Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: njea 
Päivämäärä:   14.9.24 16:11:14

Kaveri tarvitsi hevosen, jolla tyttärensä voisi opetella ratsastamaan laadukkaammin. Tavoitteena pidempiaikainen ylläpito, eli useamman vuoden. Katsotaan sitten, jos lapsi kasvaa liian pitkäksi, mutta tuskin ihan heti. Kaverilla talli omassa pihassa ja omat hevoset suokkeja ja ex-ravureita. Edellinen poni jäi tyttärelle pieneksi ja laitettiin monttuun vanhuuden vaivojen vuoksi ja noilla kaverin hevosilla tytär ei oikein opi ratsastamaan, koska ne ei ole juurikaan ratsuksi koulutettuja. Tarvitsi opetusmestarin jolla opetella turvallisesti. Paikkakunnalla on saatavilla opetusta ja kaverilla hyvä kenttä pihassa, joten puitteet sallii oppimisen, kunhan sai sopivan ratsun jolla opetella.

Minulla oli pieni, melko normaalirakenteinen tai ehkä jopa vähän siro hevonen. Ihan sopiva tuolle tytölle ja kasvunvaraakin on. Satulat 16,5". Sovittiin, että kaverini ei itse hevosella ratsasta, koska hän on ihan liian pitkä sille, 183 cm ja aika painava. Ei lihava, mutta painava, koska ei ole ihan lihakseton. Sovittiin, että kaverin kaveri läpiratsastaa tuota hevostani välillä, hän mahtuu pituutensa puolesta satuloihin hyvin.

Nyt kaveri oli laittanut someen videoita joissa ratsastaa itse tuolla hevosellani. Pahaa tekee, koska hän ei satuloihin mahdu ja liian pitkänä hänen on hankala istua pienen ratsun selässä. Hän ei myöskään ole kovin osaava ja esim. ympyrällä ratsastaessa nojaa koko painollaan ympyrän sisäpuolelle ja satulassa istuessaan nojaa takakenoon ja tuijottaa satulan etukaarta ohjat tiukalla hevonen virkkuukoukkuna. Hevosesta näkee, ettei sille liikkuminen ole helppoa ja mukavaa ja ympyrällä se meinaa kaatua sisälle, kun ratsastaja kaatuu koko painolla sen kyljelle ja meno oli todella kulmikasta.

Hemmetti sentään. Oli ihan kirjallisesti sovittu, ettei kaverini tuon hevosen selkään mene. Ja on mennyt kuitenkin, kertomatta minulle. En tiedä montako kertaa on sillä ratsastanut, mutta someen on laittanut pari videota, jotka selvästi kuvattu eri päivinä.

Kaveri on itse ns. ravi-ihmisiä, eli ei ole itse koskaan ratsastanut kovin tavoitteellisesti, lähinnä humputellut.

Soitin hänelle, että mitä tämä oikein on. Kaverini sanoi töykeästi, ettei se hänen allaan hajoa ja on kyllä melkoinen lelu, jos ei aikuista ihmistä kestä.

Päässä kiehuu. Välimatkaa on 500 km joten ihan minuutissa en paikalle päässyt, mutta lähdin heti eilen illalla ajamaan tuolle paikkakunnalle ja nyt on hevonen kopissa ja olen kahvitauolla matkalla takaisinpäin.

Hevonen oli vähän reppanan oloinen ja jäykkä, joten talutin sitä melkein puoli tuntia ja annoin piehtaroida ennen kuin pakkasin sen traileriin. Se on aiemmin ollut aina korvat hörössä ja lähtenyt innoissaan töihin. Ties miten monta kertaa kaverini on sillä rällännyt, kun ei kai se parista lyhyestä ratsastuskerrasta sileällä ihan juntturaan mene??

Kaveri jopa yritti väittää, etten ollut antanut hevosen mukaan mitään varusteita, joten oli hommaa saada edes hevosen varusteet takaisin, vaikka ne kaikki oli listattu ja valokuvattu ja tuo lista liitteenä yp-sopimuksessa.

Olen tuntenut tuon kaverini 20 vuotta ja pitänyt häntä todella viisaana ihmisenä. Mutta eipä näköjään ollut, kun kyseessä olikin yp-hevonen. Ja vielä viime vuonna hän itse vaahtosi pitkin nettiä julkisisssa postauksissa, miten ihmiset voivatkaan kohdella yp-hevosia huonosti, eikä hän itse enää aio antaa omiaan ylläpitoon. Hän oli antanut yhden hevosen ylläpitoon, mutta se jouduttiin hakemaan 5 kk päästä pois, kun oli ihan nälkiintynyt ja kaviot hoitamatta. Luulin oikeasti, että kaverini pitäisi hänelle ylläpitoon annettua hevosta hyvin, yhtä hyvin kuin omiaan. Mutta ei!

Veetuttaa todella paljon. Ihan äärimäisen paljon!!

Älkää antako hevosianne ylläpitoon kenellekään. Edes tutuille. Ainakaan, jos ette ole koko ajan samalla paikkakunnalla ja pääse katsomaan vierestä vaikka joka päivä, miten hevosta kohdellaan.

Tytön puolesta harmittaa, heillä näytti somen perusteella menevän todella hyvin ja tyttö oli hevoseen todella tyytyväinen.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   14.9.24 16:14:15

Eikö näitä voi hoitaa kahden kesken kasvotusten?

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   14.9.24 16:19:40

Juu, ei, ei voi luottaa edes ystävään, eikä edes ystävään joka on ammattilainen. Omani hain pois myös, enkä ikinä olisi uskonut että joudun siihen tilanteeseen. Hevonen oli luuta ja nahkaa kirjaimellisesti ja kuntoutus kesti pitkän aikaa. Edes pientä pahoittelua saati anteeksipyyntöä ei tullut. Ikinä en olisi uskonut että ystäväni voisi pitää mitään eläintä niin huonosti.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: njea 
Päivämäärä:   14.9.24 16:22:37

Huoh: Kuten varmasti osasit lukea, niin ei. Tuon kaverin kanssa ei voinut keskustella sen enempää puhelimessa kuin kasvotustenkaan. Joten jos jollekin haluat valittaa, niin valita tuolle kaverilleni, älä minulle.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Hevosenhoitaja 
Päivämäärä:   14.9.24 16:34:39

Nämä on inhottavia tilanteita.
Onneksi pääsit pian hakemaan hevosen pois. Monella sekin ongelma jos ei ole tallia mihin heti hakea.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.9.24 16:40:08

Olipa törkeää käytöstä sun ns. kaverilta. Onneksi hait hepan pois.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: njea 
Päivämäärä:   14.9.24 16:41:56

Tällä seudulla on onneksi hevostalleja joissa tilaa, joten hätätilanteessa hevoselle saa paikan heti. Sille tallille, joss oma hevoseni on, on jonoa, mutta naapuritalleille mahtuu. Onneksi ei sen kauemmas tosiaan tarvinnut viedä.

Annoin tuon hevosen ylläpitoon siksi, että oma aikani on kortilla. Nyt en tiedä mitä tuolle teen. En uskalla enää antaa sitä ylläpitoon mihinkään toisaalle, mutta oma aikani ei sille tahdo riittää. Ehkä pidän sen kuitenkin itselläni. Myydä en halua.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: njea 
Päivämäärä:   14.9.24 16:51:14

Tarkoitus oli tosiaan viettää rento viikonloppu kotona yksin löhöten, mutten vain voinut jättää hevosta tuonne. Äitini asuu tuolla paikkakunnalla joten saimme yöpaikan sieltä. Aamuneljältä olimme perillä. Kun olimme saaneet itsemme kasaan kahvin avulla, ajoimme kaverin pihaan etukäteen ilmoittamatta. Kaveri oli selkeästi hölmistynyt kun noin vain hain hevosen pois. Sätti jopa mukanani ollutta kaveriani, vaikkei tätä etukäteen tunnekaan.

Onneksi tosiaan sain Be-kortillisen kaverin mukaan niin ei yksin tarvitse ajaa koko aikaa.

Pitää kysellä tuolla paikkakunnalla asuvilta yhteisiltä kavereilta, että mitä kaikkea minulta on pimitetty.

Otin kaverin postauksista screenshotit ja näyttötallenteet ja hevosesta kuvia ja videoita ennen lähtöä, joten minulla on todisteet siitä, miten hevosella on ratsastettu ja missä kunnossa se haettaessa oli.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Ellu 
Päivämäärä:   14.9.24 16:55:19

Ole onnellinen ettei tuon pahempaa sattunut ja hevonen kuitenkin toipuu ennalleen <3

Paljon pahempiakin asioita kuulee ylläpidosta.
Minun hevostani pidettiin ylläpidossa päällisin puolin hyvin, mutta hyppyhalut sillä loppui lopullisesti siellä, koska osaamaton ratsastaja hypytti liian isoa ja muutaman kerran esteen sekaan.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 16:58:46

Hyvä että hait kotiin. Törkeä tyyppi.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.9.24 17:03:54

Hieno Provo.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: njea 
Päivämäärä:   14.9.24 17:09:57

M: Millä perusteella provo?

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.9.24 17:23:15

Sillä perusteella että tällä palstalla on nyt näitä pska ylläpitäjä- aloituksia viisi kappaletta päivässä. Jollakin on siis aikaa trollailla. Aloitus on myös kauhean epälooginen, ensiksi kaverin piti läpiratsastaa hevosta ja sitten myöhemmin aloittaja kirjoittaa että kaveri on ihan surkea ratsastaja. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.9.24 17:25:29

Ja myöskin, kaveri mahtuu pituutensa puolesta satulaan ja seuraavassa kappaleessa ei enää mahdu :D

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.9.24 17:26:21

Kaverin KAVERIN piti läpiratsastaa...

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.9.24 17:27:26

M lukee nyt omiaan :D

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   14.9.24 17:41:56

M:llä toisiaan luetun ymmärtäminen heikohkoa XD

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 17:51:31

Viihdyttävä tarina.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: njea 
Päivämäärä:   14.9.24 18:11:18

M: Etkö osaa lukea? Aloituksessa lukee sanatarkasti näin: "Sovittiin, että kaverini ei itse hevosella ratsasta, koska hän on ihan liian pitkä sille, 183 cm ja aika painava. . . . Sovittiin, että kaverin kaveri läpiratsastaa tuota hevostani välillä, hän mahtuu pituutensa puolesta satuloihin hyvin."

Kaverini joka otti hevoseni ylläpitoon ja kaverin kaveri, joka toimii läpiratsastajana, ovat siis kaksi eri henkilöä. Toinen on pitkä ja puskaratsastaja, toinen lyhyt ja osaava ratsastaja.

Laitapa ihan nimien kera, nimet muutettu, jos sillä tavalla olisi selkeämpää:

Kaverini Milla otti hevoseni ylläpitoon, jotta hänen tyttärensä Tytti voisi opetella ratsastamaan paremmin. Milla on puskaratsastaja, koska on aina ollut ravi-ihminen ja tykännyt enemmän ravureista ja ajamisesta. Millan ystävä Salla taas on nuoresta asti treenannut tavoitteellisesti. Nykyään hän myös valmentaa muita, kuten kaverini tytärtä Tyttiä. Ylläpitäjä Milla on pitkä, 183 cm ja valmentaja-läpiratsastaja Salla lyhyempi, 160 cm.

Ymmärrätkö nyt? Hävettääkö edes? :)

Sille minä en voi mitään, että näitä ketjuja huonoista ylläpitokokemuksista on nyt näin paljon. Mutta selkeästi näitä on muillakin. Linkkasin tämän tekemäni ketjun tuohon, joka oli samaan aikaan etusivulla. En ollut huomannut sitä kun tein tämän ketjun.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: njea 
Päivämäärä:   14.9.24 18:12:01

.: Minua tapahtunut ei viihdytä yhtään. Päinvastoin. Veetuttaa ja harmittaa ihan huolella.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Kiki 
Päivämäärä:   14.9.24 18:26:33

Harva asia lainassa paranee.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 19:18:04

No siis näitähän on, jotka ei omaa massaansa tajua. Kyllä hevonen kestää kun minä olen niin taitava Ratsastaja jne. Painoraja on painoraja ja se asetetaan jollakin perusteella. Jos omistaja määrittelee painorajan niin sen pitäisi pitää vaikka miten kuvittelee itsestään ja hevosen kantokyvystä liikoja.

Mutta tuskin nyt hevoselle mitään ihmeitä tuossa kävi että puhalla. Jospa sille löytyy vaikka passelin kokoinen vuokraaja?

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 19:31:12

Löytyisikö hevoselle vuokraaja? Silloin voisit pitää hevosen lähellä, asettaa ehdit mitä hevosella saa tehdä ja tsekata itse läpiratsastaen/ratsutuksessa esim. kerran viikossa?

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: aejn 
Päivämäärä:   14.9.24 20:38:27

Hoho

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 20:40:42

Hienoa että päätit heti hakea hevosen pois, vaikka matka oli pitkä. Tosiaan, anna jonkun vuokrata sitä tai sitten annat jonkun ihan ilmaiseksi hoitaa ja ratsastaa ja pitää varusteet kunnossa.
Minun hevosiani en ole kenellekään vuokralle antanut, vaan olen löytänyt niille hyvät hoitajat, jotka tarvittaessa pystyvät niitä myös liikuttamaan, raha ei vaihda omistajaa, enkä koe, että kustannan jonkun toisen harrastusta, vaan saavat hoitamista vastaan ratsastella maastolenkkejä ja tehdä kevyempää kenttätyöskentelyä. Heillä ei kellään ole paloa kisaamiseen vaan tykkäävät nimenomaan hoitaa hevosia.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.9.24 21:14:08

Onhan näitä, omianikin oon paristi hakenut pois kun ei sovitut oo pitäneet, mut sit on hyviäkin kokemuksia. Itellänikin on ollut useamminkin ylläpidossa ja niitä on kyllä pidetty varmaan vielä vähän enemmän tarkasti kun omia juuri koska toisen omia. Eikä kyllä ole ongelmiakaan ollut. Kysehän ei ole siitä mitä toinen ajattelee tai uskoo, vaan siitä mitä on sovittu. Siitä pidetään kiinni tai sovitaan yhdessä uusiksi jos tarve on.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: njea 
Päivämäärä:   14.9.24 23:35:17

Tuon toisenkin hevosen kanssa tilanne on ollut se, että kaveri sitä hoitaa ja liikuttaa välillä ilmaiseksi, kun itse en ehdi. Joten jos nyt sysään toisenkin hevosen muiden niskaan, niin enpä tiedä.

Ylläpitäjät yleensä haluavat viedä hevosen heille sopivaan talliin, enkä tiedä, saanko kovin sitoutunutta tuolle tallille, kun sinne ei pääse julkisilla. Ylläpitäjä varmasti haluaisi viedä hevosen jollekin itselleen mieluisammalle tallille. Minä taas en tiedä, uskallanko enää antaa sitä pois silmistäni kokonaan jonkun muun vastuulle.

Joku syyhän siihen on, että se alunperinkin lähti kaverilleni 500 km päähän ylläpitoon eikä jäänyt samalle tallille tai edes samalle paikkakunnalle.

Pitää nyt miettiä mitä teen. Ensi kesään asti elämäni on tosiaankin kiireistä, sen jälkeen en osaa sanoa.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Ilona 
Päivämäärä:   15.9.24 02:57:36

AINA pitää käydä katsomassa hevosta säännöllisesti/pyytää joku muu katsomaan jos hevonen kauempana yp. Muutamassakin kuukaudessa saa jo paljon tuhoa aikaan kamoille, huonolla ruokinnalla ja kengityksellä myös hevoselle, joita korjaillaan pahimmillaan vuosi.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   15.9.24 08:12:30

Anna ylläpitoon omalla tallilla, jolloin tiedät mitä tapahtuu.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   15.9.24 08:16:57

Onpa lapsellinen avautuminen. Oikea idiootti taas hevospiireissä tää aloittaja.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: njea 
Päivämäärä:   15.9.24 14:07:14

Kai hevonen hoidettiin ihan hyvin muuten, paitsi että kaveri ratsasti sopimuksen vastaisesti sillä myös itse, vaikkei todellakaan mahdu hevoselle sopiviin satuloihin.

Meillä on paljon yhteisiä hevostuttuja, koska olen tuolta paikkakunnalta kotoisin, joten luotin siihen, että epäkohdat kyllä tulevat tietooni.

Jännä, että täällä taas haukutaan aloittaja, eikä tuota kaveria, jonka käytös oli kyllä kaikkea muuta kuin järkevää ja aikuismaista. Ehkä suurin idiootti on kuitenkin nimimerkki Ok.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   15.9.24 14:22:50

Ymmärrän aloittajan tuskan, ei niitä maksukykyisiä vuokraajia tai ylläpitäjiä noin vaan löydy omalle tallille. Ei se ole niin helppoa hukata hevosta luotettavaan paikkaan, niin että pääsisi kuluista eroon mutta hevonen saisi hyvän hoidon ja liikutuksen.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: 7ö7 
Päivämäärä:   15.9.24 15:35:36

M ei näköjään tullutkaan kertomaan luetunymmärtämisestään tarkemmin.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   15.9.24 16:04:34

LähettäjäOk

Päivämäärä15.9.24 08:16:57

Onpa lapsellinen avautuminen. Oikea idiootti taas hevospiireissä tää aloittaja.

..

Taidat olla tää josta aloittaja puhuu..

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   15.9.24 17:56:44

Öö en ole. En vain arvosta tuollaista somessa avautumista, mutta minkä idiootti sille voi. Ja vain idiootit saa itsensä jatkuvasti näihin tilanteisiin. Hevoset pois tommosilta ruikuttajilta sanon minä.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: jee 
Päivämäärä:   15.9.24 18:25:51

Jos kaveri olisi ollut keskustelutaitoinen niin aloittajan ei olisi tarvinnut avautua asiasta tänne. Kannattaa siis syyttää sitä kaveria jonka suhtautuminen asiaan oli lapsellisempaa kuin tänne kommentoineilla aloittajan haukkujilla.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   15.9.24 18:36:52

LähettäjäOk

Päivämäärä15.9.24 17:56:44

Öö en ole. En vain arvosta tuollaista somessa avautumista, mutta minkä idiootti sille voi. Ja vain idiootit saa itsensä jatkuvasti näihin tilanteisiin. Hevoset pois tommosilta ruikuttajilta sanon minä.

..

Eli sun mielestä kaikki ne on idiootteja, jotka eivät anna liian isojen ratsastajien ratsastaa hevosellaan? Minkäs kokoinen hevonen sulla on? Mä voin tulla tällä mun 130 kilon painolla ratsastamaan, koska sehän on sulle täysin ok .

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   15.9.24 19:14:33

Öö tapaus ikävä, mutta tuollaisesta tämmönen avaus niin täysin idiootti hevosen omistaja. Ehkä yhtä vetelys kun sinä eikä osaa muuta tehdä kun kirjotella somessa.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   15.9.24 20:42:06

Menepäs nyt Ok nukkumaan, jos vaikka huominen olisi parempi päivä? Ja harmillista kun jäit kiinni ja aloittaja haki hevosensa ison pehvasi alta pois.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   15.9.24 22:43:35

Porvoosta, ei ole ravipuolella kovin montaa tukevahkoayli 180cm naista. Eikä miestä jos kaveri on mies.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   16.9.24 07:16:12

Ai tuplakyssäri tuntee kaikki Suomen raviharrastajat. Ihan varmasti.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   16.9.24 09:18:21

LähettäjäOk

Päivämäärä15.9.24 19:14:33

Öö tapaus ikävä, mutta tuollaisesta tämmönen avaus niin täysin idiootti hevosen omistaja. Ehkä yhtä vetelys kun sinä eikä osaa muuta tehdä kun kirjotella somessa.

..

Toivottavasti sulla ei ole ainuttakaan eläintä itselläsi..

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 10:16:16

Eihän aloittaja sanonut että kaveri on tukeva tai edes tukevahko, vaan ettei ole kevyt koska on lihaksia.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: Tio 
Päivämäärä:   17.9.24 11:17:27

Tutulta kuulostaa, paitsi että omani oli ”ammattilaisen” ratsutettavana, ja ettei sitä sopimuksen mukaan ratsutettu, ja että tästä maksettiin täyttä hinnaston mukaista hintaa alveineen…ihan mahtavaa saada maksaa siitä että hevonen tulee huonokuntoisena takaisin.

  Re: Hain hevoseni takaisin ylläpidosta. Vttu...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 11:28:36

Nimikirjaimet E.H?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.