Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Hidbs 
Päivämäärä:   12.9.24 08:53:29

Eli hevosesi asuu vuokralla. Mikä pieni ele toisi sulle iloa?
Meillä tallilla on sosiaalitilat eli kahvinkeittimet ja teetarjoilu on jatkuvasti saatavilla. Haluaisin kuitenkin jotenkin piristää hevosten omistajia. He merkkaavat mulle paljon ja tällä alueella ei ole itsestäänselvyys, että talli on täynnä ja saan pyytää sellaista vuokraa että se kannattaa. Omistajilla myös ruoka-allergioita joten se tuo omat haasteensa eli en voi vaan ostaa keksipakettia kahvinkeittimen viereen.

Sanomattakin selvää, että hevosten hoito on hyvää eli vastaukset ”hyvä hoito riittää” ei nyt tässä riitä.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: *-* 
Päivämäärä:   12.9.24 09:00:54

Vaikka näin ei saakaan vastata, niin minulle kyllä se hyvä ja luotettava hoito ja ystävällinen ilmapiiri on ne tärkeimmät asiat. :)

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 09:01:58

Saatko mistään yrityslahjoja niin ettei tarvi omasta pussista pistää. Perus heijastimia, hevoskuljetus-tarroja vakuutusyhtiöltä jne.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Piriste 
Päivämäärä:   12.9.24 09:06:28

Joku rentoutusmahdolliisuus., vaikka ohjattukin .

Tai pieni jumppanurkka kaikkien käyttöön.

Jääkaappiin vissyjä ym. saataville.

Yhteinen edullinen (kustannukset jakautuvat) valokuvausmahdollisuus.

Kiva kurssimahdollisuus. Maastakäsittelyä, länkkäriä, cwc tms.

Ja ihan sanoa ääneen, olette tärkeitä ja arvostan teitä,

Ihana kun näin ajattelet piristää muita, arvostan <3

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.9.24 09:13:00

Olipa ihana lukea näin aamukahvin kanssa ensimmäisenä tällainen aloitus :)

Kerro heille, että arvostat heitä,ja on upeaa,että sinulla on tallissasi tämä porukka ja hyvä yhteishenki.

Jos nyt jotain haluaa, niin makuvichyt olisi aika poikaa esim ratsastuksen jälkeen. Ja joku yhteisporkkanasäkki, mistä saavat hevosilleen vapaasti antaa. Säkkejä saa monesti ostettua edullisesti raveista,tai sitten kysäiset paikalliselta viljelijältä.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.24 09:21:02

Joo meil oli joskus vichyjä ja limsaa tarjolla tallilla ja oli kyllä luksusta, ääni sille.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Tipi 
Päivämäärä:   12.9.24 09:32:21

Pesukone käytössä ilman erillistä hintaa tai vaikka kerran kuussa ilmainen koneellinen. Juurikin vaikka juomat tai porkkanat hevosille ilahduttaisivat. Joulukuussa kalenteri, jossa jotain pientä luukuissa, nimetyt päivät niin että jokainen saa avata, ei se joka ensin ehtii tallille. Noi olisi ekstraa, perushoito siis tietenkin aina tärkein. Ja ihmisille myös ihan perusasiat esim jos WC käytössä niin siellä olisi aina paperia ja saippuaa.. tämä ei tunnu olevan käytäntö monella tallilla.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: vpa 
Päivämäärä:   12.9.24 09:40:55

Itse olen laittanut tallin pakastimelle erilaisia jäätelöitä kesäisin, kaikille on tähän asti kelvannut.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: leopardi 
Päivämäärä:   12.9.24 09:53:23

Hymy. Tai joku edes vähän iloinen muokkaus takaisin.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 10:00:05

Tallin puolesta satulasaippua ja sienet yhteiseen käyttöön.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.24 10:17:56

Itse tykkäisin että olis joku päivä ilman valitusta :D Eli vapaapäivä heippalapuista, kiitos. Koski ne sitten itseä tai muita.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: öh 
Päivämäärä:   12.9.24 10:27:09

-, olet varmaan juuri sellainen jolle niitä heippalappuja joutuu jättää. Tuskin kukaan tallinpitäjä huvikseen säännöistä muistuttelee, ärsyttää se niitäkin.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Kuva 
Päivämäärä:   12.9.24 10:28:05

Hevonen asuu pienellä kotitallilla, jossa vain muutama tallipaikkalainen. Tallinpitäjä on päivätöissä muualla, joten ei ole yleensä päivisin paikalla.

Silloin tällöin tallinpitäjä ilahduttaa kuvalla hevosesta wa-viestinä. Erityisen ihania ovat kuvat, joissa hevonen nukkuu tarhassa makuulla. Entinen hevonen teki sitä usein, mutta nykyinen hevonen on aina jaloillaan, kun tulen tallille (toki piehtaroi, mutta ei jää makaamaan maahan). En tiedä, kuinka paljon hevonen makaa tarhassa, joten on kiva saada kuva, jossa hevonen makaa.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.24 10:37:42

No varmaankin, yleensä heippalaput ei ole minua koskeneet suoranaisesti, mutta tyylejä niidenkin kirjoittamiseen on monenlaisia. Paras oli joskus kun kuulema minulta tippuneet heinänkorret oli laitettu auton tuulilasiin :D

Tai että loimia ei ole viikattu nätisti, hakekaa omanne roskiksesta.

Tai että haravointitalkoot tunnin päästä koska pihaa sotkettu, muutan voi etsiä uuden tallipaikan.

jne

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 10:43:01

@^ No mä vaihtaisin tallipaikkaa kun tollanen passiivisagressoivinen käytös ja mikromanagerointi olisi oksettavaa.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   12.9.24 10:47:18

Meillä on aina kahvipisteellä myös jotain nameja. Kesällä löytyy usein vissyjä tai limuja ja jätskiä pakkasesta.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Taateli 
Päivämäärä:   12.9.24 10:50:15

Aika useinkin piristän asiakkaita: "Jääkaapissa täytekakkua, syökää"

Tai grillataan makkarat ohimennen koko tallin väelle...

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.24 10:50:35

Juu, niin etsinkin ja mukava löytyi :)

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   12.9.24 10:56:48

Kannatan ehdottomasti jääkaappiin makuvissyjä, hevosille porkkanoita ja jos mahdollista niin esim joku yhteinen retki johonkin? Esim kisoja katsomaan tai muuta kivaa

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.24 11:07:38

Pieniä asioita, joista olen itse ilahtunut;
- Kuva hevosesta päiväunilla tarhassa
- Pakkasessa jäätelötuutteja
- Pullakahvit tallin taukotuvassa klo 17 maissa, kun kaikki yleensä koolla tallilla (tai viikonloppuna sovittuun aikaan)
- "Jääkaapissa vichyjä treenin jälkeen nautittavaksi"

Oletpa kiva tallinpitäjä, kun haluat ilahduttaa asiakkaita. :)

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 11:07:47

Kaikki ehdotukset tähän mennessä jotain ihmiselle. Mua kyllä eniten hevosenomistajana pakahduttaisi esim. että olisi pesty ruokakuppi tai vesiautomaatti jne erityisen perusteellisesti (tai muu ylimääräinen homma mikä ei ole pakko hoitaa) koska hevosen hyvinvointi mua eniten kiinnostaa. Mutta mulla onkin sydänkäpynen.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: whaat 
Päivämäärä:   12.9.24 11:10:59

Mua kyllä eniten hevosenomistajana pakahduttaisi esim. että olisi pesty ruokakuppi tai vesiautomaatti jne erityisen perusteellisesti (tai muu ylimääräinen homma mikä ei ole pakko hoitaa) koska hevosen hyvinvointi mua eniten kiinnostaa. Mutta mulla onkin sydänkäpynen.

Ööh, siis meillä ainakin tänmöiset kyllä kuuluu ihan siihen perus arkeen ja sisältyy tallivuokraan…

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   12.9.24 11:15:31

perjantaisin tallille perjantaipullat? meillä on myös niitä elovenan välipalakeksejä eri makuisina taukohuoneessa ja ne todella ilahduttavat jos tulee vähän väsyneenä ja nälkäisenä tallille!

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.9.24 12:01:02

En kaipaa mitään syötävää talliolosuhteisiin, mutta kuva hevosestani sellaisella hetkellä jota hevosenomistajana en itse niin pääse näkemään, olisi tosi kiva! Esimerkiksi juuri hevoseni makuullaan nukkumassa tarhassa tai karsinassa, tai korvat hörössä odottamassa aamuruokiaan, tai aamuhämärässä valppaana tarhassaan tuijottamassa metsänlaitaa. Tai vielä parempi, jos saisin kuvan sijaan muutaman sekunnin videonpätkän tilanteesta.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 12:26:31

"Kaikki ehdotukset tähän mennessä jotain ihmiselle. Mua kyllä eniten hevosenomistajana pakahduttaisi esim. että olisi pesty ruokakuppi tai vesiautomaatti jne erityisen perusteellisesti (tai muu ylimääräinen homma mikä ei ole pakko hoitaa) koska hevosen hyvinvointi mua eniten kiinnostaa. Mutta mulla onkin sydänkäpynen."

Sillä ei ole vittuakaan merkitystähevosen hyvinvointiin onko se kuppi puunattu vai ei.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.24 12:33:32

Toivottavasti en ikinä joudu pisteen talliin asiakkaaksi. Inhottavaa kun joutuu ajatella että heppa syö ja juo likaisista astioista kun tallinpitäjä ajattelee noin.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: TalliYrittäjä 
Päivämäärä:   12.9.24 12:39:03

Minä myös joskus kaipaisin piristystä asiakkailta. Esim heinäsäkkien täyttö. Jo muutama täytetty heinäsäkki saa hymyn huulille. Valjashuoneen siivous ym ym. Pieniä arjen tekoa, mutta niin suuria sille tallinpyörittäjälle.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Minimii 
Päivämäärä:   12.9.24 14:31:51

Ihanan positiivinen aloitus :) Miten olisi vaikka joku yhteinen illanvietto vielä kun on näin hyvät ilmat? Grillijuhlat tms.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.9.24 14:55:07

Ratsastuspohjien hoito ja riittävästi kuiviketta.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.24 14:58:33

Joo ai että kun minuakin ilahduttaisi joskus ylimääräinen kuivikekasa oman hepan karsinassa tai normaalia isompi kasa heinää

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: nöö 
Päivämäärä:   12.9.24 14:59:59

TALLIBILEET!!!

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   12.9.24 18:36:55

Voi että kun olisikin tollainen talli ja tallinpitäjä. :) ja ilmeisen tyytyväiset asiakaat täytyy myös olla.

Minusta kiva ylläri olisi että joku aamu videon pätkät kaikille omasta hepasta tarhailemassa. Tai jos kuvat niin voisi siihen tekstittää jotain kivaa jokaiselle erikseen.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.24 19:10:09

Mua piristää kun tallinpitäjä tuo kukkia satulahuoneeseen :D Vaikka ei itse ratsasta eli ei käy satulahuoneessa juurikaan, että ihan meitä varten

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: xyz 
Päivämäärä:   13.9.24 13:49:13

Meiltä aina välillä kysytään, että mitä "varustusta" haluttaisiin tallille. On saatu mm. uutta estekalustoa ja viimeksi taisi olla peili maneesiin.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Vol 
Päivämäärä:   13.9.24 14:10:11

Olisi ihanaa, jos tallityöntekijät saisivat vaikka bonuksen ja tallinomistajan asiakkaiden kuullen kehuisi heitä. Tallihenki lähtee omistajasta ja tallityöntekijöistä, he luo sen rennon ilmapiirin hevosille joka päivä.
Jos tulen tallille heidän työaikaan ja tallinomistajan on siellä ilmapiiri on jotenkin varautunut. Jos tallinomistajan ei ole paikalla, tekijät hoitavat työnsä aivan yhtä hyvin. Nämä tekijät ovat nyt keväällä aloittaneita, toivoisin, että jatkaisivat pidempään kuin edeltäjänsä.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   13.9.24 14:26:12

Tervehtiminen

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 17:16:45

Parasta 'palkinto' olisi se että lopettaa paska puhumisen talllaisista ja heidän hevosistaan toisilleen.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 17:22:58

En osaa ehdottaa mitään uutta mutta aivan ihana asenne sinulla aloittaja tallin pitoon!

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.9.24 17:26:04

Hinnan korotus niin reippaasti, että toiminnastavtulisi kannattavaa janolisi vara pitää paikat kunnossa.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.9.24 17:44:37

Puitteiden huoltoa? Esim meillä voisi panostaa pohjien ja maastolenkkien lanaamiseen. Taukotiloihin kaipaisin jääkaappia ja istumatilaa. Yleiseen siisteyteen pitäisi panostaa... Onko estekalusto kunnossa, puomit ja tolpat kevyitä ja helppoja siirrellä säilytyspaikan ja kentän väliä? Iso peili maneesiin? Hyvä talikko ja kakkakärryt? Entäs säilytystilat, helppoa ja tilavaa? Lämminvesi ja tilava pesupaikka?

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Ua 
Päivämäärä:   13.9.24 17:57:34

No nyt varmaan tutut tunnistaa, mutta mä pidän välillä oman tallin hevosten omistajille talli liveä. Tallissa on useampi kamera ja linkin jakamalla niistä pääsee seuraamaan heppojen touhuja. Viimeksi oli kun laidunkausi alkoi ja hepat pääsi laumoissa laitumelle. Pidin kameroita auki aamutallin jälkeen aina siihen asti kun ekat omistajat iltapäivästä tuli. Ja avasin taas yöksi kun tallialue hiljeni ihmisistä. Tää oli siis ihan sellanen viikon juttu. Oli kyllä tykätty ja monet tykkäsi seurata mitä hepat puuhaa. Pitääkin taas joku live laittaa :)

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: ex 
Päivämäärä:   13.9.24 18:14:14

Taidettiin kysyä pientä elettä.
Toisilta taisi tulla jo hieman isojakin.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   13.9.24 19:57:42

Syksyllä kun on kurakeli ja saavut hirveän työpäivän jälkeen iltaseiskalta tallille, ja joku on valmiiksi harjannut hevosesi ja putsannut sen kaviot. Ai jestas se hymyilyttää. Nää on parhaita.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.9.24 21:34:45

Kalja/siideri/lonkero tarjoilu olisi kiva. :D tallilla otetaan joskus kavereiden kanssa kaljat. Mukavaa varsinkin aurinkoisena kesäpäivänä ennen/jälkeen hommien.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Nnn 
Päivämäärä:   13.9.24 22:48:33

Hinnankorotus

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Matias 
Päivämäärä:   14.9.24 00:40:17

Itselle ainakin riittävää se hyvä asiakaspalvelu, toimivat tilat ja siisti pihapiiri. Ihan mahtavaa kun edellisessä paikassa missä oltiin oli myös tallin puolesta sosiaalitiloissa trippimehuja, välipalapatukoita ja keksejä. Jotain mehuja esimerkiksi voisi viedä, tai ihan vaan teetä ja jouluaikaan glögejä ym. Eiköhän allergisetkin jotakin niistä löydä. Itseä ainakin nämä eleet lämmittivät sydäntä, vaikka en kaikkia voinutkaan allergian takia ottaa.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: 89 
Päivämäärä:   14.9.24 08:27:17

Hinnankorotus, ja sitten vasta lisää kuiviketta.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   14.9.24 09:30:30

* // Niin että humaltuneena ratsastelette ja muutenkin touhuatte eläinten kanssa? Tapansa kullakin...

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Hevosenhoitaja 
Päivämäärä:   14.9.24 11:41:09

Aloittaja, teillä on jo älyttömän kivasti asiat! Olet selvästi oikealla alalla. <3

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: HipHop 
Päivämäärä:   14.9.24 14:43:09

Hinnankorotus

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Aivan ihanaa 
Päivämäärä:   14.9.24 15:18:39

Ihanaa kun tallinpitäjä laittaa kuvan tai videota omasta hevosesta wa-ryhmään : )
Ei tietenkään tarvii joka päivä, mutta esim. Kerran kahdessa viikossa..kiva katsella myös toisten hevosista joitain hauskoja tai hellyyttäviä kuvia

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: Ou nou 
Päivämäärä:   14.9.24 15:43:59

Hohhoijaa taas. Vai että tallilla kaljaa ja siideriä. Ne eivät kuulu hevosharrastukseen eikä tallille. Suorastaan pohjanoteeraus tuollainen talli. Yleistä itsestänne ehkä hauskaa mutta ulkopuolisille näyttää ja kuulostaa rupuiselle roskaporukan kimppatallille.

  Re: Mikä pieni ele tallinpitäjältä piristäisi?

Lähettäjä: HA 
Päivämäärä:   14.9.24 16:44:35

No kyllä alkoholi kuuluu ratsastukseenkin ja on aina kuulunut. Monissa fiksuissa maissa on kisoissa rattsastajille verkan yhteydessä oma baarikin.

Mutta hinnankorotus riittäisi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.