tarhakuva josta vähän näkee hevosen mallia jos ei jaksa vaivautua ottamaan rakennekuvaa tai ei ole hyviä ratsastuskuvia saatavilla.

Lähettäjä: Noora 
Päivämäärä:   17.9.24 12:50:41

Autojen ohitukset ja ääniin reagointi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.