Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.9.24 21:05:31

Kyselee tuore hevosenomistaja. Yksi kuiva pitää olla aina karsinan ovessa. Riittääkö esim. 2 x vuoreton sadeloimi ja 2 x paksumpi sadeloimi? Sitten kuivastuloimi ja ötökkäloimi? Kyseessä suomenhevonen.

Otetaan myös vastaan suosituksia merkeistä!

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 21:08:20

Mun suokilla on Horsewaren loimia. Yksi vuoreton sadeloimi ja yksi vuorellinen, jos talvella sataa räntää tms. Niillä on pärjätty. Villaloimi sitten, jos pitää pesun jälkeen kuivatella. Ötökkäloimi voi olla tarpeen, jos omasi on ötököille herkkä.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 21:21:48

Mulla 2xvuoretonta
1x 50g sadeloimi
2x 100g sadeloimi
+toppaloimet
+3kpl kuivatusloimia.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   2.9.24 21:30:18

Mun hevosella:

- Ötökkäloimi
- Vuoreton kuoriloimi kesäsateelle
- 50 g sadeloimi
- 100 g sadeloimi
- 300 g toppa
- 400 g toppa
- Villaloimi kuivatukseen
- BOT-fleece
- Peppuloimi ratsastukseen
- Villaviltti talviratsastuksen alku- ja loppukäynneille
- Pari talliloimea joita käytän myös kuljetuksessa

Pitkähkö lista, mutta mikään näistä ei ole turha. Kaikki käytössä.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   2.9.24 21:39:09

Käytännössä
1x vuoreron sadeloimi
2xpaksumpi sadeloimi
2x toppaloimi
1x paksumpi toppaloimi
2x kuivatusloimi
1x joku siistimpi sisä/kuljetusloimi

Todellisuudessa mulla on noin 40-50 loimea....

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: ZZ 
Päivämäärä:   2.9.24 21:47:07

Vuorettomat sadeloimet on ihan turhia. HW 2x100g + 300g loimet ja villa + 2x fleece kuivatukseen, riippuu kuivatusmahdollisuuksista tarviiko enemmän. Ötökkäloimi jos tarvitsee.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.9.24 21:59:52

Ota huomioon myös kuivatustilat. Meillä huonosti kuivuu niin olen varannut sadeloimia ja 100g loimia kaksi per hevonen. On sitten varmasti kuiva, jos tulee monta päivää vettä taivaalta. Kun otan sisälle ja vien kolmen tunnin päästä pihalle on mukavampi panna se kuiva päälle tai jos oikein paljon on märkää tavaraa kuivumassa niin aamulla on ikävä huomata et loimi onkin jostakin kohtaa märkä. Paksummissa loimissa on riittänyt se yksi per hevonen ku ei pakkasella kastu. Riippuen hevosesta minkä paksusta tarvitsee milläkin kelillä. Nuo hyvä karvaset on enimmäkseen sateilla ja kovilla pakkasilla puettu, mut sitten on niitä jotka joutuu vuoraamaan paksusti kun vähäkin vilpostuu.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   2.9.24 22:04:56

Mun puoliverisellä Horsewarea. 0g, 50g, 100g, 200g, 300g ja 400g. Kaikki käytössä. 0g sais olla 2kpl. Lisäks talliloimet 100g ja 200g sekä villa, fleece ja Botin verkkoloimi.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Loimet 
Päivämäärä:   2.9.24 22:08:44

Riippuu miten paljon loimitetaan ja miten nopeasti saat märät loimet kuivaksi. Omillani on kahdet kappaleet noita ns. räntäkelin loimia eli 50g/100g täytteellä. Muita loimia (vuoreton ja paksu ulkotoppis) on riittänyt yksi.
Hyväkuntoinen ulkopinta nopeuttaa kuivamista merkittävästi, joten pariin hyvään ulkoloimeen kannattaa satsata.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: yk 
Päivämäärä:   2.9.24 22:22:09

Kyllähän noita löytyy :D
Ulkoloimia:
2x 0g sadeloimi
3x 100g
2x 200g
2x 300g

2x 100g sisäloimea
2x 200g sisäloimea
Kuivatusloimia 2kpl
Fleeceviltti
Fleeceloimi
Peppuloimi kylmälle säälle (selkäongelma)
Hi-viz ratsastusloimi

Paljon on, mutta ainoa loimi joka on niin usein käyttämättä että pitäisi myydä on tuo kolmas 100g. On ollut kuitenkin pakko ostaa tuo koska usean päivän syyssateilla ei loimet ole kuivaneet sitten millään…

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 22:51:37

meillä on
1 x 0g sadeloimi
1 x 150g toppaloimi
1 x 300g toppaloimi
yks kevyt tallitoppis just in case
2 x villaloimi
2 x fleece
2 x ötökkäloimi
1 x viltti

Toinen sadeloimi ei haittas mutta pärjätään tälläkin. Saavat ne aamulla niskaan ja yöllä kerkeevät kuivua. Jos kuitenkin jää yöllä sateen ajaks pihalle niin että jossain välissä ei sada niin sillon loimet kuivuu pariks tunniks ja si takas niskaa ku tulee vettä. Toppaloimia käytetään harvoin. 150g sillonkun tulee ekat pakkaset ja kylmä tuuli. Muuten lähinnä villa + sadeloimi. 300g tai villa + 150g kovilla pakkasilla. kylminä karsinaöinä villaloimi. Ei ole ollut vielä niin kylmä että tallitoppista tarvis. Fleeceä en käytä talvella, koska sähköstyy

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   2.9.24 22:58:12

Ei klipata? Silloin riittää yleensä suokille yksi150 g toppis pakkasille. Jos/kun menee lenkin jälkeen ulos niin villaloimi tuonne alle.

Syksyn kurapaskaloskat vie eniten loimia. Vuoreton, 50g (fleecevuorellinen kuivaa sitten hitaammin kuin 50 g, älä osta) noita se kaksi. Talliin kuivatusloimia, tuo villa hyvä jos kylmä talli. Lämpimään (+8) riittää fleece pesun jälkeen. Pikkuhikeen tuskin loimea tarvii.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.9.24 23:16:16

Mulla eniten käytössä 100-150 gramman loimet, niitä tällä hetkellä 3. Lisäksi kaksi paksumpaa toppaloimea, joita käytetään sitten kun pakkasta on se 15 ja enemmän. Kylmän vesisateen/räntäkelin loimia saa olla eniten. Vuoretonta sadeloimea en omista. Lisäksi talveksi yli 10 asteen pakkasille mulla on villainen ratsastusloimi.

Klippaamaton, melko ohuen talvikarvan kasvattava poni.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   3.9.24 07:21:51

Jestas näit määrii ;D
Meijän 2 pv on
Molemmilla fleecet ja villaloimet
2sadeloimet molemmissa kaulaosat.
100g kevyt toppaloimet
Ja yhet 300g toppaloimet.
Näillä ollaan pärjätty 12 ja 15 vuotta. Kisamatkat ja talvipakkaset.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: TE 
Päivämäärä:   3.9.24 07:24:06

Mun suokilla on fleeceloimi,verkkoloimi,heijastava ratsastusloimi,2 sadeloimea,ja 300gramman toppaloimi joka on paketissa ollu kohta 2vuotta..

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Kippi 
Päivämäärä:   3.9.24 07:25:28

2 loimea! Toinen on pepunpäälle heijastin loimi ja joku 100-150grammoilla ulkoloimi. Pv

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   3.9.24 07:31:00

Kukaan ei näköjään osaa vastata aloittajan kysymykseen.

Jos yksi kuiva pitää olla ovessa niin loimia pitää olla vähintään kaksi. Koska jos määräys on tuollainen niin kuivumassa olevaa ei aamutalli hae, meillä sama systeemi.

Itse koen vuorettomat turhiksi. Hevosella kaksi 100g syksyn/kevään sadekeleille ja kaksi 200g talveksi. Lämpö kun vaihtelee, saattaa olla pakkasta ja sitten lämpenee ja tulee räntää, eli loimi kastuu. Koville pakkasille, alle-20 on 350g ja tätä vain yksi koska se ei kastu. Kaikissa kaulakappaleet.
On mulla kyllä loimia varmaan tusina kun hevoshistoriaa takana pari vuosikymmentä, mutta nuo aktiivikäytössä.

Kuivatusloimi itsellä turha, osta jos tunnet tarvitsevasi.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.9.24 07:40:53

Minulla on kaksi hevosta kotitallissa. Molemmilla on:

- 2 x kuivatusloimi (1 fleece, 1 villa)
- 1 sadeloimi 0 g
- 1 ulkoloimi 50 tai 100 g (sopii sateellekin tai muille kalseille syyskeleille)
- 1 paksumpi toppaloimi 200 tai 300 g
- hyönteisloimi

50 gramman hyvälaatuisen ulkoloimen olen havainnut hyväksi. Paleleva hevonen sietää sen avulla hyvin näitä syyskelejä, kun vettä sataa vaakatasossa ja tuulee mutta lämpötila on yli 10.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Gigi 
Päivämäärä:   3.9.24 07:43:52

” Jos yksi kuiva pitää olla ovessa niin loimia pitää olla vähintään kaksi. Koska jos määräys on tuollainen niin kuivumassa olevaa ei aamutalli hae, meillä sama systeemi. ”

Tämä! Eli tuplana ainakin sadeloimet ja kevyet toppaloimet.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   3.9.24 07:44:42

Paljon tosiaan riippuu myös kuivatustiloista. Ei välttämättä tarvitse kahta juuri saman paksuista, joku 50g ja 100g menee toistensa varaloimina, samoin 100g ja 150g. Jotain paksumpaa (200-400g) riittää yksi, niitä kun käytetään kelillä, jolloin eivät kastu eli saa jättää kuivana illalla karsinan oveen.

Omallani käytän myös fleecevuorista talvella kun hionnut. Kokemuksesta huomannut, että sillä se kuivaa nopeiten (asuu pihatossa). Pakkasen takia se ei loimia tarvi, mutta jos räntää/vettä tulee useampi päivä, niin sitten joku 100g päälle. Ötökkäloimia meillä on useampi, koska piehtaroinnin paljon kesällä, niin pitää ehtiä pestä välillä.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.9.24 07:51:23

Olin aiemmin tallilla, jossa oli tuo sama sääntö, yksi kuiva ovessa. Sadekelin loimia piti olla kolme, koska kuivaushuoneessa ei vuorokaudessa välttämättä loimet kuivuneet.

Nykyisellä tallilla paremmat tilat ja talli vie loimet kuivumaan, riittää että on puolet vähemmän loimia. Tallista on paljon kiinni

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.9.24 07:55:52

Kiitos paljon vastauksista! Aamutalli ei tosiaan hae loimia kuivatushuoneesta, eli tuplat oltava juuri noita märän kelin loimia.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.9.24 08:19:43

Horsewaren loimissa on pikaisen selauksen perusteella huono saatavuus. Katselin Wahlstenin loimia, nekin varmaan ihan laadukkaita?

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Nelli 
Päivämäärä:   3.9.24 08:27:04

Mulla kolme 100-150g loimee per turpa. Yksi käytössä,yksi kuivumassa ja yksi ovessa. Joskus vettä tulee niin paljon,että loimet ei vaan kuivu tarpeeksi nopeasti. Paksumpia loimia riittänyt se 2 per turpa. Mulla käytössä pääasiassa Hankkijan oma merkki, Bucas tai Fairfield. Horsewareen oon raaskinut pari kertaa investoida.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   3.9.24 08:31:59

Bucas saattaa olla edestä kapea, riippuu minkä mallinen hevonen on. Jos tallilla on valikoima erilaisia loimia niin kysy jos saat kokeilla istuvuutta. Tai katsele vähän jos on samanrakenteinen hevonen tallilla kun omasi ja kysy mitkä loimet sille on sopineet parhaiten.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   3.9.24 08:34:07

Horsewarea saa minusta tosi hyvin, itse tilaan yleensä Reunokselta ja siellä monesti alennuksiakin.
Mulla klippamattomalla suokilla käytössä 1 vuoreton irrotettavalla kaulakappaleella, 1 100g irrotettavalla kaulakappaleella, 200g kiinteällä kaulakappaleella, 1 kuivatusloimi Bucas Shamrock ja ötökkälöimi tarvittaessa. Horsewaret kuivuu todella nopeasti kun eivät imaise vettä sisäänsä, mutta toki jos teidän tallilla tuo järjestely niin kaksi niitä on toki sitten oltava. Horsewarea liikkuu FB-myyntiryhmissä myös aika hyvin eli kannattaa vilkuilla sieltäkin.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.9.24 08:52:32

Reunokselta lähes kaikki Horsewaret nyt loppuunmyyty, samoin monesta muusta paikasta, vain pieniä kokoja jäljellä. :(

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Halo 
Päivämäärä:   3.9.24 08:53:43

Mäki katoin et porukka alkaa latoo noit kymmeniä loimia,mitä materiaalia hyvä ettei kokoa mainita! Eli alottajalle
Meillä on myös tuo että ovessa kuivaloimi. Ja yks kuivumassa.

Meillä on 3 sadeloimea kaikki ovessa😂
2 paksumpaa sadeloimea,ja sitte toppaloimi eli periaatteella kun alkaa loimitus meillä ei vielä:D laitumella ovat ja ovat pitkään vielä..

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   3.9.24 08:54:15

Wahlstenit istuu tosi hyvin suokeille, norsulle xl. Ovat hyviä ja tarjouksesta halpoja. Kestäviä, hyvät lukot. Xl mallistossa vain 150 g mutta sillä pärjää pitkälle.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   3.9.24 09:24:15

Vuoreton sadeloimi on turhin ikinä. En vieläkään oo keksinyt miksi sitä käytetään, sateella painaa karvan vaan linttaan ja sitten on kylmä. Hienohelmojen hevosetko ei pärjää kesäsateella tai syyssateilla ilman loimea, anna mun kaikki kestää. :D :D

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   3.9.24 09:27:45

Minä pistän koleilla ja tuulisills syyskeleillä liikutuksen ja pesun jälkeen villan/fleecen ja tuon vuorettoman loimen. Toppaan tupehtuisi ja villa on heti kurassa kun kuitenkin pehtelee eikä pidä tuulta.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   3.9.24 09:33:27

Meillä on hevoset laitumella yötä vielä, laitetaan vuoreton sadeloimi jos näyttää että yöllä sataa.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Ttt 
Päivämäärä:   3.9.24 09:33:50

Vuoreton loimi yksinään on tosiaan turhin ikinä.

Meillä ei riisuta aamulla loimia, eli jos on jostain syystä sisäloimi niin aamulla sitten vuoreton siihen päälle jos jotain pitää laittaa. Näitä tapauksia on keväällä ja syksyllä koska tallin ovet on öisin auki ja sisällä voi olla aika viileää. Ja osa klippaa hevosensa.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   3.9.24 09:55:17

Tallilla jossa ei ollut kunnollista kuivaamispaikkaa:
Tässä tallissa mulla oli vain vähän klipattu hevonen, joka ei helposti palellut.
Oli sisällä ilman loimea, talli oli aina plussan puolella.
Loimina oli:
3x 100g ulkoloimi (yksi oli kotona kuivumassa, 2 ovessa vapaapäivän varalta)
1x 300g ulkoloimi

Tallilla jossa oli kunnollinen kuivaushuone, ja mulla ohutkarvainen helposti paleleva hevonen:
Tätäkin hevosta klipataan vähän, juuri sen verran ettei kovasti hikoile talvella.

Loimina on sisällä, talli plussan puolella:
1x vohveliloimi
2x 100g sisätoppiksia.

Loimina on ulkona:
1x 50g ulkoloimi
2x 100g ulkoloimia
1x 200g ulkoloimi
1x 300g ulkoloimi

50g loimen tarve on hyvin lyhytaikainen, lähinnä jos hevonen ei pärjää 5-10C:ssä sateella ilman mitään. Tästä syystä niitä on vain yksi.
100g loimia tarvitaan eniten, niitä on hyvä olla vähintään kaksi, jotta toinen olisi aina ovessa kuivana. Yleensä loimi ehtii kuivua illan tai yön aikana, jos tallissa on kunnollinen kuivaushuone.
200-300g loimia tarvitaan aika harvoin ja kovilla pakkasilla ei yleensä tule siinä määrin lunta että se kastelee.

Kaikki loimet ei mahdu kerralla oveen, joten varaudu säilyttämään ne keliin sopimattomat loimet jossain muualla.
Ekan hepan kanssa osta vain ne pian tarvittavat loimet ensin, ja loput sitten kun tiedät miten palelevainen hevonen sinulla on. Mulla on ollut muistaakseni 2 talvea kun 300g loimia ei ole käytetty kertaakaan.
Selvitä ärtyykö sinun hevonen sähköisistä loimista, se voi vaikuttaa paljon siihen mitä loimia voit ostaa. Fleecevuorelliset tekee helpommin sähköä kuin muut.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Loimeton 
Päivämäärä:   3.9.24 12:31:03

Ei loimia. Tarhassa katos. Ulkona n.14 tuntia vrk. Kovilla pakkasilla ( yli -20 ) lyhyempi tarhausaika. Jos hikoilee treenissä paljon niin talutetaan loimitettuna kuivaksi. Hyppää 140 luokkia hyvällä tuloksella. On järkyttävää katsoa, kun tallin tädit pukevat ja riisuvat mussukoitaan lämpötilataulukoiden mukaan kymmenillä eri loimilla. Voi hevosparkoja.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.24 13:18:59

d, voit toki haukkua hienohelmoiksi mutta jos hevonen tärisee viileämmällä kesäpäivän sateella ilman loimea niin sillä on silloin kylmä. Että ei kaikkia hevosia turhaa loimiteta...

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Pampula 
Päivämäärä:   3.9.24 13:24:14

Riippuu myös tallista, eli kuinka hyvä (riittävän tilava ja tehokas) kuivatustila loimille on.
Meillä kuivuri on huono joten kunnolla kastuneet loimet eivät aina kuivu vuorokaudessa. Loimia ei myöskään oteta kuivarista tallin puolesta.

Siksi minulla on kaikkia sadeloimia kaksi.

Kaksi vuoretonta sadeloimea
Kaksi kevyttoppista (50-100 g) räntäkeleille
Kaksi 200 g loimea

Paksummille ei klippaamattomalla suokilla ole ollut tarvetta.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   3.9.24 13:31:03

.; suurin osa loimitetaan täysin liikaa ja iso osa turhaan niin siksi on oletis että taas liikaa. Meillä on yksi sh joka tarvii karvastaan huolimatta loimen. Vihaa vesisadetta, pynttää ja juoksuttaa tarhakaveria aina huonoilla keleillä. Loimen kanssa saa kaverikin syödä. Kaverilla (eli omalla) puolet vähemmän karvaa mutta pärjää puolet kevyemmällä loimituksella.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: :-) 
Päivämäärä:   3.9.24 13:32:46

Onpas paljon loimia. Meillä pitkät tarha-ajat (8-20) ja hevosilla vain muutamat loimet:
- 0g sadeloimi n.0-10° isompiin/ tuulisiin sateisiin
- 50-100g sadeloimet räntäsateisiin ja talven tuiskuihin
Nämä kaikki Horsewareja.

Lisäksi 1-2 vohveli/villa/fleeceloimea per polle kuivatukseen.

Kannattaa mieluummin panostaa laatuun kuin määrään.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Luuska 
Päivämäärä:   3.9.24 15:05:22

3loimea löytyy

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   3.9.24 16:46:21

"Itse koen vuorettomat turhiksi. Hevosella kaksi 100g syksyn/kevään sadekeleille"

Tämäkin on jokaisen oma asia ja toisen turha on toisen paras loimi.
Meillä vuorettomat käytössä kevään ja syksyn sadekeleillä.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.24 17:15:20

Eniten käytössä on 0g, 50g ja 100g ulkoloimet. Lisäksi löytyy paksumpia ulkoloimia ja erilaisia sisä- ja kuivatusloimia.

Jos karsinan edessä pitäisi aina olla aamuksi kuiva loimi, tarvitsisin 3 kpl 50-100g loimia. Onneksi meillä haetaan tarvittaessa kuiva loimi loimihuoneesta. Ratsastan päivällä ja jos sataa koko päivän, ei loimi ehdi kuivua parissa tunnissa.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   6.9.24 07:46:30

Minun suokilla oli vain fleecevuorattu sade/ ulkoloimi ja villaloimi joilla pärjäsi hyvin.

  Re: Kuinka monta loimea per hevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 08:21:52

Tallinpitäjän ja itse hevosenomistajan näkökulmasta ajateltuna,

-0g loimi on turha, jollet käytä talliloimea. ( talliloimi alla)
- kevyt sadeloimi 50g 2kpl
- kevyt toppaloimi 100-150g 2kpl
- paksumpi toppaloimi 200-300g 1kpl
- pari fleeceä kuivatukseen
- talliloimi, paksuus x tallin lämpötilan mukaan ( meneekö pakkaselle?)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.