Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: Ärsyttää 
Päivämäärä:   9.9.24 14:33:12

SRL:n järjestämälle toimihenkilökurssille vaaditaan ”oman seuran suositus”. Mikä tässä tapauksessa on oma seura? Seura, jonka varsinainen (SRL) jäsen on? Hyväkstytäänkö myös kannatusjäsen seura?

Hevonen asuu tallilla, jonka maneesia hallinnoi seura X. Jos olen seuran X varsinainen jäsen, pääsen maneesiin huomattavasti halvemmalla verrattuna muiden seurojen jäseniin. Minun on siis ”pakko” olla seuran X jäsen.

Seura X ei kuitenkaan järjestä mitään toimintaa. Olen seuran Y kannatusjäsen ja pääsen näin mukaan seuran Y toimintaan.

SRL:n kalenterista huomasin toimihenkilökurssin, johon haluaisin osallistua. Yksi pääsyvaatimus kurssille on ”oman seuran suositus”. Kysyin seuralta X, saisinko suosituksen, mutta seuralla on periaate, ettei se suosittele jäseniään SRL:n kursseille. Seura ei järjestä tapahtumia, niin seura ei myöskään tarvitse toimihenkilöitä, oli perustelu.

Seura Y olisi valmis suosittelemaan minua, mutta hyväksytäänkö ”omaksi seuraksi” seura, jossa on vain kannatusjäsenenä?

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: Xy 
Päivämäärä:   9.9.24 14:41:11

Oma seura on lähtökohtaisesti se jota kilpailuedustat eli täysjäsenyydestä ja jonka kautta tulee myös SRL jäsenyys.

Jos tämmöistä ei ole, niin kannatusjäsenyys ilman SRL on sitten vasta se oma seura.

Jos molemmissa seuroissa pelkästään se seurajäsenyys, on se silloin täysjäsenyys.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.24 15:24:25

Srl vaatii toimihenkilöitä täysjäsenyyttä, joka on myös se The seura, jota edustat niin toimihenkilöä kuin kilpailijana.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: Xy 
Päivämäärä:   9.9.24 15:31:44

Kyllä, ehkä huonosti sanoin, tosiaan SRL:n kursseille vaaditaan SRL jäsenyys myös.
pelkkä seuran jäsenyys ei riitä liitolle kun et silloin ole heidän jäsen vaan pelkän seuran jäsen.

Miksi tämä toinen seura x ei suosittelisi sinua vaikka eivät mitään järjestäkään? Kummallinen periaate. Ei kai se kurssi kuitenkaan seuran maksettavaksi tule vaan sinun?
SRL:n jäsenyyttä et voi vaihtaa toisen seuran alle kesken vuotta.
Jos haluat tämän toisen seuran y nimissä toimia niin vaihda SRL varsinaisen täysjäsenyyden tämän seuran alle, eli vaihdat edustettavaa seuraa ensi vuodesta alkaen.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: Assi 
Päivämäärä:   9.9.24 15:35:07

Millainen kurssi alkoi kiinnostamaan

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: Ärsyttää 
Päivämäärä:   9.9.24 16:52:53

Xy: Tiedän, että toimihenkilön pitää olla SRL:n jäsen ja minä olen (seuran X kautta). Seura X ei kuitenkaan halua antaa suositustaan kurssille ja heiltä saamani perustelun kerroin aloitusviestissä. Toimihenkilön edustusseuraa ei mielestäni kuitenkaan kysytä missään. Tarkoitan sitä, että jos joku kilpailija vaikka kohtelee hevosta huonosti kisapaikalla, niin kaikki näkevät lähtölistalta kilpailijan seuran. Jos toimihenkilö tekee jonkun virheen, ei kukaan näe, mitä seuraa toimihenkilö edustaa. Kurssin maksan itse, seuran X ei tarvitsisi kuin antaa se suostumus.

Assi: Stewardi-kurssi. Löytyy SRL:n kalenterista.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   9.9.24 16:59:56

No et voi napsia rusinoita pullasta. Joko vaihdat seuraa (ja saat suosituksen stewardi-kurssille) tai sitten jatkat nykyseurassasi (ja saat halvemmat maneesimaksut).

SRL:n kannalta seuran X kaltaiset toimijat, jotka eivät mitään toimintaa järjestä, ovat aika lailla loiseläimiä.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   9.9.24 17:35:50

Onhan seurassa ymmärretty että maksat kurssin itse? Monestihan käytäntö on seura kurssittaa omaan laskuunsa ja sitten toimihenkilö taas tekee seuralle hommia talkoohengessä. En muuten keksi mitään järkevää syytä kieltää henkilöä menemästä toimihenkilökurssille (ellei sitten ole joku pärstäkerroinkysymys).

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.9.24 17:43:14

Voithan olla molempien seurojen täysjäsen. Eli maksat täysjäsenyyden molempiin seuroihin ja menet sinne kurssille seuran y kautta ja edusta seuraa y kisoissa.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.9.24 19:07:53

Seura x kuulostaa oudolta. Eivätkö anna maneesin jäsenalennustakaan kannatusjäsenille? Ei ole mitään järkeä maksaa SRL:n osuutta monen seuran kautta. Seurakin saa usein kannatusjäseneltä enemmän rahaa, kun kannatusjäsenmaksu on hieman suurempi kuin varsinaisen jäsenen maksusta seuralle jäävä osuus.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.9.24 21:50:11

Mä kokeilisin mennä kurssille y:n suosituksella.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   9.9.24 22:33:13

Ehkäpä juuri aloittajan kaltaisia ei haluta noille kursseille

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.9.24 22:47:43

Ja siis oikeasti uskon, että liitto haluaa kouluttaa toimihenkilöitä lisää, eli kunhan on suositukset niin en tosiaan usko, että on niin kovin kriittistä mistä seurasta ne on.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.9.24 23:30:35

Seurasi on se ratsastusseura jolta saat jäsenmakslaskusi ja jolle sen maksat.

Sehän voi olla mikä vain eikä suinkaan se jonka tallilla hevostasi pidät jos et ole siihen liittynyt ja vaikka olisitkin liittynyt niin oma seurasi on se jota edustat kilpailuissa jos kuulut useampaan. Seura on aina SRL:n alainen järjestö, eli se on SRL:n jäsen ja sinä vain seurasi kautta.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: toimihenkilö 
Päivämäärä:   10.9.24 07:00:24

edustaa SRL:a kilpailuissa. ei omaa seuraansa. eikä sitä toimihenkilön seuraa mistään kukaan ulkopuolinen näe.

  Re: Mikä on ”oma seura” toimihlökurssilla?

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   10.9.24 09:43:57

Uskomatonta toimintaa seuralta jossa olet pääasiallisesti jäsenenä... SRL ottanee sinut kannatusseurasi jäsenenä kyllä myös mukaan, laita viestiä/soita järjestäjäyhteyshenkilölle. Nuo on yleensä tosi joustavia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.