Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   2.9.24 22:32:59

Siis ei toppahousuja vaan jotain istuvia softshell tms. Sellaiset missä olisi hyvä olla ja liikkua. Reitevälle ja persevälle. Kaikki talvihousut mitä olen kokeillut on pitänyt olla vähintään 2 kokoa normaalia isompia että menevät edes päälle kun ovat jotenkin niin joustamattomia ja jäykkiä. Yksiä uhipin housuja kokeilin ja oli ihan järkyt päällä ja nekin niin tiukat että ei mitään jakoa, lähetin takaisin. Olen ihan normikokoinen.

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 22:46:18

kokoa isompi pilkkihaalari

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: Paljaspylly 
Päivämäärä:   2.9.24 23:33:49

Itse käytän talvijuoksuhousuja/paksuja leggareita tms ja siihen päälle kokochapsit (mokka paras!) Hyvin olen tarjennut ulkona ratsastaa talvella... Mokkaisia saa aika edullisestikin kun eivät ole niin muodikkaat

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   3.9.24 00:13:14

Kokochapsit ei houkuta eikä pilkkihaalari ole istuvat housut. Niille paukkupakkasille on kyllä toppikset.

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.24 01:52:36

Oletko katsonut talviversioita ratsastuslegginseistä? Ainakin tulee mieleen Pikeur Athleisure-malliston legginsit ja Mrs Ros talvilegginsit, eivät ole ihan yhtä paksut kuin esim. Pikeurin Corkshell-housut, mutta ainakin itselle lähinnä maneesissa talvella ratsastavana riittävän lämpimät ja todella mukavan joustavat päällä. Ja toki sinne mahtuu alle tarpeen mukaan merinovillaiset kerraston housut tai parit, jos on oikein kylmä.

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   3.9.24 07:57:22

Hame vielä siihen softshell housujen päälle, auttaa paljon. Todennäköisesti hameen kanssa pystyt menemään pitkälle myös tavallisilla housuilla.
Omani on b/vertigon softshell housut. Fleecevuori. Noiden malli on paras tälläiselle tasapaksulle pötkylälle, jolla ei vyötäröä eikä lantiota.

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.24 09:56:09

Jos jollain kokemusta talviratsastukseen sopivista housuista reitevälle ja persevälle, jolla lyhyet jalat, lantio 105cm ja vyötärö 70cm….

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: pölö 
Päivämäärä:   3.9.24 10:50:14

Mulla on Horze Grand Prix Thermo Softshell -housut, yhtä kokoa isompana kuin normaalisti, jotta mahtuu tarvittaessa merinovillapitkikset alle. Oon itekin suht reitevä ja persevä, ja noi istuu hyvin, joustaa ja ihan lämpimätkin ovat.

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   3.9.24 10:56:35

Aiverin on hyvät päällä mutta ei ne tietysti kauhean lämpimät ole

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   3.9.24 21:19:00

Viime talven pärjäsin lähes kokonaan normihousuilla ja pitkällä takilla, mut ei aina huvita sitä telttaa pitää päällä. Pitäs olla myös korkea vyötärö housuissa koska mulla on pitkä selkä ja vihaan sitä tunnetta jos maha jää yhtään pömpöttämään vyötärönauhan päälle :D katselenpa näitä kerrottuja vaihtoehtoja.

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   4.9.24 11:16:56

"Mulla on Horze Grand Prix Thermo Softshell -housut, yhtä kokoa isompana kuin normaalisti, jotta mahtuu tarvittaessa merinovillapitkikset alle. Oon itekin suht reitevä ja persevä, ja noi istuu hyvin, joustaa ja ihan lämpimätkin ovat."

Nämä on tosiaan hyvät reitevälle ja persevälle. Toisin kuin useimmissa nykymallisissa ratsastushousuissa, näissä ei tarvitse ottaa vyötäröltä aivan liian isoa kokoa, jotta ei olisi liian tiukat lantiolta ja reisistä. Myös vyötärön korkeus on riittävä eli ei jää persevälläkään alaselkä paljaaksi. Ainakin itse nimittäin inhoan etenkin talvella sitä, että housujen vyötärö jää takaa liian alas ja sitten varsinkin kumartuessa vilkkuu paljas iho housujen ja yhtään lyhyemmän takin välistä.

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   4.9.24 14:03:33

Equitheme Dolomyt softshellhousut ovat ihan mahtavat! Olleet minulla nyt muistaakseni 3-4 talvea käytössä ja edelleen hyväkuntoiset. Ainoa miinus, että lahkeet ovat lyhytjalkaiselle liian pitkät. Tosin nyt kun nämä googlasin, niin ilmeisesti tätä mallia ei enää valmisteta ainakaan tällä samalla nimellä, pitääpä alkaa katsella löytyykö mitään vastaavaa...

  Re: Suosittele talviratsastushousuja

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.9.24 14:39:18

Montarin Delilah softshell housut on olleet omat suosikit, tai muut Montarin Highwaist softshell housut.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.