Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: Prööt 
Päivämäärä:   29.8.24 13:45:31

Mitä vanhemmaksi itse tulen, sitä enemmän on alkanut arvostaa hyvin tummia ruunikoita. Siis miten voivatkin olla niin nätin näköisiä, varsinkin jos myös rakenne on kohdillaan? Varsinkin melkein musta hevonen jolla on vaaleampaa ruskeaa turvassa ja kupeissa sekä siihen päälle joku merkki päässä. Ai että! Tulee mieleen koirien black & tan- väritys.
Sen sijaan perusruunikot (varsinkaan punertavat) ja täysin mustat eivät taas kiinnitä pahemmin huomiota.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.24 13:47:56

Myönnän, olen alkanut ajatella samoin. Ennen tykkäsin erikoisväreistä enemmän, kirjavista, voikoista jne. Nyt tumma merkitön olisi tosi hieno. Ja ennen tykkäsin paljon punaruunikoista, nyt nekin ovat vähän tylsiä. Yksi asia on pysynyt läpi vuosikymmenten, tasavärinen oranssi rautias on kauhean ruma.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: Prööt 
Päivämäärä:   29.8.24 14:03:09

itsekin pidin ennen kimoista, päistäriköistä ja vastaavista. Jostain syystä ovat nykyään vaan tylsiä silmääni.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.24 14:56:07

Talvikarvassa näkyy meillä vielä paremmin tumman reunamilla erilaisia vaaleanruskean ja hopean kohtia, lunta vasten todella kaunista, kuin koko maailmankartta siinä. Ihastelen!

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: jojo 
Päivämäärä:   29.8.24 14:58:16

joo tumman/mustanruunikko on kaunis! mutta omani on kulomusta ja haalistuu kesäsisin melko samannäköiseksi niin se taas ei ole yhtään kaunis :D

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.8.24 14:59:37

En tykkää

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.24 15:03:20

Kyllä tykkään. Olen ollut ruunikkofani aiemmin. Nykyään mulla on rautias valkoisin merkein, sellaista ei koskaan pitänyt tulla. Kaikki värit on kauniita, kun rakenne kohdallaan ja hoidettu hyvin.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: Prööt 
Päivämäärä:   29.8.24 15:10:00

Piste: kuulostaa tosi kauniilta <3

M: mielenkiinnosta, mikä näissä väreissä ei viehätä? Ymmärrän hyvin että makuasioita on laidasta laitaan, siksipä ihan uteliaisuudesta kysyn. On hauska keskustella värimieltymyksistä ja siitä, mikä tekee/ei tee jostakin väristä kaunista jonkun mielestä.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.8.24 05:37:20

Minusta tyylikkäitä.

Mutta sattumalta kaksi elämäni tärkeintä hevosta ovat olleet punarautiaita, niin kai se täytyy sitten sanoa että punarautias on lempiväri.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   30.8.24 08:19:07

Kivan näköisiä :) Tämä voi olla yllättävän vaihteleva väri, talvella lähes musta, loppukesästä karvanvaihdon lähetessä "kulta" alkaa levitä kupeilta laajemmalle alueelle.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   30.8.24 09:18:01

Makuasioita :). Minusta ruunikko kaikissa sävyissään on tylsin mahdollinen väri ja omaan silmään kaunein on punarautias - mitä punaisempi, sen parempi.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   30.8.24 09:29:10

Mulla/meillä on omistuksessa musta, mustanruunikko, tummanruunikko ja tummanrautias, ihan ihanimmat värit niillä! Yhdellä on sekakarvaa otsalla, muilla ei mitään merkkejä. Mikä onkin ihan parasta, koska en tykkää mistään valkoisista merkeistä, en päässä turpaan asti menevistä enkä sukista jaloissa.

Värin perusteella ei ole ostettu eikä tehty, mutta hyvä tuuri sattunut värien suhteen.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.8.24 10:06:43

Sehän on juuri parasta, kun on itse tosi tyytyväinen siihen mitä on, oli väri tms mikä tahansa. Kaikelle löytyy kannattajansa ja makukin voi yllättäen muuttua matkan varrella, kun huomaa että paras ystävä löytyykin juuri siitä kategoriasta jota aina luuli pitävänsä tylsänä.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   30.8.24 15:49:20

Ruunikko on maailman yleisin hevosen väri ja sen myötä tylsä.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   31.8.24 12:58:42

Minulla on nyt vain rautiaita mutta kyllä ruunikotkin ovat kauniita. Hyvin hoidettu kiiltäväkarvainen hevonen on yleensäkin kaunis väristä riippumatta.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.8.24 13:02:23

Tumma ruunikko isoilla merkeillä on unelmani

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   31.8.24 13:05:22

En välitä minkä värinen hevonen muuten, paitsi kirjavat ja pilkulliset jätän ennemmin välistä.

  Re: Mitä pidät tumman/mustanruunikoista hevosista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.8.24 13:16:10

En jostain syystä tykkää. Punaruunikoista ja tummanpunaruunikoista pidän.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.