Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.8.24 11:30:11



Tätähän osa teistä haluaa nähdä. Mitä mieltä?
Minä itse mietin pääasiassa sitä miten tyytymättömän näköinen tuo hevonen on suuren osan ajasta enkä ihmettelekään noin jännittyneellä ylälinjalla.

Silti kommenteissakin ihmetellään miten tällä suorituksella sai "vain" 68%...

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.8.24 11:30:46

https://www.tiktok.com/t/ZGeTWNXxS/

Osasin vuosia sitten linkata. Näköjään nykyään osaan vain hävittää.

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.8.24 13:56:53

Tavallaan mielettömän hieno. Mut kuten jossain todettiin , naruilla voi ohjata hevosta pitämään päätä niin et liikkuu 'oikein' Mikä on ratsastuksen perimmäinen tarkoitus. Tosin nykyään tuntuu et se tavoite on unohtunut.

Hyvä näistä on keskustella. Toivotaan et 'happy athlete' alkaa oikeasti näkyä tuomaroinneissa.

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   31.8.24 14:22:50

"naruilla voi ohjata hevosta pitämään päätä niin et liikkuu 'oikein'"

Ei voi. Ei pään asennolla saa hevosta liikkumaan oikein.

:))

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: Hmm.. 
Päivämäärä:   31.8.24 19:53:59

No on kyllä tyytymättömän näköinen hevonen. On vähän outo ajatus että suitset on saat…sta. Iso osa kuitenkin sitten liikkuu suu rauhallisesti kuolaimia imeskellen, korvat rentoina sivuilla. Toisin kuin tämä. Miksiköhän näin? Tasapainottaako kaulalla ja päällä ja siksi epätasainen vai mistä se oikein johtuu?

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   31.8.24 20:54:05

Itse kun olen huvikseni ratsastanut kaulanarulla minun vanhaa PSG tammaa, niin kyllä siinä huomaa miten se ettei voi esim asettaa, vaikuttaa hevosen tasapainoon ja muutenkin joutuu käyttämään pohjetta ja vahvemmin istuntaa kuin mitä normaalisti. Hevoseni toimii pelkällä kevyellä tuntumalla ja painoavulla. Toki helpottuu varmasti kaulanarulla meno kun riittävästi treenaa. Nyt tällä kokemuksella parin vuoden höntsäilyllä, ei vähennä apuja vaan lisää niitä. Ihan hauskaa kyllä.

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.8.24 21:25:19

"Itse kun olen huvikseni ratsastanut kaulanarulla minun vanhaa PSG tammaa, niin kyllä siinä huomaa miten se ettei voi esim asettaa, vaikuttaa hevosen tasapainoon ja muutenkin joutuu käyttämään pohjetta ja vahvemmin istuntaa kuin mitä normaalisti. Hevoseni toimii pelkällä kevyellä tuntumalla ja painoavulla. Toki helpottuu varmasti kaulanarulla meno kun riittävästi treenaa. Nyt tällä kokemuksella parin vuoden höntsäilyllä, ei vähennä apuja vaan lisää niitä. Ihan hauskaa kyllä."

Tässä on pointtia. Sen, mitä teet eri avuilla, joudutkin korvaamaan yksipuolisilla ja siten vahvemmilla avuilla. Ja nyanssit puuttuu.

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.8.24 21:37:36

Miten te ette ymmärrä, että kun suitset jätetään pois niin ilman niitä ratsastamista pitää treenata yhtä paljon kuin suitset päässä. Ei voi sanoa että nyanssit puuttuu tai on muutenkaan huonompi, jos ei ole nähnyt samaa vaivaa sen eteen kuin kankitreeniin vaikkapa. Toki suitsetta on vaikeampaa, mutta ei se tarkoita että se on huonompi.

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   31.8.24 21:49:45

Olisihan se mahtavaa osata itsekin ratsastaa vaativa koulurata tai edes joku koulurata ilman suitsia. Mutta eikö ole hieman kaksinaamaista ihannoida tuota videota vs. Jos hevosella olisi suitset päässä sen ilmettä ja eleitä luultavasti kritisoitaisiin...Tämä häiritsee itseäni pahasti näissä keskusteluissa.

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: Boo 
Päivämäärä:   1.9.24 09:11:28

Kieltämättä hauskaa että joka nurkasta huudellaan kuinka pitäs saada tehdä kouluradat ilman sitä tätä ja tota ja sitten kun asiasta yritetään virittää keskustelua olemassa olevan videon pohjalta niin melko hiljaista on :D

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.9.24 10:03:31

Ei ne varusteet sitä huonoa hevosen kohtelua tee vaan ratsastaja siellä selässä. Itse ainakin pyrin aina mahdollisimman pienillä avuilla ratsastamaan. Mutta nämä jotka haluaa kieltää sitä sun tätä varustetta, harvemmin varmasti ovat niitä jotka siellä vaativalla tasolla ratsastaa.

  Re: Koulurata ilman suitsia - video

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   1.9.24 12:58:57

Onhan ihmisurheilijoillakin huipputasolla varusteita, jotka tukevat suoritusta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.