Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Lopetanko? 
Päivämäärä:   14.9.24 16:56:51

Tallipaikkoja tarjoavat, kun talli on omassa pihapiirissä, miten jaksatte sen, että omaa rauhaa ei ole ikinä? Pihaan voi pöllähtää asiakkaita koska vain, pahimmillaan niitä on aamusta iltaan. Olen pitänyt tallia jo monta vuotta, mutta nyt huomaan kaipaavani omaa rauhaa. En saa olla rauhassa muualla kuin talon sisällä, tylsäksi käy elämä. Jos touhuan pihalla ihan muita, omia juttuja, tulee joku kuitenkin juttelemaan ja kyselemään. Minulla on ihan mukavat asiakkaat ja talli toimii hyvin, mutta nyt monen vuoden tallinpidon jälkeen löydän itseni ajattelemasta, että oma rauha ja vapaapäivät olisi mukavia.
En pidä lomia koska ei ole varaa, olen siis töissä 247365. Muutaman illan olen ollut poissa kesällä kun hevoset laitumella, mutta silloinkin sain soittoja asiakkailta, eli ei ollut oikeita vapaa iltoja.
Tämän jatkuvan rauhankaipuun vuoksi olen miettinyt lopettamista. Se tuntuu kuitenkin myös ikävältä, koska tallinpito on ihan jees kivalla porukalla. Miten tästä selviäisi.. tai ei varmaan kellään ole mitään valmista vastausta, mutta kiva kuulla muiden mietteitä.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   14.9.24 17:12:56

Onko tallillasi ns. aukioloajat?

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.9.24 18:22:36

Aukioloajat ja no go zonet. Meillä talli on auki 8-20, poikkeuksina klinikkareissut ja kisat, joista on ilmoitettava hyvissä ajoin. Lisäksi on alueita, jonne asiakkailla ei ole mitään asiaa ellei kyse ole jonkun hengestä.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.9.24 18:53:16

Meillä oli onneksi mahdollista erotella talli vähän omaksi alueeseen ja kieltää pihan puolelle haahuilu. Tulipaloa pienemmistä syistä ei ollut asiaa.

Auttoi jonkun verran. Samoin työ-, puhelin- ja aukioloajat.

Kaikki on kuitenkin kiinni siitä että jaksaa itse ylläpitää rajoja koko ajan ja tarvittaessa irtisanoo liian röyhkeät asiakkaat.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Lopetanko? 
Päivämäärä:   14.9.24 19:15:01

Mulla on todella vaikeaa tai oikeastaan mahdotonta erotella tallin aluetta omasta pihasta, rakennukset on haastavasti sijoiteltu ja jos olen omissa pihahommissa tai vaikka ottamassa arskaa, niin olen aina tallilla käyvien näköpiirissä. Tässä on myös jo niin monta vuotta oltu samalla porukalla, että asiakassuhteista on väkisin tullut vähän tuttavallisempia, mikä taas oman rauhan kannalta on huonompi juttu. Olen joutunut jo vetämään rahaa siihen, etten tee enää ilmaiseksi ylimääräisiä ja minulle kuulumattomia töitä, vaan tallillaiset saa keskenään hoitaa ne tai maksaa minulle lisää. Se tuntuu itsestä hankalalta ja asiakkaissa tietenkin herätti pientä närää, mutta pitää kuitenkin ymmärtää että minullehan tämä on työ eikä harrastus.
On aukioloajat ja niitä on suht hyvin noudatettu. Täällä ei ole oikeastaan röyhkeitä asiakkaita, mutta sanotaanko, että juuri tuon "tuttavallisuuden" takia tulee näitä esimerkiksi lähestymisiä kun olen omissa hommissa. Että eihän ne asiakkaat tahallaan, eivät varmaankaan vaan ajattele että olen "vapaalla" kun teen omiani. Ja sehän tässä mietityttää, että kun tämä asia on alkanut vaivaamaan, niin kertooko se siitä että on aika lopettaa..

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.9.24 19:36:43

Sulla on tullut selvästi raja nyt vastaan. Mielestäni ärryt nyt vähän pienestä, mikä tosiaan kertoo sen ettei järjestely ole sulle ok

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   14.9.24 21:13:34

Istutat pajua tai jotain mikä kasvaa nopeasti näköesteeksi ja yksinkertaisesti kiellät tulemasta portista niille alueille.

Hankit uuden liittymän omalle elämälle, asiakkaat asioikoot vanhaan numeroon joka nyt on pelkkä työpuhelin. Tulipalon sattuessa kuka vaan osaa soittaa häkeen ja TOIMIA. Siis on osattava.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 21:26:33

Laitat ihan selkeän kirjoitetun viestin asiakkaille, missä näkyvät työajat ja teet selväksi, että kun olet omissa (ei hevosiin liittyvissä) töissäsi niin häiritä ei saa. Olet nyt ihan liian lepsu ja kiltti ja siksi koet huonoa omaatuntoa rajojen asettamisesta. Samalla voit kiittää hyvistä asiakassuhteista ja toimivasta tallipiiristä. Mutta lopettaa ei tarvitse, sinun täytyy se vain tehdä selväksi ettet ole 24/7/365 käytettävissä.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.9.24 21:37:03

Tuija-aita puutarhan ympäri.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   14.9.24 22:02:55

Onko pakko jatkaa sitä tallinpitoa, jos ei tunnu hyvältä? Muita töitä?

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   14.9.24 22:12:54

Kuulostaa siltä, että et ole osannut vetää rajoja joten aloita asettamalla ne. Selkeät kellonajat jolloin toivot yhteydenotot ja tarvittaessa talliasioihin oma puhelin jolloin niitä asioita ei tarvitse tuijotella koko ajan. Selkeästi myös kerrot, että talon pihapiiri on aluetta jonne et halua liikennettä. Näköesteet keksit siihen pihalle, niitä kyllä on jos jonkinlaista. Tuijaa, pajua, sermiä, muuta kalustetta...

Tästä syystä yritän pysytellä poissa pihapiiristä enkä käy vatvomassa asioita edes tallilla, kun näen tallinpitäjän harrastamassa. Yritän todella kunnioittaa tallinpitäjienkin yksityisyyttä ja mahdollisuutta harrastaa rauhassa, sillä samaa toivoisin itsellenikin samassa asemassa.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   14.9.24 22:37:43

Mulla vaan 5 asiakasta hevosineen itsellä 3 omaa. Tallilla aukioloajat, ja nämä luojan kiitos maalaisjärjen ihmisiä. Ainoastaan tallin alue on julkista, mun
oleskelu- pihapiiriin ei tulla kuin hengen hädässä. Ei ole ollut ongelmia, mutta asiakkaitten valinnassa kannattaa olla tarkkana. Mulla kaksi paikkaa tyhjänä, koska en halua kaikkia tulijoita.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Lopetanko? 
Päivämäärä:   14.9.24 22:51:33

Niin todellakin olen varmaan liian lepsu sitten.. pahana tapana on kyllä vastata heti viesteihin ja puheluihin, asiakkailla myös tuntuu olevan tarve saada vastaus omiin asioihinsa heti, saattavat laittaa illalla myöhäänkin viestiä, joka koskee esimerkiksi ensi viikon tapahtumia. Ehkä heillä sitten on aikaa vatvoa omia hevosasioitaan omalla vapaa-ajallaan ja laittavat viestiä, eivätkä ymmärrä, että itse en jaksaisi "tehdä töitä" enää iltatallin jälkeen. En siis tosiaankaan usko, että tekevät pahalla, mutta voi kun ymmärtäisivät tuon mitä yllä kirjoitettiin, kunnioittaisi myös tallinpitäjän halua vain harrastaa ja minun omaa aikaa tallin aukioloaikojen ulkopuolella. Tämäkin varmasti aiheellista tuoda asiakkaille esille minun toimesta.
Kiitos kommenteista, tosiaankin rajat taitaa minulla olla liian löysät ja oman tilan ottamisessa täytyy olla tiukempi ja selkeämpi. Tallin lopetus ja muut työt ei niin innosta, kun omien hevosten oleminen on helpompi järjestää, jos olen kotona töissä. Mutta myös ympäri vuorokauden kotona töissä oleminen alkaa käydä raskaaksi. Lisäksi minulla on aina pieni työrooli päällä kun tontilla on asiakkaita, en pysty olemaan täysin oma itseni ja kuluttavaahan sekin on, kun olet ammattiroolissa koko päivän. Tämä on kyllä ihan henkilökohtainen ongelma, koska koin palkkatyössäkin
ollessani raskaaksi sen, että en kykene olemaan työpaikalla täysin oma itseni.
Tämä tila on semmoinen, että talon etupiha on suoraan tallin parkkialuetta ja siitä tietenkin kulku jokaiselle tilan rakennukselle, takapihan puolella taas kulkee ratsastusreittejä ja laidun. Takapihan puolella on hieman suojaisampaa, mutta näköyhteys sinnekin on ja helposti siihen sitten joku jää ohi ratsastaessa juttelemaan. Eli pihan rajaus on kyllä haastavaa, täytyy pohtia tätä.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   14.9.24 22:57:26

Rajaat omaa tavoitettavuuttasi, niin helpottaa.
Meillä oli yhdellä tallilla systeemi, että tallinpitäjölle jätettiin aina tiettyyn paikkaan lappu, jos oli jotain mitä halusi viestiä,mutta ei hengen hätä. Toimi hyvin, ei menty oven taakse, ei viestitelty turhista ja annettiin työrauha.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 01:30:47

"Ehkä heillä sitten on aikaa vatvoa omia hevosasioitaan omalla vapaa-ajallaan ja laittavat viestiä, eivätkä ymmärrä, että itse en jaksaisi "tehdä töitä" enää iltatallin jälkeen."

Toivottavasti ymmärrät, että asiakkaillasi on todennäköisesti vapaata silloin illalla ja päivät he ovat töissä, jolloin ei hoideta harrastusviestittelyjä. Vaikka työpuhelimeesi kilahtaa viesti illalla, ei se tarkoita lukupakkoa heti, vaan työaikanasi. Aamuheinien jaon jälkeen voi purkaa työpuhelimeen tulleet viestit.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Ilona 
Päivämäärä:   15.9.24 02:54:07

Sama meillä, iso talli pihassa (15 asiakasta ja omat hevoset), aukioloajat oltava, samoin selkeät pelisäännöt mitä vuokraan kuuluu ja mistä maksavat lisää. Aukioloajat tiukat, ihan jo senkin takia kun perheellinen olen ja illat lasten ja miehen kanssa aikaa. Vapaapäivänä en vastaa puheluihin, lomittaja osaa hoitaa. Aukioloajoista joustoa kisojen, ravien ja klinikkareissujen ym vuoksi, jotka sovitaan ajoissa etukäteen. En vastaa myöskään puheluihin aukioloaikojen ulkopuolella. Melkein aina kotosalla niin huomaan kyllä jos jotakin oikeaa hätää on. Tosi moni viestittelee meidänkin asiakkaista tietenkin ilta-aikaan ja vuorotyöläiset myöhäänkin, aina ollut ok että vastaan 8 jälkeen aamulla kun hevoset syö. Ei ole mikään pakko päivystää siinä puhelimella 24/7 asiakkaita varten. Selkeät pelisäännöt vaan jo alusta saakka ja jos nyt pitää ottaa enemmän tiukkoja otteita selität suoraan asiakkaille miksi. Ja teidän "omaan pihaan" ei ole kyllä mitään asiaa asiakkailla. Kyllä järkevä asiakas tajuaa, että "työajan" ulkopuolella (käytännössä meillä 4 jälkeen) tallinpitäjällä on omaa aikaa ja korkeintaan moikataan, jos ei ole mitään vakavempaa asiaa.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   15.9.24 08:18:52

Samaistun tähän täysin eikä siihen oikein auta muu kun alkaa vetämään rajoja. Jos et halua jutella voit hienovaraisesti aina lopettaa keskustelun vaikkapa sanomalla että "minulla on nyt tässä muuta, sopiiko että palaan asiaan kun olen työ-ajalla" "en pysty nyt vastaamaan puheluusi, jos ei ole kiireellistä voisitko laittaa asiasi viestillä, vastaan työviesteihin huomenna" tmv. Minä saatan lukea viestin ja jos ei ole kiireellistä niin vastaan sitten, kun on aikaa. Ihmiset nykyään olettaa että kaikkiin viesteihin on vastattava heti. Sinun ei tarvitse olla se ihminen.

Minusta myös tuntuu etteivät kaikki ymmärrä, että heidän harrastus on tallinpitäjälle työtä ja siihen työhön kuuluu myös heidän kanssa käydyt keskustelut/tekstarit/soitot ym. Kun opettelet ilmaisemaan tämän heille käytyjen keskustelujen kautta niin ihmiset pikkuhiljaa oppivat sen. Minulla saa myös puhelimeen eri "tilan" eli kaikkien viestit ei edes tule läpi kun se tila on päällä.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Tp itsekin 
Päivämäärä:   15.9.24 08:31:35

Onko tallissanne selkeät kirjalliset säännöt? Voin kertoa että helpottaa kysymysten kanssa kun kaikki on kirjattuna.

Itse saan hyvin harvoin viestejä tallilaisilta, enemmän laitan niitä itse ja jaan tietoa fb ryhmässä ehkä enemmänkin kuin pitäisi, esim että tänään kaikki pon loimitettu ja ei hätää, uusi pellettikuorma tulee torstsina tai että jääkaapissa on mustikkapiirakkaa :).

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   15.9.24 08:39:35

Olen 20-heppaisen yksityistallin asiakas. Kuvailemasi tilanne voisi olla vaikka meidän tallilta. Monesti olen miettinyt, miten ihmeessä tallinpitäjä onnistuu olemaa vapaalla jos on siinä kotonaan. Vähän väliä joku soittaa tai laittaa viestiä, ja varsinkin jos tulet pihalle lompsimaan niin joku vähintään tiedustelee jotain. Voisiko tallilaisista koota yhteen 1-2 hengen tukiryhmän, joka ottaisi nämä tiedustelupuhelut yms vastaan niinä aikoina/päivinä jolloin haluat olla ihan rauhassa? Meillä ainakin löytyisi muutama ihan hevosalan koulutuksen saanut henkilö heti tähän rinkiin. Eli heillä olisi riittävä ammattitaito ja kyky kommunikoida asiakkaiden kanssa ja selvittää nämä usein pienet tilanteet, joissa ei tarvita kuin lupa tai kielto tai jotka tulee tiedoksi nyt ja tapahtuvat myöhemmin. Itsekin voisin ihan hyvin olla tällainen "sijainen". Ja pihalle tietysti omat rajat asiakkaille hyvin tiedoksi.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   15.9.24 08:41:40

Täysin ymmärrän, ja osittain saman asian kanssa painin. Ja olen välillä ollut aivan uupunut siihen, että vuosi toisensa jälkeen joutuu muistuttelemaan samoista asioista. Tallin aukioloajoista joka kesä samojen asiakkaiden osalta, tai jos on kaksi eri vaihtoehtoja niin haluttaisi jotain kolmatta.
Myöskään ei kunnioiteta minun vapaa-aikaa. Harvoin olen missään, ja kun olen ja ohjeistanut että lomittaja hoitaa, tulee silti minulle kymmeniä viestejä ja mikään niistä ei akuutti tai sellainen etteikö lomittajan kanssa olisi saatu hoidettua..

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   15.9.24 08:56:59

En ole enää tallinpitäjä, mutta ongelma on hyvin tuttu! Minulla oli pientä toimintaa, tunteja ja yksityisasiakkaita. Ihan järkyttävää, kuinka esim.lasten vanhemmat paskattaa koirat pihanurmikolla ja kurkkii ikkunoista sisään...

Homma saatiin kuriin tiukoilla säännöillä. Tallin säännöt oli kaikkien luettavissa ilmoitustaululla, olikohan lopulta 5 sivua tekstiä. Sääntöjen toistuvasta rikkomisesta tuli porttikielto/sopimuksen irtisanominen ja tämä luki jokaisen tallipaikkavuokralaisen sopimuksessa. Sääntöjä sitten tuli lisää sitä mukaa, kun ongelmiakin. Tallinpito loppui aikanaan muihin syihin, itseasiassa asiakkaat (jäljelle jääneet) oli tosi mukavia ja fiksuja.

Säännöt, ja hintojen reipas nosto teki tallinpidosta ihan mukavaa vaikka fyysisesti olikin rankkaa. Hinta karsi tietyn, käytöstavattoman ihmisryhmän pois vaikka poikkeuksiakin toki aina löytyy.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   15.9.24 09:18:36

En ole enää tallinpitäjä, mutta ongelma on hyvin tuttu! Minulla oli pientä toimintaa, tunteja ja yksityisasiakkaita. Ihan järkyttävää, kuinka esim.lasten vanhemmat paskattaa koirat pihanurmikolla ja kurkkii ikkunoista sisään...

Ihan järkyttävää käytöstä aikuisilta ihmisiltä! Toiset ei paljon mieti. Olen myös kotitallin asiakas ja olen yrittänyt olla tarkka siitä, ettei minusta ole häiriötä paikan omistajille. Minusta ei ehkä olisi tuohon hommaan, tuntuisi just siltä että olisin aina töissä. Tsemppiä kaikille tallinpitäjille! Kannattaa ottaa ongelmat reilusti puheeksi asiakkaille ja kunnon säännöt kaikkeen.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Lopetanko? 
Päivämäärä:   15.9.24 09:37:47

Meillä on kyllä selkeät säännöt, ne lukee tallipaikan vuokrasopimuksessa, jota epäilen välillä kyllä kuinka hyvin sopimus on luettu alkujaankaan. Lisäksi infoan yhteisessä ryhmässä, jossa hevosten vuokraajista lähtien kaikki tallilla käyvät, hyvin harvoin kukaan reagoi mitenkään infoviesteihini, mutta sitten ryhmään tulleisiin höpöhöpö-viesteihin, eli joissa kehutaan vaikka omaa hevosta, tulee lukemattomia kommentteja. Lisäksi jos joku sattuu ns. rikkomaan sääntöjä, niin selitys on aina "anteeksi, en ajatellut. Anteeksi, en muistanut", vaikka on kyse ihan perus säännöistä, vaikka omien jälkien siivoamisesta. Tästä tulee mulle semmoinen fiilis, että minua ei arvosteta? Saatan toki ottaa myös liian henkilökohtaisesti.
Ja samaa tapahtuu kuin edellä, annan yhden tai kaksi vaihtoehtoa miten hommat hoidetaan, niin saan vastaukseksi jokaiselta kysymyksen voisiko hänen hevosen kohdallaan tehdä kuitenkin eri tavalla.

Näin kun kuuntelen teidän kommentteja ja kirjoitan ylös näitä omia kokemuksia, niin varmasti olen siis liian lepsu ja täytyy yrittää ryhdistäytyä ja katsoa sitten, mihin johtaa. Ajattelen kuitenkin että minulla on helpot ja mukavat asiakkaat, mutta jotenkin semmoinen olo alkanut tulla, että he alkaa viedä tätä hommaa. Olen pistänyt aiemmin pihalle haastavia asiakkaita ja katson nykyään tarkemmin ketä talliin tulee, kuvittelen ainakin että tämän helpompia asiakkaita en voi hevospiireissä saada, mitä nyt tallissa on. Siksi pohdin lopettamista, koska asiakkaiden "vaihtamisella" en usko olevan apua.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.24 09:57:15

Nosta kissa pöydälle. Pidä tallikokous, jossa sanot suoraan, että sun vapaa-aikaasi on kunnioitettava etkä tee tallia 24/7. Sanot myös, että jos sääntöjen rikkominen (esim ne omien jälkien siivoamatta jättämiset) ja turha viestittely jatkuu, pistät pillit pussiin. Silloin vastuu siirtyy täysin asiakkaille ja heidän on pakko miettiä omaa toimintaansa. Hienohelmat vetävät porot nokkaan ja häipyvät, sinä et menetä siinä mitään.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 10:16:51

Voisiko lähialueelta löytyä joku pieni mökki vuokrattavaksi edullisella pitkäaikaissopimuksella. Rauhankaipuun vuoksi ei mielestäni kannata ensimmäisenä miettiä lopettamista, vaan ennemmin sitä voisiko lyhyen ajomatkan päästä löytyä joku pieni piilopirtti rauhallisella pihalla jossa voisi viettää vapaailtoja tai iltapäiviä omassa yksinäisyydessään. Tällöin et tarvitsisi lomittajaa, mutta saisit oman totaalisen rauhan aina kun tarvitset. Edellisellä tallinpitäjälläni oli tuollainen vaatimaton pikkumökki viiden kilometrin päässä, jossa hän kävi nauttimassa kesäpäivistä, ottamassa aurinkoa, saunomassa jne ilman, että tarvitsee nähdä yhtäkään ihmistä. Kotipihassa sellaista rauhaa ei olisi koskaan ollut mahdollista saada, vaikka piha olikin rajattu erilleen tallin asiakaspihasta.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Johu 
Päivämäärä:   15.9.24 10:37:30

Minä olen ollut sekä asiakkaana että työntekijänä tallissa jossa on vihko viestittelyä varten. Tottakai tärkeitä ja/tai isompia asioita on kommunikoitu puhelimitse tai kasvotusten mutta tuo vihko vähensi tarvetta laittaa niitä "Puolelle aamulla vihreä loimi" -viestejä.

Vihkoon helppo asiakkaiden laittaa jos haluaa hevosen jäävän aamulla sisälle, jos muutoksia ruokinnassa tai tarhaamisessa jne. Tallityöntekijät voivat ilmoittaa jos on jotain projektia joka vaatii huomioimista tai jos jollain hevosella jotain pientä huomioitavaa jota ei tarvitse välittömästi omistajalle ilmoittaa.

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Pottu 
Päivämäärä:   15.9.24 10:49:23

Työpuhelin! Se rajaa heti milloin olet tavoitettavissa ja milloin et. Samaten tuo pihan rajaus kannattaa tehdä, ihan jo kevytversio vaikka kukkaruukuista tai säleaidasta kertoo, missä menee raja kotipihan ja työpaikan välillä. Ja sitten pidät kiinni niistä rajoista ;-)

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: Tp itsekin 
Päivämäärä:   15.9.24 15:05:51

Mökki on hyvä idea tai vaikka kerrostalokämppä! Saatko lainata joktain tai pystykö vuokraamaan yksiön jonne voit mennä latailemaan akkuja ja katsomaan Netflixiä? Puhelin äänettömälle ja puhelut tukiverkostolle?

  Re: Tallinpitäjät, miten jaksatte

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   15.9.24 16:36:40

Talliin iso valkotaulu johon kirjoitetaan asiat. Siihen voit myös laittaa että nyt olen vapaa-ajalla nähdään huomenna viestin. Vihko toinen hyvä muttei sinun omat viestit välttämättä siitä löydy.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.