Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin klippaus

Lähettäjä: Nula 
Päivämäärä:   27.8.24 21:43:31

Milloin on järkevin aika klipata, jos on tarkoitus talvikausi olla klipattuna? Onko se niin yksinkertaista että sitten kun siltä tuntuu, vai onko jokin vaihe talvikarvan kasvussa hyvä ottaa huomioon?

  Re: Milloin klippaus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.24 09:15:03

Itse ainakin mennyt sen mukaan aina että miltä nyt itse sitten tuntuu.

Viikko sitten klippasin ponin kun alkoi olemaan melkoinen karva jo päällä. Hyvin on aina kiiltänyt on sitten klipattu karva tai ei. Nytkin kiiltää hyvin.

Olen myös joskus klipannut ihan kesälläkin ja ei millään tavalla ole koskaan huonontanut karvaa. Sitä kun kuulee joskus puhuttavan.

  Re: Milloin klippaus

Lähettäjä: Tia 
Päivämäärä:   28.8.24 10:35:38

Itse klippaan sitten kun aletaan laittamaan loimia päälle

  Re: Milloin klippaus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.24 11:00:16

Viimevuonna klippasin lokakuun alussa, en ole niin tarkkaan asiaa miettinyt.
Joskus vasta maaliskuussa kun karva alkaa irrota ja kyllästyn loputtomaan harjaukseen. Aina kasvanut hyvä uusi karva .

  Re: Milloin klippaus

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   28.8.24 13:50:38

Mulla oli (talvikarvassa) tosi tiheä- ja pitkäkarvainen eestinhevonen, eikä meinannut kuivua millään. Hoidin sitä ensin 10v niin, että ei ollut kilpattuna joten tuttua oli kuivattelu. Kun ostin sen omaksi, klippasin syksyisin siinä kohtaa, kun alkoi olla kuivattelua eli karva kasvanut sen verran pitkäksi, että hikosi paljon ja kesti kuivua. Yleensä joutui 2-3krt klippaan syksyn/talven aikana. Riippui vähän vuodesta, että milloin se eka klippaus oli, mutta yleensä syys-lokakuussa.

  Re: Milloin klippaus

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   28.8.24 15:49:48

Joskus olen elokuussa klipannut ja jättänyt selän päälle karvan, niin ei ole tarvinnut loimittaa. Yleensä karva myös kasvanut sopivasti takaisin ilmojen viiletessä ettei ole tarvinnut ruveta loimittaa vielä silloinkaan. Sitten vaan jossain vaiheessa kaikki pois (itse jätän aina pään ja jalat karvaisiksi) ja tarvittavat loimet niskaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.