Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako koulukisoissa mennä enkkuturpiksella?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 19:54:23

Olen aina luullut, että koulukisoissa hevosella pitää olla aachen turparemmi, eli alaturppis. (tai remonttiturpahihna, tai micklem, tai vastaava). Nyt olen kuitenkin nähnyt alueluokissa ponin starttaavan pelkällä enkkuturpiksella, ilman alaturpista ja ratsukko on saanut tällaisilla suitsilla hyväksyttyjä tuloksia. En itse kilpaile, joten kilpailusäännöt eivät ole selvillä, joten onko nykyään sallittua kilpailla ilman alaturparemmiä?

  Re: Saako koulukisoissa mennä enkkuturpiksella?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.9.24 19:58:08

No aina on saanut, jo ennen kuin mitään aachenia on keksittykään :D

  Re: Saako koulukisoissa mennä enkkuturpiksella?

Lähettäjä: fanny 
Päivämäärä:   14.9.24 20:08:52

Onpa ihmeellinen oletus :D tietenkin saa mennä ilman alaturpista! Ja monet meneekin

  Re: Saako koulukisoissa mennä enkkuturpiksella?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.9.24 20:10:44

Kai tämä on provo? Vaikka et kisaa, oletko koskaan katsonut kouluratsastusta esim. olympialaisissa? Onko hevosilla siellä alaturparemmiä? Ei ole.

  Re: Saako koulukisoissa mennä enkkuturpiksella?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 20:18:35

No sen tiedänkin, ettei kangissa ole alaturpista, mutta olen tähän asti nähnyt seurakisoissa (hec-b tasolla ei ole kenelläkään kankisuitsitusta) kaikilla joko alaturpiksen tai sitten micklem/remonttiturpiksen. En tiedä mistä olen saanut päähäni, että se olisi sääntövaatimuksena :D Varmaan siitä, että jatkuvasti kisoissa näkyy vain niitä alaturpiksia. Miksi niin harva sitten kilpailee tai ylipäätään ratsastaa alaturpiksella? Ratsastuskoulussa lähes kaikilla opetushevosilla pelkkä enkkuturparemmi ja hienosti menevät sillä sitä hec-b tasoa.

  Re: Saako koulukisoissa mennä enkkuturpiksella?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   14.9.24 20:41:03

Taitavat ulkonäkösyistä käyttää. Turparemmi näyttää kuulemma rumalta, jos siinä on se lenkki alaturpahihnalle, mutta sitä ei siinä ole...

  Re: Saako koulukisoissa mennä enkkuturpiksella?

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   15.9.24 12:27:18

Tottakai saa

  Re: Saako koulukisoissa mennä enkkuturpiksella?

Lähettäjä: kinuski 
Päivämäärä:   15.9.24 12:33:50

Varmaan siitä, että jatkuvasti kisoissa näkyy vain niitä alaturpiksia. Miksi niin harva sitten kilpailee tai ylipäätään ratsastaa alaturpiksella? Ratsastuskoulussa lähes kaikilla opetushevosilla pelkkä enkkuturparemmi ja hienosti menevät sillä sitä hec-b tasoa.

Suositus käydä katsomassa koulukisoja vähän useammin ja laajenna reviiriä :) Kyllä ilman alaturpista kisaavia näkee ympäri maata ja kaikilla tasoilla tasolla seurakisoista kansallisiin vaativiin :) ja se on tosiaan täysin sallittua.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.