Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: Mää 
Päivämäärä:   26.8.24 20:04:09

Millaisia käytännön kokemuksia on Trekkerin satuloista, joissa on säädettävä etukaari? Siis sellaisista, joiden etukaaren päällä on säätökahva. Ovatko ne sopineet lähes kaikille hevosille, kuten usein väitetään? Ovatko pysyneet paikoillaan? Onko hevosten selät kipeytyneet, nämähän ovat joustorunkoisia? Entä mukavuus ratsastalle? Mitä eroa on näiden satuloiden eri malleissa?
Nettisivuilta löytyy harmillisen vähän varsinaista tietoa näistä. Myyntipuhetta enemmänkin.

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.8.24 13:17:15

Valmistajan sivuilla on jonkin verran kokemuksia
https://www.facebook.com/Trekker.Saddles

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.161595250557610&type=3

Laadukas, pehmoinen ja mukava satula ollut meillä usean hevosen käytössä jo parikymmentä vuotta. Miksi selkä kipeytyisi siitä, että satula mukautuu liikkeeseen ja hevosen muotoon? Trekker ei jousta siten kuin vaikka joustinpatja vaan muotoutuu hevosen selän mukaan ja pysyy mukana liikkeessä. Tässä näkyy hyvin, kuinka lavat pääsevät liikkumaan
https://www.youtube.com/watch?v=0hrW2EFpvXY

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.24 13:32:18

Edellisen kanssa samaa mieltä. Nahka super laadukas.

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   27.8.24 13:38:17

Meillä hyvä kokemus. Erittäin laadukas, ei kipeytä selkää kun saa aina muokattua sopivaksi. Pysyy paikallaan ja mukava kun nojatuoli.

Ainoa miinus että joissain malleissa ei ole polvitukia ratsastajalle, joka saattaa olla miinus kouluratsastuksessa ja oikean istunnan löytämisessä.

Hevonen on isoliikkeinen ja säkä on kun hain evä, eli juuri sellainen jolle voisi ajatella että tämä ei sovi. Niin vaan loppui satulansovitusrumba ja hevosen selkä voi hyvin. Toki kuten tavallista satulaa tätäkin joutuu sovittelemaan aina välillä uudestaan mutta sen saa tehtyä näppärästi itse.

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: minioni 
Päivämäärä:   27.8.24 14:03:17

Mulla on trekker ns vaihtelusatulana normaalin (hevoselle sopivan) runkosatulan rinnalla. Treenit ja kisat erreplussalla, maastot tms höntsät trekkerillä. Vaihtelu tekee hyvää omille lonkilleni, enkä usko tekevän huonoa hevosellenikaan.

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.24 22:44:54

Mulla oli kahvallinen joustorunkoinen trekker. Ihan karmein vehje istua mitä on olemassa, hytkyy ja joustaa ihan liikaa.

Maastoiluun kiva, treenaaminen järkevällä istunnalla mahdotonta.

Kokemusta myös polvituettomasta trekkerin läpyskästä, yhtä lailla ihan karmea istua. Leveä istuin missä lonkat huutaa hoosiannaa ja joku ihme kaari siinä edessä väänsi jalat omituiseen asentoon.

Sit tavan koulupenkki-trekker oli yhdellä asiakkaalla, joka oli muuten kiva mutta tässäkin aivan liikaa liikettä ja valui jatkuvasti kyljelle vaikka selväpiirteinen pv.n selkä missä iso säkä jne.

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: ^_^ 
Päivämäärä:   28.8.24 06:33:47

Mulla on aussie, lyhyt siipinen maastosatula. On paras missä ikinä olen istunut, jaksaa maastoilla tunti tollkulla, kentällä toimii yhtä hyvin ja pieniä olen hypännytkin tällä.
True talent on samankaltainen, ilman mikkikorvia, jos niitä arastelee.
Itse en taas tykännyt pro artesta, joka on ns.koulusatula malli. Isot tuet piti liikaa vankinaan, mutta tämä on makuasia

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.24 07:30:36

Todella hyvä ja mukava
Mulla on se säädettävä trekker luxus vai mikä se oli. Hyvin mukautui ja toimi ja ei rosiaan pyörinyt, se kokemus kuulostaa tosi oudolle.

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.24 09:37:20

Kuka Suomessa myy näitä? En pikaisella googletuksella löytänyt kuin jonkun 2021 tehdyn facepostauksen.

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.8.24 10:26:02

Maahantuoja http://www.vanhala.net/

tai toinen jälleenmyyjä https://www.trekhorse.com/ (on suomalainen, vaikka sivut ranskaksi)

ja myös valmistajan FB-sivulla on muistaakseni jälleenmyyjiä.

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   29.8.24 11:03:12

Oli lainassa hetken kaverin Trekker (oiskohan ollut Ultimate Luxury, tai joku vanhempi malli?), hevonen tykkäsi kyllä kovasti ja liikkui hyvin, mutta omalle kropalle ei käynyt ollenkaan. Tosi leveä istua, en vaan saanut lonkkia niin leveälle, ja väänsi jalat ihan hulluun asentoon, vaikka kokeilin eri jalustimen kiinnityskohtia.

Oli kyllä helppo säätää hevoselle sopivaksi, etukaaren portaaton leveyden säätö helppo. Itse hain tästä ns. kakkossatulaa, jonka olisi voinut aina ottaa käyttöön kun hevosen kroppa muuttuu ja ykkössatulaa tarttee muokata. Ja olisikin ollut hevosen puolesta varmasti siihen oikein hyvä. Mutta kun ei itse pystynyt istumaan siinä niin ei mennyt meillä jatkoon :/

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: ^_^ 
Päivämäärä:   29.8.24 12:08:31

Tmi happy hoof (facesta löytyy tällä nimellä) tuo maahan näitä ja hänen kautta voi ostaa

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.8.24 18:12:21

Meillä toiminut hyvin harraste/puskakäytössä, jos jotain tavoitteellisempaa suunnittelee niin en käyttäisi kun ehkä maastossa. Laihduttavalle hevoselle hyvä väliaikainen satula.

  Re: Kokemuksia Trekker-satuloista

Lähettäjä: Mää 
Päivämäärä:   29.8.24 22:08:52

Kiitos kaikille vastanneille kokemuksistanne! Toki lisääkin on tervetullutta.
Mietin Trekkeriä juurikin kakkossatulaksi hevoselle, jonka muoto tuppaa vaihtumaan vuodenajan mukaan:).

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.