Lähettäjä: M
Päivämäärä: 9.9.24 11:49:55
Kymmenes kerta todensanoo, olen oikeesti kirjottanut tän saman aloituksen lukuisia kertoja, mutta hevostallinetti sekoilee ja en IKINÄ löydä tätä julkaisua enää uudestaan ja se katoaa. Tai jos olen löytänyt se omasta sivuhistoriastani uudestaan, kommentoinut siihen että se nousee, tekee hevostallnetti siitä mun kommentista kokonaan uuden ketjun. En käsitä, mutta yritetään nyt vielä kerran.
ELI. Kunnostelen aitoja ja nyt tahtoisin kerralla kuntoon. Paljon eri kujia ja lohkoja, on siis paljon kulmia ja liitoksia. Käytössä on 20mm aitalanka, sitä en vaihda pois koska se on musta turvallisin, se näkyy, se on pysynyt vuosia hyvänä (juuri uusin 15v vanhat langat ja hyvinpalvellu) ja vikana syynä se että tosiaan uusin juuri kaikki langat. Yritän jatkossa välttää solmuja koska solmua tehdessä ei voi olla varma että rautalanka osuu veräjän kahvaan ja musta tuntuu että ne solmukohdat aina pikkuhiljaa palaa ja ei johda sähköä.
Kysymys 1: Millä liitätte langan portin kahvaa ilman somua? Onko tähän joku osanen? Portin kahva mulla menee sellaseen missä kaksi rengasta. JAtkokysymys tähän, miten liitätte langan tällaiseen portin renkaaseen?
Kysymys 2: Voiko paperiklemmarilla laittaa hännät ojennukseen? Tarkoitan nyt sitä, että kun teen esim liitoksen tällaisella metallisella levyllä johon pujotetaan yhdistettävät langan päät, niin tykkään jättää siihen häntää vähän ylimääräsitä (jos aita katkeaam on varaa tehdö uusi liitos toiseen kohtaan). Ärsyttää ne roikkuvat ylimääräiset hännät ja myös ne voi osua oksiin tai tolppaan tms. Voisiko sellaiset laittaa klemmarilla paikalleen siististi? Tarkoitan nyt sitä että aiheuttaako tällainen klemmari jotain oikosulkea oikkuhiljaa ja polttaa taas langan?
Kysymys 3: Jos sinulla on umpinainen aitaus johon tulee ulkoapäin toisen lohkon reunalanka, miten liität tämän ylkoapäin tulevan aitauksen langat tähän toiseen aitaukseen niin että sähköt yhdistyy? Ennen tein solmun toisen lankaan, nyt eritän välttää sitä solmua
|