Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   15.9.24 18:57:09

Kokemuksia? Kannattaako mennä?

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.24 19:27:53

Kannattaa! Yövyin kesällä siellä yhden yön ja samalla osallistuin 3h ratsastusretkelle johon kuului makkaranpaisto ja kahvit laavulla. Hevoset oli huippu maastoratsuja, maastoreitti kiva, eikä juurikaan osunut liikennettä pätkille jotka mentiin tiellä. Kievarin omistaja pariskunta ystävällinen, ympäristö ja tilat ihanasti vanhanajan henkeen kunnostetut. Paljon eläimiä vapaana pihapiirissä. Ainoa miinus majoitus ilman vessaa, ts. wc ja suihkutilat päärakennuksessa.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.24 19:28:33

Unohtui mainita, että uusi reissu jo varattuna! :)

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: sanni 
Päivämäärä:   15.9.24 19:34:25

itse olin kerran ja olin kokeneiden ryhmässä mutta otettiin vain pätkä ravia ja muutama askel laukaa kun siellä oli kaikia alkeistasoisia, en mene uudeleen

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.24 19:37:41

Minä olin keskitason retkellä ja reilusti ravattiin ja 2 tai 3 laukkapätkää oli. Kysyivät varatessa ratsastustason tarkkaan ja sen millaisista hevosista tykkää, reipas vai rauhallinen.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: Fakt 
Päivämäärä:   15.9.24 20:04:32

Mekin laukattiin ja ravattiin ns. keskitason retkelllä. Ensin katsoivat kentällä että kaikki pysyy kyydissä, ja hevoset ei kyllä ole mitään sileän ratsuja.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   15.9.24 21:00:04

Hevoset ovat ammattimaisia vaellusratsuja, siihen todella sopivia. Kaikilla reissuilla joilla olen ollut on menty kaikki retken kuvauksessa mainitut askellajit. Maastot on todella hyvät, vetäjä ihan huippu, osaava ja rauhallinen. Voi suositella.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 21:14:37

Hmm, pari heppaa oli vähän kiukkuisia kuntoonlaittaessa varsinkin satuloidessa. Ehkä eivät tykkää vaihtuvista ratsastajista tai satulat epäsopivat tms. Katselin nimittäin että vähän oli kyllä epäsopivaa satulaa hepoilla (ei mitään selkärangantilaa, säkätilaa ja toppaukset ihan lysyssä). Jäi vähän ristiriitaiset fiilikset itselleni kaikenkaikkiaan, en ole kyllä varma menisinkö uusiksi!

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 21:17:52

Parilla myös lensi takapäät laukassa, ehkä innostuksesta tai sitten selässä jotkut jumit, yksi heppa oli nimittäin sellainen että ratsastajan pitk selkäännousu itse hoitaa kun oli niin kiukkuinen selkään nousussa ja luimi myös alas tullessa, tuli mieleen onko selkä kipeä kun noissa tilanteissa oli sellainen. :(

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   15.9.24 22:24:17

En mee toiste. Satulat olivat epäsopivia ja etenkin lännensatula hankasi omaa pyllyä. Rämmittiin jossain pusikossa niin että sai väistellä puita ja oksia kokoajan. Musta suokki oli vihainen satuloidessa, maastossa laukannostossa potkaisi kaverin hevosta päähän.

Ruoka oli tosi eksoottista, muuten ihan ookoo.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   15.9.24 23:08:29

Ah tämä vähän kiukkuinen musta hevonen munkin maastossa pukitteli / potki laukassa. Annettiin ymmärtää että tosi erikoista että niin teki ja olisi jotenkin ratsastajan vika.. Kivaa gaslightaamista.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   16.9.24 10:20:34

Mulla yksi hyvä kokemus ja sitten yksi vähän huonompi eli kahdella reissulla ollut ja en usko että menen enää uusiksi. Liekö yrittäjät väsyneitä jo hommaan, ei jäänyt hyvä fiilis. Ja huomasin samat asiat/epäkohdat mitkä muutkin tässä yllä sanoneet.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: Tykkään 
Päivämäärä:   16.9.24 11:10:37

Itse olen käynyt useamman kerran ja tykännyt. Olen yllättynyt näistä kirjoituksista. Viimeisin kerta tältä vuodelta ja olin tyytyväinen omaan hevoseeni, mutta ryhmässä oli muutama, jotka harmittelivat hitaita (väsyneitä?) hevosiaan. Huomasin, että kaikki ryhmässä eivät olleet yhtä tyytyväisiä kokemukseen, selvästi riippui saamastaan hevosesta. Kaikki hevoset vaikuttavat näennäisesti voivan hyvin ja selväpäisiltä. Yksi hevonen on kiukkuinen hoitaessa, jolla ilmeisesti tausta huonosta kohtelusta. En osaa arvioida tarkasti satulan istuvuutta mitä täällä on nostettu esille. Toivottavasti annoitte palautetta satuloiden istuvuudesta, koska omistaja vaikuttaa sellaiselta, joka pystyy vastaanottamaan palautetta. Omistaja vaikuttaa olevan hyvin sitounut siihen, että hevoset voivat hyvin tai ainakin itse saa sellaisen mielikuva.

Majoitus on vaatimaton ja peseytymis- ja paljumahdollisuus vain ryhmässä mikä on iso miinus. Yhteismajoituksessa on kerrossänky eikä yksityisyyttä. WC-tilat ovat ravintolan rakennuksessa ja käytännössä huomaa sen olevan huono ratkaisu asiakkaalle, tulee leirikeskus mieleen. Ruoka on laadukasta ja henkilökunta on asiakaspalveluhenkistä.

Vauhti vaelluksilla on riippunut selvästi vetäjästä, omistaja vetää rauhallisemman vaelluksen. Rauhallisempi vaellus kokeneelle on toki pieni pettymys, mutta tuli mieleen, että ehkä omistaja yrittää säästää hevosia, eikä vedä vauhtimaastoja mikä on vaan hyvä asia hevosia ajatellen. Koskaan ei ole tapahtunut mitään vaelluksilla, hevoset ovat todella maastovarmoja.

Olen käynyt monella tallilla elämäni aikana ja tämä on ainoa talli missä kaikki hevoset vaikuttavat hyväntuulisilta ainakin kesällä, talvesta en tiedä. Huomaa etteivät joudu kiertämään kehää kentällä ja eivät ole kyllästyneitä elämäänsä. Myös tilan muut eläimet ovat poikkeuksellisen kilttejä. Aion mennä uudestaan.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: Tykkään 
Päivämäärä:   16.9.24 11:13:31

Unohdin lisätä, että maastot ovat upeat. Paljon tulee oksia vastaan mitä pitää väistellä, mutta se ei itseä haittaa, oksat kuuluvat luontoon. 😂

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   16.9.24 12:09:06

Juu mutta tuo on sinun kokemus, muilla on eri. Kokeneempi hevosihminen huomaa tuollaiset pienet käytösongelmat jotka kielii jostain / on oire jostain asiasta ja satulan huonot istuvuudet. Musta henkilökunta ei vaikuttanut sellaiselta joka kuuntelee palautetta ja onhan uudet satulat kalliita että onko kiinnostus hankkia sellaisia vaikka käytettynä voisi saada ihan ok hintaan tai edes uudelleentoppauttaa satulat, sekin olisi halvempaa. Yllättyneitä naamoja vain / iloisuuteen piiloteltua vastaväittelyä kun jostain sanoo, ainakin minun kokemus tämä.

Ainakin kolme hevosta oli kiukkuisia mitä itse huomasin.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   16.9.24 12:12:57

"Toivottavasti annoitte palautetta satuloiden istuvuudesta, koska omistaja vaikuttaa sellaiselta, joka pystyy vastaanottamaan palautetta. Omistaja vaikuttaa olevan hyvin sitounut siihen, että hevoset voivat hyvin tai ainakin itse saa sellaisen mielikuva."

Mun antamaan palautteeseen / ihan helposti toteutettavissa oleviin toiveisiin tuli kyllä vain vastaväitteitä henkilökunnalta, ei tullut kuultu olo = ei paljon kiinnostanut.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: Am 
Päivämäärä:   16.9.24 12:22:48

Eikös tämä paikka ollut myynnissä jonkin aikaa sitten? Ilmeisesti päättivät kuitenkin pitää paikan, tai sitten ei löytynyt ostajaa.

Itsellä vastaavia kokemuksia mitä muillakin. Useimmiten on ollut kivaa ja hevoset olleet omien toiveiden mukaisia, mutta joka kerta minäkin olen kiinnittänyt huomiota siihen, että satuloissa olisi parannettavaa. Hevoset todella luotettavia ja maastovarmoja, mutta kivan reippaita. Ruoka on hyvää ja henkilökunta ystävällistä.

En ole enää muutamaan vuoteen käynyt, eli nykytilanteesta en osaa sanoa.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   16.9.24 12:27:13

Ja kyllä satuloiden istuvuuteen ihan pitäisi mahdollisesti osaavan henkilökunnan kiinnittää huomiota, eikä luottaa siihen että asiakas sanoo :D Jos ei ole satuloiden istuvuutta parannettu vuosienkaan jälkeen niin se tarkoittaa että siihen ei ole kiinnostusta, eiköhän he itsekin tiedä että istuvuus on joillain aika huono. Satula kuitenkin on hevosen tärkein työväline että sinänsä harmillista hevosille.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: Priska 
Päivämäärä:   16.9.24 13:02:29

Tämän keskustelun innoittamana kävin katsomassa paikan nettisivuja. Tapahtumakalenterissa on tieto lokakuun hevosmarkkinoista. Aika monta hevosta on myynnissä, ilmeisesti toimintaa ollaan siis supistamassa ainakin joksikin aikaa.

Oma kokemukseni maastosta on vuosien takaa, eikä jättänyt kovin vahvaa muistijälkeä sen enempää hyvässä kuin pahassakaan. Toki maasto oli tällainen vähemmän kokeneiden rauhallinen ja lyhyt maasto.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   16.9.24 13:59:43

Näyttää olevan ne pari kiukkuista pukittelevaa latvialaista myynnissä ainakin..

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 15:11:21

Olen käynyt monta kertaa ja alkuun tykkäsin kovasti. Silloin oli vain suokkeja, jotka olivat kaikki kilttejä ja mukavia ratsastaa. Sitten alkoi tulla näitä varustaessa kiukkuisia ja pukittelevia hevosia ja meidän porukasta muutamakin ratsastaja tippui näissä laukkaanlähtö tilanteissa (eri reissuilla tosin).

Löydettiin sitten muita mieluisampia paikkoja (hevoset ja majoitus) vastaaville reissuille eikä ole enää tullut käytyä.

Ruoka Hevoskievarissa on aina ollut mielettömän hyvää. Samoin maastojen vetäjä Nina aivan ihana tyyppi.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   16.9.24 15:38:08

Kiva että tässä muitakin kokemuksia siitä että on noita pukittelevia ollut.. Mulle annettiin niin ymmärtää että olisi jotenkin mun syy että jäin muka pitelemään hevosta ja siksi pukitteli.. että ei se normaalisti tuollaista tee.. En pidellyt, tiedän kyllä että siinä on riskin paikka jos laukkaanlähdössä jää pitelemään kun muut edestä lähtee. Oltiin melkein edellä olevan perseessä kiinni ja silti pukitteli menemään ja sitten pukitteli kun ei pysynyt suokkien mukana ja siitä kimpaantui, tai sit oli tosiaan selkä kipeä kun oli niin kiukkuinen selkäännousussa ja alas tulossa. Ja sitten niiden kilttien suokkien ratsastajia harmitti kun ei halunnut mennä enää täyttä vauhtia pukittelevan hevosen selässä.. ja ohjaajaa tuntui myös harmittavan, jotenkin syyllistävä kun sanoi että rauhallinen hallittu laukka ok vaikka hevonen pukittelee, ei täysiä kiitos niin että jään hitosti muista jälkeen riekkuvan hevosen kanssa. Ihme juttu.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 16:38:21

Onpa harmi jos siellä tuollaista nykyään ainakin joidenkin hevosten kohdalla, olen vuosia sitten käynyt ja tosi positiivinen kokemus jäi. Toki voi olla, että nuo muutama hevonen myynnissä osittain sen takia että alkanut tympimään asiakastyö ja kaipaa kevyempää/erilaista käyttöä.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.9.24 16:50:54

Minustakin ruoka oli todella hyvää ja isäntä/kokki aivan huipputyyppi.
Suomenhevoset oli kivan oloisia, mutta ne eestinhevoset oli kuin rautakankia ja tosi hitaita.

  Re: Luomajärven hevoskievari?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.9.24 19:00:16

”Löydettiin sitten muita mieluisampia paikkoja (hevoset ja majoitus) vastaaville reissuille eikä ole enää tullut käytyä.”

Saako kysyä mitä nämä ovat, kaipailen suosituksia kivoista paikoista?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.