Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Palelija 
Päivämäärä:   15.9.24 12:10:43

Kummat on lämpimämmät?

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: lalla 
Päivämäärä:   15.9.24 12:15:27

Kuomat on ollu lämpimät, mutta pohjat kestää vain yhden talven jos sitäkään. Murenevat pois. Vaihdoin Haltiin.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.9.24 12:21:48

Sorelit. Ja ota vähän isot, että mahtuu villasukkaa myös. Ei tule kosteus jalkaan.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Kjh 
Päivämäärä:   15.9.24 12:26:14

Sorelissa ihan eri laatu, ne kestää

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 12:44:24

Onko Soreleita muuten eri laatuisia? Oon ostanu yhdet ja ne hiostaa ihan hemmetisti :( Ostin talliin jotkut ihan pilipalit tyyliin Horzesta 20€:lla ja ne ovat olleet kivat jalassa ja tarpeeksi lämpimät, varsi vaan on lyhyehkö.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   15.9.24 13:34:30

Ilmeisesti kuomien pohjan materiaalia on muutettu, eikä se kestä enää hevosten virtsaa, siksi hapristuu tallihommia tekevillä.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.9.24 13:54:19

Kuomien pohja ei kestä myöskään lattialämmitystä tai mitään muutakaan kuivattavaa lämpöä. Pitäisi säilyttää esim kenkähyllyssä eikä ihan kiinni patterissa.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 13:57:31

”Onko Soreleita muuten eri laatuisia? Oon ostanu yhdet ja ne hiostaa ihan hemmetisti :(”

Ne on tehty oikeasti kylmiin keleihin, hiostaminen voi johtua ihan siitäkin.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: lalla 
Päivämäärä:   15.9.24 14:01:17

Mulla oli kahdet kuomat, toiset tallille ja toiset koiran ulkoilutukseen. Kummastakin meni pohjat samalla tavalla, vaikka toiset ei koskaan joutunut virtsan/lannan kanssa kosketuksiin eikä lattialämmitystäkään ole. Kerrassaan surkeat pohjat.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: japa 
Päivämäärä:   15.9.24 15:03:09

Minulla on kuomat kestäneet useamman talven. Eka koiralenkillä ja sitten vanhat tallille. Teen tallitöitäkin. Alkoi ihan kiinnostaa että miksi ne minulla on kestäneet ja moni sanoi että eivät kestä.. Säilytän eteisessä kenkätelineessä enkä lattialämmityksen päällä, seköhän vaikuttaa..?
Aiemmin oli sorel caribou kumiteräkengät joissa irrotettava vuori. Olivat inhottavan painavat jalassa eikä mahtuneet kunnolla jalustimeen, kengän koko 40. Ei tullu toisia hankittua. Kuomat on kevyet ja lämpimät.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   15.9.24 16:25:09

Kuomat ei kestä tallihommia, pohja murenee pois. Kolmet kuomat ja kaikissa sama, enää en osta niitä.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 16:32:48

Mä kans petyin kuomiin, kun pohjat vaan murenivat. En käyttänyt tallilla, enkä säilyttänyt missään patterin vieressä.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Non 
Päivämäärä:   15.9.24 21:14:32

Minulla on Sorel Glacyt ja ne on olleet todella lämpöiset talvisaappaat tallille. Mahtuvat myös jalustimeen, ainakin Sprengerin nivelletyillä jalkkareilla menin noiden saappaiden kanssa viime talvena. Ne ovat kyllä lähes vuosikymmenen vanhat enkä tiedä myydäänkö tuota mallia enää mutta ajatuksena vaan, että onhan Sorelleja tosi montaa eri mallia.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 21:29:52

Sorelit on ihan paskat. Kauppakenkinä menee. Kuomat olisi muuten hyvät mutta pohjat tosiaan ei kestä mitään

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 21:49:27

Sorelit on ollu ihan parhaat, menee märälläkin kelillä ja -30 pakkasillakin tarkeni

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Iiu 
Päivämäärä:   15.9.24 23:11:14

Soreleissa on eroja.Winter Carnivalit ohuimmat,Caribut lämpimimmät.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   15.9.24 23:16:05

Viking talvisaappaat pieksevät molemmat, mutta eivät ole ehkä kaupunkikengät vaan tallille.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   15.9.24 23:18:34

Sorelit noista itsellekin paremmat. Ihan ehdottoman parhaat olleet irroitettavalla toppavuorella myytävät puuilon/hankkijan talvisaappaat, joissa hyvä korko ratsastukseen ja kumia alaosa, Suomen talvesta puolet kuitenkin loskaa. Nuo tosi kestävät myös, itsellä ollut 6v käytössä.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Nacho 
Päivämäärä:   16.9.24 05:47:11

Ostin kuomat viime talveksi ja ne oli kyllä todella iso pettymys. Ei ollut minun viluvarpailleni todellakaan riittävän lämpöiset (oli kyllä riittävän reilu koko ja lausujat kunnossa jne)! :/
Tämä keskustelu tuli kuin tilauksesta, koska olen miettinyt vakavasti kokeilisinko ostaa Sorelit tälle talvelle. Vai mitkä moonbootsit, uggit ja mitä näitä on sitä pitäisi tallihommiin hankkia, ettei tarvitsisi kärsiä kylmän aiheuttamasta kivusta varpaissa (ratsastan kylmät varpaista varteen lampaankarvavuoratuilla ratsastussaappailla, joten ei tarvitsisi edes mahtua jalustimeen).
Minulla on vertailukohtana vanhat jo kenkien taivaaseen päätyneet huippuhyvät vuosikausia sitten isäni Kanadan työreissultaan tuomat matalavartiset talvikengät tallikäytössä, mutta ikävä kyllä niiden merkki ei ole minulla tiedossa, kaikki merkinnät oli kulunut pois jo aikojen saatossa. Sellaiset kun onnistuisin löytämään uudet, niin jopa olisi onnen päivä! Niissä ei palellut edes minun varpaat.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   16.9.24 06:56:28

Moonbootsit olisi todella lämpimät, mutta itsellä ne karsiutui sen takia kun ei mahdu jalustimiin.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   16.9.24 08:14:50

Parhaat on Skechersin talvinilkkurit ja kovilla pakkasilla Sorelin tai Uggin.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: lila 
Päivämäärä:   16.9.24 08:14:57

Aloittaja, ei kumpiakaan!! miksei suuri yleisö ole jo hoksannut, että muutamalla kympillä saa maailman lämpösimmät kengät, joissa ei ikinä palele jalat !!!!

Kyseessä EVA-materiaalista valmistetut lämpösaaappaat, jotka on ultrakevyet ja pakkasenkesto -30c. Itse olen n. 3 vuotta käyttäyt näitä talvisin koirankusetuslenkeillä sekä tallilla, ja ikinä ei palele varpaat vaikka olen todella huono sietämään kylmyyttä! Ei tarvitse edes villasukkia jos ei halua, näissä mukana aina lämmin irrotettava vuori.

Koittakaa ihmeessä ja hullaantukaa :)

Tässä esim yksi versio, näitä on eri liiikkeillä kaikkialla! https://www.motonet.fi/tuote/wataya-lyhytvartiset-lamposaappaat?product=55-12482

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   16.9.24 08:46:23

Sorelia paljon paremmat ovat UGG Adirondackit. Lämpimämmät ja kevyemmät kuin Caribout.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: noppa 
Päivämäärä:   16.9.24 08:46:50

Molemmat löytyy ja Kuomia käytän pakkasilla.Sorellit (caribou) on kylmät, kolhot ja raskaat jalassa. Käytän niitä lähinnä loskakeleillä, kun niissä on se kätevä kumiosa.

Omien kokemusteni perusteella en ymmärrä kuka voi pitää Sorreleita lämpiminä? Minulla niissä aina jäätyy varpaat. Materiaalina se kumi on kylmälle tosi altis. Lisäksi ne on jalassa raskaat ja sellaiset jäykät mötikät. Jos päivän aikana pitää kävellä yhtään pidempiä matkoja, kannattaa jalkaan laittaa jotkut muut kengät kuin Sorrelit. Loskakeleillä Sorrelit puolestaan ovat hyvät. Ovat lämpimämmät kuin kumpparit villasukkien kera, eikä tarvi pelätä varpaiden kastumista.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 10:41:37

Juu en kanssa ymmärrä sorelin hehkutusta. Itse ostin kahdet kun oli stockalla -80% alessa. Pettymys oli. Painavat ja vuori keinokuitua.

"Ne on tehty oikeasti kylmiin keleihin, hiostaminen voi johtua ihan siitäkin."

Ei ei ei. Kylmiin keleihin sopivat kengät eivät ikinä hiosta. Se kylmyys tulee kun kenkä ei hengitä ja varpaat kastuu. Villavuorelliset nahkakengät on lämpimät. Myös sukan pitää olla villaa ihoa vasten.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: N2 
Päivämäärä:   16.9.24 12:39:39

Oletteko reklamoineet Kuomistanne? Olen kuullut paljon tällaisia kokemuksia että ne eivät kestä. Kun viime talvena kiikutin omiani 3kk välein vaihtoon niin kaupassa oltiin joka kerta täysin yllättyneitä että miten näin voi käydä eikä tällaista ole ennen tullut vastaan.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 13:58:54

Jalaksen nahkasaappaat, en tiedä onko ihan pieniä kokoja olemassa mut 38 normaalisti käytän ja löytyi sopivat, oisko ollu 40 kokoa. Ei paljo villasukkia tarvita :D sitte ku -25 astetta niin yksillä villasukilla tarkenee

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 12:27:40

Jalaksia löytyy koosta 35 eteenpäin ja ne joissa aitoa villaa vuori ja päällinen nahkaa ovat tosi lämpimiä. Tosin hintaakin enemmän kuin kuomilla ja soreleilla.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Tod 
Päivämäärä:   18.9.24 11:59:11

Esim. Rapalan pilkkisaappaat talveksi. Sorelit menee lyttyyn ja sisävuori kuluu silmissä, kesto hintaan nähden surkea. Kuomat menee lyttyyn ja pohjat murenee.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: hilla 
Päivämäärä:   18.9.24 13:36:29

Joskus 15 vuotta sitten lähetin uudenkarheat Kuomani suoraan valmistajalle, tuli vastaus, että jos olleet tekemisissä urean kanssa, niin sitä eivät kestä. Oma moka. Vaihdoin merkkiä.

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: mimmu 
Päivämäärä:   18.9.24 14:25:59

Käytän kesät talvet motonetistä ostettuja huopavuorellisia saappaita. Kyllä kestää ja riittävän isot nii pari villasukkaa mahtuu.

Kuomat kesti ennen, ei enää. :(

  Re: Talveksi kuomat vai sorelit

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.9.24 18:43:38

Sorelit järkyttävän painavat eikä varpaat edes pysyneet lämpiminä. Myin pois...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.