Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.24 15:42:06

Minulle valkeni, että talli jota vuokraan omistaa alkoholisti. Viikonloppuisin tulee syyttely viestejä kuinka hän maksaa yritystoimintani. Minulla on 10 hevosta hänen tallissa. En tiedä mitä tehdä myynkö pois kaikki vai mitä teen. En jaksa hänen känniviestejään.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.24 15:52:06

Vaihda tallia?

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.24 15:56:16

Pelkään lähteä, jos alkaa vaatimaan minulta rahaa tai hyökkää kimppuun yms.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.24 16:03:31

Miten se estää vaatimasta rahaa jos myyt hevoset sen sijaan?

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: 565 
Päivämäärä:   3.9.24 16:19:26

Ehkäpä hän on oikeassa mutta ei saa sanottua asiaansa selvinpäin

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   3.9.24 16:21:34

"Pelkään lähteä, jos alkaa vaatimaan minulta rahaa"

Kai olet siis vuokrasi ja muut mahdolliset velvoitteet (sähkö, vesi, jätemaksut), tilojen kunnossapito hoitanut?

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   3.9.24 16:24:48

Järjestelet asiat niin, että on paikka minne siirtää hevoset. Tavaroita voi jo etukäteen pakkailla ja viedä pois. Huolehdit, että olet maksanut kaikki mitä sopimuksessa on sovittu. Sitten irtisanot paikan. Kirjallinen irtisanominen ja otat todistajan paikalle, että on vastaanottanut sen. Sitten alat siirtämään tavaroitasi ja hevosiasi pois.

Jos alkaa uhkailemaan - äänitä puhelmilla ja soita virkavalta paikalle.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.24 16:30:09

Maksatko kaikki kulut itse?
Onko teillä kirjallinen sopimus?
Olethan maksanut vuokrat jne?

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.9.24 17:08:16

"Pelkään lähteä, jos alkaa vaatimaan minulta rahaa tai hyökkää kimppuun yms."

Olet tietenkin tehnyt kirjallisen sopimuksen tilojen vuokraamisesta, maksanut kaikki sovitut vuokrat ja muutenkin hoitanut sopimukseen kuuluvat velvoitteet ja pitänyt paikat asiallisessa kunnossa, eikö totta? Miksi sinulta siis vaadittaisiin rahaa? Tai vaatiahan voidaan, mutta jos olet kaikki asiasi hoitanut, ei vaatimuksille ole oikein pohjaa. :) (Jos niille taas on pohjaa, tallinomistajan alkoholismi lienee epäolennainen asia tässä...)

Jos tallista lähtö pelottaa, ota muuttotilanteeseen joku mukaasi.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.9.24 17:15:06

Maksaahan tallinomistaja vuokristasi verot myös?
Sen kirjallisen sopimuksen lisäksi?

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Jane 
Päivämäärä:   3.9.24 17:27:27

Äkkiä eroon alkoholistista tavalla tai toisella, helpottaa kummasti.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   3.9.24 20:46:49

Jos joku asia pelottaa niin jos olet valmis maksamaan irtisanomisajan tuplana > lähde ennen irtisanomista ja irtisano sitten kun hän ei voi tehdä hallaa.

Ota todistajia mukaan ja dokumentoi koko paikka niin, ettei hän voi tehdä yksinään mitään hallaa ja väittää vaikka rikkinäisiä ikkunoita sinun tekosiksi.

Auttaako jos irtisanomisessa sitten ilmoittaa, että on poistunut ja loppusiivonnut tms ja sovitut irtisanomisajan vuokrat maksettu tai maksetaan.. ettei tarvitse mennä vahtaamaan sinne mitä siellä sen jälkeen tapahtuu

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   3.9.24 20:55:35

Kyllä haiskahtaa tämä aloitus sellaiselle että mikä tuossa nyt tuo totuus onkaan.

Normaali ihminen ottaa kuvakaappaukset känniviesteistä ja jos niissä on asiattomuuksia niin menee ja kysyy tallin omistajalta että mikäs tässä nyt onkaan tää homman nimi kun tällaista palautetta tuli eilen.

Ei nyt vuokranantajatkaan voi tässä maassa käyttäytyä ihan miten sattuu kun kerta on sopparia mustaa valkoisella ja vuokralainen hoitanut kaikki asiansa kuten kuuluukin.

Yleensä tuollaiset koirat haukkuu, niitä ei tarvitse pelätä.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.24 21:24:13

Vuokrat maksettu ja kaikki hoidossa minun puolelta. Maksan 10 hevosen tallista aövillista vuokraa, mutta nyt olen kuulemma velvollinen maksamaan hänen alvit. Samoin kiinteistöveron. Kaikki kivaa kun on selvänä ja kun ei ole niin olen syyllinen kaikkeen. Joudun kuulemma remontoimaan tallin täysin, koska hevoseni on kuluttanut paikat. Huom talli on 20v vanha…. Pelottaa lähteä jos saan kuraa niskaan. Ei ole helppoa.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.9.24 21:27:21

Eiköhän paikalliset jo tiedä miten paljon tyypin juttuihin voi luottaa.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.9.24 02:52:14

Oma talli pitäisi olla jos noin monta...

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   4.9.24 06:27:44

Alottaja itse tallinpitäjä huurupäissään?

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Haloo 
Päivämäärä:   4.9.24 06:42:40

Provohan tämä!

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.9.24 07:07:43

Mitä provoa tässä on? Mä tiedän ihmisen joka käyttäytyy noin ailahtelevasti ihan ilman viinaakin. Kyllä minä katsoisin toisen paikan ja huolehtisin ne oudoimmatkin yksityiskohdat niin ettei tallinomistajalle jää mitään todellista motkotettavaa

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.24 08:44:33

Joo ei tosissaan ole provo (vaikka toivoisin että olisi) ja omaa paikkaa tässä kokoajan etsin.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.24 19:28:08

Kuinka loputtoman tyhmiä hevosihmiset ovat???

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Harmissaan 
Päivämäärä:   6.9.24 09:14:43

Mitä hittoa teet kymmenellä hevosella?

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   6.9.24 09:19:19

Jos on vaikka hevosalan yritys kuten ratsastuskoulu?

Mä tiedän useita hevosalan yrittäjiä niin ratsastuskouluja, ravitalleja kuin täysihoitotalleja jotka toimii vuokratiloissa.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Ele 
Päivämäärä:   6.9.24 09:22:26

Harmissaan: aloittaja ei varmaan voi olla esim. yrittäjä?

Mutta aloittaja. Lähde menemään tuosta. Varmista, ettet jätä mitään rikkinäistä tai epäsiisteyttä jälkeesi. Huolehdi, että sekä piha että talli ovat lähtiessäsi siistit ja ota kuvat kaikesta. Jos muuton jälkeen tulee vielä epäasiallisia yhteydenottoja, niin mykistä tai estä hänen puhelinnumeronsa. Voihan hän puhua sinusta paskaa, mutta jos joku nielee sen purematta, niin eipä ole kovin fiksu.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Assi 
Päivämäärä:   6.9.24 11:12:07

Länsi-Uudellamaalla? On ainakin yksi paikka , jossa vuokralaiset vaihtuvat yllämainitusta syystä. Ihme, että löytyy aina uusi. Eikö puskaradio toimi?

Etsisin uuden paikan, säästäisin viestit/tallentaisin uhkailut .
Pidä huoli itsestäsi ja mielenterveydestäsi.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 11:14:51

Pohjanmaalla ollaan

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   6.9.24 14:59:31

No vaasalaiset onkin hulluja joten en ihmettele yhtään sieltä päin tämmösiä juttuja

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   6.9.24 15:07:10

Lisään, että suosittelen tuota, että irtisanot vasta kun olet pelastanut ainakin kaiken tärkeän sieltä pois. Itse oli pakko tehdä samoin.

Perästä tulee kuulumaan mm. varkaussyytöksiä, rahavaatimuksia, ja niin edelleen. Mutta yleensä ottaen nämä ovat uhkauksia, jotka eivät tule toteutumaan. Haluavat vain aiheuttaa sinulle mahdollisimman kamalan olon, mahdollisimman pitkäksi aikaa.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.9.24 19:15:50

aloittaja on trolli joka ei ole hoitanut taholleen velvoitteitaan kuten vuokrat, vesimaksut tms.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 22:21:13

Etelä-Pohjanmaalla? Nurmossa?

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Kirsi 
Päivämäärä:   7.9.24 00:55:07

Katselisin kyllä toisen paikan pitää hevosia, vanhemmat molemmat alkoholisteja (ja myös todella moni tallinpitäjä kenet tiedän) niin tosi tuttua tuo. Selvinpäin ei ongelmaa, mutta yöt tuleekin sitten noita känniviestejä. Et vastaa niihin enää mitään, juttelette kasvotusten sitten jos on jotain. Et tietenkään maksa mitään hänen kuluja, hänen kuuluu verot hoitaa jos ette ole muuta sopineet.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   7.9.24 01:10:08

Tallenna kaikki yhteydenpito. Myös puhelut.

Onnistuisiko ihan kasvotusten kahvittelu, ja kertot että tämän täytyy loppua koska et jaksa ja halua tällaista käytöstä enää. Kerro rajoistasi. Kerro että tämä ei ole normaalia eikä asiallista käytöstä, ja toivot kuinka ko. henkilö hakee apua itselleen tai sinä et voi enää jatkaa olemistasi sillä sinulla ei enää ole turvallinen olo.

Onko hänellä puolisoa tai paikalla muuta kolmatta henkilöä jonka voisi ottaa sovittelijaksi?

Voimia! Koita jaksaa hoitaa asiat asioina.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 07:08:53

Ihanaa miten auttavaista porukkaa <3

En ole trolli ja kaikki olen maksanut sopimuksen mukaan.

Henkilöllä ei ole puolisoa ja tulee tallille “kesäasunnolle” näille ryyppy putkille. Miten saada iskostettua päähän, että minä olen paikat vuokrannut. Eikä hän ole tervetullut tontille.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   7.9.24 08:42:31

Sanot sille seuraavan kerran kun kohtaat selvinpäin että ellei tuo häirintä lopu niin teet rikosilmoituksen laittomasta uhkauksesta ja jos on kännissä markilla ja vähäänkään häiriöksi niin poliisipartio paikalle joka poistaa tyypin markilta. Pahimmassa tapauksessa voit yrittää hakea lähestymiskieltoa.

Nimierkille jees, ei me kaikki vaasan seudulla hulluja olla ;)

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   7.9.24 10:15:38

Tuskin tämä provo on.
Olin aikanaan hevoseni kanssa tallipaikalla. Kun kävin katsomassa paikkaa, haiskahti omistaja viinalle. No vein kuitenkin. Ja mukavia oltiin selvinpäin.
Eipä me siellä ehditty olla montaakaan viikkoa kun jo huudettiin lopun alkua, halutaan kaikki hevoset pihalle tallista. Tämä myös aikanaan sitten toteutui.
Enkä koskaan vie hevostani paikkaan enää jossa tuoksuu vanha viina.

  Re: Tallinomistaja on alkoholisti

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.9.24 03:03:17

Hyviä vinkkejä tullut, voimia ja tosiaan ei kannata omistajaa ”suututtaa” siinä kohtaa kun hevoset ja sinä vielä olette siellä, voi tulla tosi inhottavaa ja ehkä jopa vaarallista sulle ja eläimille. Ennemmin järjestää tosiaan ensin uuden paikan (tai myy hevoset, kumpi nyt tuntuu itselle paremmalta ratkaisulta) ja sitten kertoa että irtisanoo sopparin ja voi vaikka kertoa ihan rehellisesti että miksi. Toisaalta tuokin mitä ylhäällä ehdottettiin voisi olla hyvä idea, että kun omistaja on selvinpäin sanoo suoraan että et jaksa syyllistämistä ja känniviestejä, riippuen millainen omistaja on; onko väkivallan uhkaa tmv.
Oletko tosiaan nimenomaan pohjanmaalla, vai keski-, etelä- tai pohjois-pohjanmaalla? Eipä sillä että olisi väliä eikä tarvitse kertoa jos et tahdo.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.