Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   16.9.24 10:16:19

Prestigen X-D2 D ja X-D2 K Zero todettu hevoselle sopivaksi, mutteivät passaa omalle anatomialle / oman takamuksen alle lainkaan. Kyseessä iso pv, jolla on hieman kaareva selkä ja isot, ulkonevat lavat sekä hieman lapakuoppaa. Näissä satuloissa on rungon ja paneelien mallin lisäksi ollut erityisen hyvää shoulder free -leikkaus.

Onko kellään vinkkejä, mitä muita satuloita kannattaisi lähteä kokeilemaan, kun en pysty tuossa D2:ssa itse istumaan? Minulla on pitkät jalat ja "aikuisen naisen takamus".

Kiitos asiallisista vastauksista! :)

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 10:19:02

Kokeile samasta satulasta reilusti isompaa tuumakokoa, että jalat sopivat oikeaan asentoon.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   16.9.24 10:37:59

D2:sta saa myös eteenotetuilla siivillä, mitkä tuo lisätilaa jaloille, oletko kokeillut sellaista?

Mulle D2 17 tuumaisena +2 cm siivillä tuntui aivan liian isolta. Meinasin hylätä koko satulan, mutta sovittaja ehdotti 16 tuumasta +2cm siivillä ja se osoittautui hyväksi. (epäilin tuota 16 tuumasta ennen kokeilua liian pieneksi, koska mulla vanha satula oli 17 tuumaa Prestigen toinen malli)

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   16.9.24 10:54:51

Kiitos vastauksista. Kokeilu satula on 18", joten mielestäni kyse ei ole liian pienestä istuimesta (estesatulana meillä Prestige Versailles 17" ja edellinen koulusatula 17"). Mielestäni tässä on kyse nimenomaan istuimen muodosta ja oman pakaran sopimattomuudesta tähän.

Täytyy ehkä kokeilla vielä pienemmällä istuimella, mutta mielelläni kuulisin myös vinkkejä vastaavan mallisista muiden merkkien satuloista.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: Tinkerbella 
Päivämäärä:   16.9.24 10:56:11

Jään seuraamaan, koska meillä sama. Hevoselle D2 on kaikista sovitetuista ollut ihan paras, mutta minulle siinä satulassa istuminen on vaan tuskaa. Itse olen aikuiseksi hyvin pieni, lyhyet jalat, siro ja kapea lantio jne. En asettunut sinne satulaan mitenkään päin ja penkki tuntui samaan aikaan tosi massiiviselta ja leveältä istuimesta, mutta samalla myös siltä ettei antanut yhtään tukea tule mistään oikeasta kohdasta. Lonkkani ei vaan pysty siinä rentoutumaan ja polvituet työnsi jotenkin jalkojani ihan väärään asentoon (enkö ole isojen polvitukien fani kyllä muutenkaan). Nyt meillä on ihan ok Albion, mutta silti olen mielenkiinnolla yrittänyt tutkailla enemmän D2 vastaavaa.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: Issikka 
Päivämäärä:   16.9.24 11:55:49

Oletko kokeillut Prestigen D2:n issikkaversiota?

Nykyisellä hevosellani oli Prestigen D1 satula edellisen omistajan aikaan. Satula sopi hevoselle täydellisesti ja se tulikin hevosen mukana kaupassa. Vaikka satulassa oli irroitettavat polvituet ja kahta eri kokoa, en saanut satulaa sopimaan itselleni. Sovitettiin monia satuloita, mikään niistä ei sopinut hevoselle. Sitten yksi Prestigeen erikoistunut myyjä antoi testiin D1 Iceland -satulan. Se oli täydellinen. Istuu hevoselle ja minä pystyn sillä ratsastamaan hyvin. On toki olemassa satuloita, jotka sopisivat minulle vielä paremmin, mutta ne eivät sovi hevoselle.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   16.9.24 13:49:31

Voisko olla kyse siitä, että 18" on sulle ihan liian iso? kokeile pienempää?

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   16.9.24 13:52:16

Ja sitähän saa myös pienillä tuilla yms. siinä on aika paljon eri vaihtoehtoja, jos vaan saa kokeiltavaksi.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   16.9.24 15:02:57

Sama kokemus! Ihan kauhea istua. Meille nyt sopi Albion Adjusta Revelation.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 15:48:35

Kiitos kaikille. Kokeillaan eri kokoja ja tukia, mutta olen kyllä skeptinen ja mielelläni ottaisin ihan muun merkin satulan. Albionia tässä on ehdotettu - mitä muilla on suuri ja terävälspaisten puoliveristen selässä? Budjetti meillä on kyllä joustava ja olen valmis panostamaan, jos satula vaan sopii sekö hevoselle että itselleni.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.9.24 06:30:12

Suosittelen myös kokeilemaan tuota D2 free issikkamallia. Itse kokeillut aiemmin tuota D2 free satulaa 17 tuumaisena "suoralla" siivellä. Nyt juurikin tuo +2 eteenpäin kokeilussa ja pitkät jalat mahtuu hienosti ja satula tuntuu ihan eriltä itselle.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.9.24 06:41:00

Täällä myös ratkaisu oli D2 k free issikkamalli! Huomattavasti parempi istua.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   17.9.24 06:53:56

Childeric DNL

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   17.9.24 09:34:29

Meillä kieffer ulla salzgeber rusty excellent sopii hevoselle yhtälailla kun d2. Oliskohan ollu 2006 vuoden malli et uudemmista en mee vannomaan.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   18.9.24 05:50:56

Meillä sama mutta just se oikea D2 ei löytynyt joten nyt meillä on erreplus.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 12:22:57

Meillä D2 zero. Itsestä tuntui aluksi että satula ohjaa persausta kippaamaan eteenpäin, mutta kun sillä oli joitakin kertoja ratsastanut, alkoi tuntua mukavalle. Jos se tuntuu massiiviselle ja itselle liian leveälle niin minäkim suosittelisin kokeilemaan Icelandic versiota tai D1 jossa istuin on kapeampi.

  Re: Vaihtoehto Prestige D2:lle

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.9.24 14:02:47

Oliko Erreplussassa joku tietty malli, jossa isompi lapatila?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.