Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  muutama kyssäri

Lähettäjä: uusi yrittäjä 
Päivämäärä:   8.9.24 19:26:01

Olen aloittelemassa täysihoitotallin pitoa vuodenvaihteessa vuokratiloissa. Onko realistista olettaa, että saisin hoidettua 20 hevosen tallin hommat arkisin 8h sisällä ja saisin siis myös normaalin vapaa-ajan. Viikonloppuja tekee palkattu työntekijä, poikkeuksia toki on jos vaikka sairastuu.
Oma sairastuminen hiukan jännittää, mutta onneksi alustavasti olen saanut jo sovittua sijaisia (isolla rahalla tosin).
Tallilla on heinäautomaatit karsinoissa eli sen takia ei tarvitse mennä enää illalla ja aamullakaan ei niin aikaisin. Puolitutun tallissa kuka sattuu sulkee tallin, hiukan mietityttää vastuu asiat kun kuitenkin myisin täysihoitopalvelua eli pitäisikö iltaisinkin tallin puolesta jonkun tarkistaa hevoset?
Heinä-, kuivike- yms. sopparit on jo sovittu, vanhat asiakkaat jäävät lähes kaikki ainakin nyt lupailivat ja uusia tarvitsee vain pari. Laskettu, että 17-18 maksavalla pärjää.

Re: muutama kyssäri

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 19:30:47

8 yhtenäisen työtunnin aikana? Joo jos hevosten ulkoilu jää hyvin lyhyeksi.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   8.9.24 19:40:18

Jos aloittaja on töissä 8-16, niin iltatalli tehdään ennen klo 16? En tiedä minkälainen asiakaskunta aloittajan tallissa on, mutta nykyisellä tallillani on yksi kolmivuorotyöläinen, yksi kaksivuorotyöläinen ja loput tekevät 8-16 tai 9-17 työaikaa. Hevosia siis liikutetaan arkisin n. 16.30-19.30 (iltatallin tekijä alkaa ottaa hevosia sisään klo 20).

Onko aloittajan tarkoituksena siis antaa hevosille iltaväkkärit ennen klo 16 ja ennen kuin hevoset liikutetaan? Jos kerran myydään täysihoitopalvelua eikä puolihoitoa, jossa itse ruokitaan hevoset.

Lähettäjä: Voi 
Päivämäärä:   8.9.24 20:19:57

Oletko aloittaja ikinä ollut isommassa tallissa TÖISSÄ??

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   8.9.24 20:42:30

Eipä se heinäautomaatti taida iltatallia korvata.
Tarvitsee siellä illalla jonkun ruokkia ja varmistaa että kaikki on ok ja ovet lukossa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 20:48:44

Niin siis täysihoito, mutta ilman iltatallia...? Vai ajatuksena ottaa joku tekemään illat (tai tallivuokran alennusta vastaan)?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   8.9.24 20:49:08

No siis miten ajattelit hoitaa kaiken aamutallista iltatalliin siinä kahdeksan tunnin putkesssa? Eläinten vointia täytyisi tarkkailla tuonkon ajan ulkopuolella

Lähettäjä: Uusi yrittäjä 
Päivämäärä:   8.9.24 20:51:11

Nyt saavat siellä väkkärit kun tulevat sisälle klo 15-16 välillä ja iltaheinät automaatista. Asiakkaat sulkevat tallin. Mietin vaan just tuota kun tallin puolesta ei ole nyt ketään tarkistamassa hevosia, tuntuu itsestä vähän vastuuttomalta.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   8.9.24 21:14:55

Semmonen määrä karsinassaseisomista sitte

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.24 21:45:46

Minulla yrittäjänä työaika 7-12.30 ja 16- 20.30.
La ja su välillä tuuraaja, mutta usein teen 6-7 pv/ vko. Näin olen tehnyt vuosia. En ymmärrä miten tuo iltatalli voi onnistua noin ( tai eihän sitä ole siis ollenkaan.)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.9.24 21:53:26

No jos tuo on nykyisille asiakkaille ok niin kai voi jatkaa samalla linjalla, mutta en kyllä ymmärrä miksi kukaan veisi hevostaan tuollaiseen talliin.

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   8.9.24 21:59:35

Tuo systeemi tarvitsisi luotettavat ja osaavat vuokralaiset joille sovitaan ns iltatallivuoro eli tsekkaus että kaikki kunnossa. Ilmasiksi sitä ei kukaan vastuulleen ota. Eli palkallinen tunti.

Tai sitten menet itse tekemään sen 1h iltatallin, rehut ja heinät ja ovet lukkoon valot pois.
Voihan hevoset muutoin ottaa sisään jo ennen 16.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 22:05:13

Minulle kävisi, jos olisin päivätyössä ja talli olisi auki iltaan. Ottaisin hepan itse sisälle iltaisin ja antaisin myös väkkärit.

Mutta nykyisessä vuorotyössä en missään tapauksessa lähtisi tuohon. Iltavuoroina tuo vähä tarhausaika kuluisi ratsastukseen ja loppu vuorokausi karsinassa.

Tarhaus jää todella lyhyeksi, koska eihän kaikki ole tarhassa 8-16 välisen ajan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.24 09:24:33

Kysy edelliseltä yrittäjältä kuinka usein on jäänyt asiakkailta ovet lukitsematta tai kokonaan auki pakkasella, tai vedet juoksemaan. Onko hevosia päässyt karkuun tai putkia jäätynyt asiakkaiden takia?

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   9.9.24 09:43:56

Ei vaikuta täysihoitotallilta, joten hintakaan ei voi olla täysihoidon hinta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.