Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Prestige D1 vs D2?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   31.8.24 08:36:07

Mikä on näiden kahden satulan ero? Entä D2:n ja D2 freen ero? Kokemuksia jommastakummasta?

  Re: Prestige D1 vs D2?

Lähettäjä: tuutti 
Päivämäärä:   31.8.24 08:48:54

d1 suoraan selkään, D2 kaarevahkoon. Ja toki myös vähän erilaiset ns istumatuntumalta jne

  Re: Prestige D1 vs D2?

Lähettäjä: Häh? 
Päivämäärä:   31.8.24 15:34:52

Mulle satulacomin sovittaja suositteli D2:sta suoraselkäiselle hevoselle.

  Re: Prestige D1 vs D2?

Lähettäjä: inkku 
Päivämäärä:   31.8.24 16:32:11

Meille D2 oli sovittaessa liian kaareva hevoseni suoraan selkään, D1 taas malliltaan hyvä. Ihan valmistajan tiedoissakin jossain luki, että D1 on suora ja D2 taas kaarevampi rungoltaan. Hevoselleni se koverrus/ lapatila noissa on tosi mieluinen.

  Re: Prestige D1 vs D2?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.24 22:52:38

D1 on suora/suorahko
D2 suorahko/hiukan kaareva

Varmaan isompi ero on ratsastajan istunta penkissä. Istuimet on aivan eri malliset.

  Re: Prestige D1 vs D2?

Lähettäjä: mustikka 
Päivämäärä:   2.9.24 07:31:54

Mun hevonen olis tykännyt kyllä tosi kovasti D2. Treenikaverini on siis iso pv, jolla lyhyt selkä, mallia vähän kaareva ja aika leveä.
Mulle itselleni tuo oli kuitenkin jotenkin liian ns massiivisen tuntuinen istua. Ja jotenkin ne isot polvituet ei vaan oikein tuntunut mitenkään olevan oikealle kohdalla ja häiritsi enemmän kuin tuki (vaikka oli niistä ne pienemmät / lyhyemmät versiot). Taustatiedoksi, että itse siis olen siro ja pienikokoinen, mulla on esim kapea lantio ja tappijalat, parhaiten viihdyn poni-/ ja junnusatuloissa.
Minua huomattavasti pitkäjalkaisempi kaverini taas rakastaa just tuota satulaa, koska hänelle kuulemma se on yksi harvoista johon hän saa jalkansa mahtumaan rennosti ja asetettumaan oikein.Ja tässä kyseessä nyt nimenomaan kokemukseni siitä d2 k X free mallista.
Jos joku tietää hevosen kannalta istuvuudeltaan samanlaisen, mutta ratsastajan kannalta erilaisen niin mielenkiinnolla ottaisin vinkkejä vastaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.