Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: 6252 
Päivämäärä:   27.8.24 16:18:36

Otsikossa kysymys. Mainitsethan onko kyseessä maneesiton vai maneesitalli.
Saatko tallivuokraa laskettua työllä, jos saat, minkälaisella korvauksella?

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Tiuku 
Päivämäärä:   27.8.24 16:22:53

Maneesitalli täysihoidolla 720€ / kk. Ei pääkaupunkiseudulla, muttei korvessakaan..

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Esko 
Päivämäärä:   27.8.24 16:55:26

Muistattehan, että työllä tallivuokran alentaminen ja siitä verottajalle ilmoittamatta jättäminen on riski, etenkin tallinpitäjälle jos napsahtaa verotarkastus.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: RK 
Päivämäärä:   27.8.24 17:29:02

Talli 1: maneesiton paikka täysihoidolla, tarhat siivotaan itse. Iso, ammattilaisen pitämä talli. Hyvin säilytystilaa. Puolipäivätarhaus. Todella rajattu heinämäärä, lisää ei saa edes rahalla. Hintaan sisältyy vain sopparissa olevat palvelut, mistää ”ylimääräisestä” (esim. irtokenkä, rehut syömättä, haava, selvästi ep tms) ei ilmoiteta. Omistaja huomaa itse, kun tulee tallille tai sitten tallikaverit laittaa viestiä. 450e/kk.

Talli 2: maneesiton talli täysihoidolla. Tarhat siivotaan itse. Pieni kotitalli, tallinpitäjä muualla päivätöissä. Huonosti säilytystilaa. Vapaa heinä. Kokopäivä tarhaus, tarhoissa katokset. Kaikesta poikkeavasta ilmoitetaan. 390e/kk.

Välimatkaa talleilla 10 km, sijainti Keski-Suomessa, lähimpään isoon kaupunkiin 30 km.

Tarvinneeko sanoa, että tallissa 1 asuva hevonen jonottaa paikkaa tallille 2.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.24 17:36:54

Täysihoito maneesittomalla tallilla joka kattaa kaiken muun paitsi liikutuksen (myös tarvittaessa lääkinnät yms) 500e pks ja olen ollut tyytyväinen. Lähi maneesille ja maastoesteille pääsee kävellen 15min. Sattumalta päästiin kun naapuri puhui tästä tuntemattomasta paikasta jonka olemassa oloa en edes tiennyt vaikka ei ole edes kaukana.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   27.8.24 19:56:27

Maneesiton talli, hyvä iso kenttä ja täysylläpito.
Heinärajoitusta ei ole, pitkät ulkoilut ja 1x loimitus päivässä. Poikkeavat jutut ilmoitetaan. Pieni talli ,12 hevosta. Sijainti pohjanmaalla. H.320e/kk.

Toinen talli maneesiton ja kentätön "ravitallin tyyppinen". Sijainniltaan erinomainen, maneesi ja kenttä vuokrattavissa naapurista. Kisapaikat lyhyellä kävelymatkalla useampaan talliin.Täysylläpito, vapaa heinä ja loimitukset kuuluu myös. Poikkeavat jutut ilmoitetaan. Isot tarhat ja laitumet. Pitkät ulkoiluajat. Talli 25 hevosta. Pohjanmaalla.H.300e/kk.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   27.8.24 20:26:07

Esko, eiköhän tuo ole ihan sopimusasia vaan.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Huh huh 
Päivämäärä:   27.8.24 20:45:26

Maneesi ja 2 ulkokenttää, ulos/sisään, 1 loimi, päälle/pois, koko päivä tarhaus, ruokinta ja heinien laitto kuuluu vuokraan.
450e

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Savolainen 
Päivämäärä:   27.8.24 20:51:16

150 euroa maalaistalli pikku kylällä. Ei sisällä muuta kuin karsinan/veden/sähkön. Itse hommaan kuivikkeet ja ruoat. Itse myös siivotaan karsinat. Tallinpitäjä laittaa kylläkin hevoset aamuisin ulos.
Tallilla ulkokenttä ja maastot.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   27.8.24 21:05:52

750e 30min Espoosta
Maneesi ja kenttä, kokopäivätarhaus ja kesällä pääsee laitumelle. Kuuluu heinä, rehut hommataan itse mutta saa tallin kautta edullisesti, kuuluu rehujen syöttö 2-3 krt/pv jos teet valmiiksi kippoihin. Pesukoneen käyttö, koppi jne käytössä lisämaksusta. Ilmoitetaan kyllä jos on ep tai haavoja tms, ei tarvii murehtia jos pariksi päiväksi jää hevonen. Lisämaksusta myös juoksutukset jne.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Jjuu 
Päivämäärä:   27.8.24 22:02:13

Maneesitallilla puolihoito 520€ sisältää 2 satula/suitsipaikkaa ja norm.yksi vaatekaappi tavaroiden säilytykseen. Tallin puolesta viedään aamulla ulos ja illalla sisälle, ruokitaan (heinät x3 ja väkkärit x2), hoidetaan vesihuolto tarhoissa lähes 24/7/365, loimitus yksi päälle/pois periaatteella. Ratsastusalueiden käyttö kuuluu myös vuokrahintaan
Tallivuoroilla mahdollista alentaa vuokraa n20€ per vuoro

Itse hoidetaan päivittäin karsinan putsaus ja heinien pussitus jos tarkkaa määrissä. Väkkärit laitetaan valmiiksi karsinan eteen. Tarhan putsaus myös omistajan vastuulla mutta ei jokapäivä tarvitse putsata vaan kunhan suht siistinä pysyisi tarhat.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: ijoih 
Päivämäärä:   27.8.24 22:14:08

1200e kk. Erinomainen maneesitalli (lämmitetty maneesi) pk seudulla, ammattilaiset hoitaa hevoset.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Euro 
Päivämäärä:   27.8.24 22:22:08

880 maneesi talli, ei kunnon kenttää, ei kunnon estekalustoa, heinä ja vähän kuivikkeita . Tarhaus 8-15, laidun pidempään. Sopii pullapolleille ja vammaislle. Uusimaa.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: paapii 
Päivämäärä:   27.8.24 22:28:02

Hevosesta 720€ ja ponista 700€ kuukautta kohden. Itäinen Suomi.

Maneesi, kaksi ulkokenttää, hyvä estekalusto ja kohtalaiset maastot. Vapaa heinä, tarhaus 7-21. Ihan ok sosiaalitilat ja varustetilat. Mitään ns. tallitöitä en tee itse.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Euro 
Päivämäärä:   27.8.24 22:45:44

Unohtui mainita Tarhojen siivous osittain hevosten omistajilla. Hinta/ laatu huono. Harkinnassa muutto parempiin puitteisiin ja ammattihoitoon. Saa maksaa enemmänkin mutta sitten pitää asioden ja puitteiden olla kunnossa.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.24 06:03:41

550e /kk sis.
- karsinan siivouksen purukuivituksella
- heinäruokinnan vähintään 4 x päivässä, väkirehut 2 x päivässä
- tarhailua kaverin kanssa kokopäiväisesti (väh.10h), kesällä laitumet
- pesukarsinan lämpimällä vedellä
- hyväpohjaisen ja huolletun ratsastuskentän kattavalla estekalustolla
- maastot ok
- uittomahdollisuus

Itä-Suomessa

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Tyytyväinen 
Päivämäärä:   28.8.24 09:09:05

450 €/ kk pienellä, rauhallisella täysihoitotallilla

- isot karsinat kumimatoilla ja niiden siivous
- turvekuivitus, josta ei säästellä
- laadukas analysoitu heinä, ruokinta 5 x päivässä
- vedet myös ulos ympäri vuoden
- Mashit ja kaurat
- madotukset
- loimitus
- hyvin hoidettu isohko kenttä
- hyvä estekalusto
- iso hyväpohjainen tarhaus (0,5 ha) 4 hevosen laumassa
- laidunmahdollisuus (touko-loka) hoidetulla laitumella
- loistavat maastot uittopaikalla
- paljon omia peltoja, joissa saa ratsastaa ympäri vuoden
- käytännölliset tilat
- pesuboksi lämpimällä vedellä
- lämmin taukotila keittiö- ja WC-varustuksella
- kylmäyssuojille pakastimet
- paljon säilytystilaa

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.8.24 11:47:22

700 euroa / kk, maneesillinen täysihoitotalli Itä-Suomessa
- Tarhaus talviaikaan aamusta iltapäivään
- Hyvä kuivaheinä 4 kertaa päivässä, kivennäinen, kaura, suola ja melassi tallin puolesta
- Kesällä laitumet (yöksi sisään)
- Täyspitkä maneesi, yksi iso ulkokenttä, autottomia hyväpohjaisia maastoja jonkin verran, estekalusto ja kouluaidat, uittomahdollisuus
- Siisti ja tilava talli, "mukavuudet", kuten pesari, kuivaushuone ja pyykkikone löytyy
- Hoito ammattimaista ja luotettavaa, lisämaksusta mahdollista saada ns. "kaikki valmiina" ratsutuksesta ja kengityksistä huolehtimisesta lähtien
- Varustetilat melko naftit, ei juurikaan ylimääräistä säilytystilaa esimerkiksi rehuille tai loimille, kylmäsuojille löytyy pakastin
- Hyvät valmentautumismahdollisuudet
- Ei tallitöitä, karsinat, tarhat ym. siivotaan tallin puolesta

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Juukkis 
Päivämäärä:   28.8.24 12:01:10

430€/kk maneesiton talli Varsinais-Suomessa
- arkisin täysihoito, pyhinä karsina siivotaan itse. Myös tarha siivotaan itse
- kokopäivätarhaus, laidunmahdollisuus
- runsas heinäruokinta
- hyväpohjainen kenttä ja estekalusto, ok säilytystilat, lämmin vesi

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: lillik 
Päivämäärä:   28.8.24 12:32:36

980 e.Maneesitalli Uudenmaan rajalla. Täysihoito, kaikesta poikkeavasta ilmoitetaan. Autellaan puolin ja toisin. Heinää saa käyttää sen mitä tarvitsee, kunhan ei poljettavaksi jää. Ammattimainen hoito ja laadukkaat puitteet.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.8.24 15:26:42

280€/kk
Maneesitalli, iso ratsastuskenttä, tarhaus klo 8-20. Heinät 4x päivässä, väkkärit 2x, vedet tarhaan. Kimppahoitosysteemillä: Tallinpitäjä hoitaa aamutallin klo 7-15 (aamuruoka, loimitus, ulosvienti, päiväheinät) ja vuokralaiset iltatallin vuorotellen. Karsina pitää siivota itse, heinä ja kuivike ostettava itse (kimppatilausmahdollisuus).
Tallivuoroja yhteensä noin 4kpl/kuukausi, joista 2x iltapäiväheinien jako (klo 17-18) ja 2x iltatalli (21-22).

Sopii omiin työvuoroihin ja rytmiin hyvin ja on todella edullinen puitteisiin nähden.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.8.24 15:34:31

Maneesillinen pieni talli, 250€/kk sisältää vain karsinan ja tarhan, sähkö ja vesilaskut jaetaan lisäksi käytön ja hevosmäärän mukaan. Omat rehut, kuivikkeet, heinät. Karsina ja tarha siivotaan itse. Aamu ja iltatallit tehdään vuoroissa tallilaisten kesken.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Kukkis 
Päivämäärä:   28.8.24 19:43:05

Noin 1100€, lämpöeristetty maneesi & iso kenttä (lanaillaan ja kastellaan silloin tällöin), ei maastoja. Tarhaus noin 6h, loimi päälle/pois, karsinan siivous x 1, tarhan siivous (no joskus ja jouluna, ei päivittäin), kesällä vesi tarhaan. Kaappi tavaroille & satulalle, hyllytilaa erikseen.
Karsinoissa heinättimet ja väkkäriautomaatit, niistä aamu- ja iltaruoat, heinää x1 ulos ja sisälle tullessa karsinassa. Heinää 12kg, kuivaheinästä pitää maksaa extraa.
Tallityöntekijä paikalla 7-15/16 ja sen jälkeen asiakkaat mm. sulkee tallin kuka milloinkin. Päivällä jos huomaa jotain niin ilmoitetaan.
Kävelykoneesta maksetaan erikseen jos haluaa käyttää.
Läntinen Uusimaa.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: 12345 
Päivämäärä:   28.8.24 21:11:06

490€, suuren kaupungin ympäryskunta 30 min ajomatkan päässä kyseisen kaupungin keskustasta

- Huolellinen, hevoset yksilöinä huomioiva hoito
- Kokopäivätarhaus pareittain tai pienryhmissä (tarkoittaen sitä, että hevoset ovat enemmän ulkona kuin tallissa)
- Kesällä laitumet 24/7
- Vesihuolto ulos ympäri vuoden
- Laadukas analysoitu heinä 4-5 kertaa vuorokaudessa, ei määrärajoituksia
- Väkkärit aamuin illoin
- Ok säilytystilat tallissa (hylly, harjapakille paikka, satulahuoneessa 1-2 paikkaa per hevonen, aina on löytynyt riittävästi paikkoja), kylmää mutta kuivaa ja sääsuojattua tilaa ruhtinaallisesti
- Pienehkö kenttä, ok estekalusto
- Pesari, solarium, loimikuivari
- Autoton kilometrin maastolenkki, hyvät maastot muutenkin
- Kaksi maneesia kävelymatkan päässä
- Traileri vuokrattavissa sopihintaan
- Hyvä tallihenki, apua saa aina

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Juuso 
Päivämäärä:   29.8.24 07:19:40

pieni kotitalli Pohjoisessa Suomessa (sis. kaurat, kivennäisen, heinän, kuivikkeet, veden, sähkön, tarhaukset/ruokinnat) ilman maneesia tai kenttää 500e/kk...
Ettäpä silleen

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   29.8.24 07:34:16

Minulla on kotitalli ja maksavat 600 + alv sisältyy ns kaikki, vaikka juoksutan tai valmennan. Jos haluaisi, että jää jotain, ottaisin tasan tuplat. Tuo on omakustannus ilman työtä.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Kisa issikka 
Päivämäärä:   7.9.24 20:51:11

460€ maneesiton talli, Länsi-Uudellamaalla. Keskikokoinen kenttä, täysimittainen baana, pieni sisä tila, jossa voi mennä mutta ei oikeen mahdu (siksi ”ei maneesia”) hevoset pihatossa 24/7. Automaatti ruokinta, mössöt annetaan itse, lämmitetyt vesiautomaatit ja kuivat tilavat pihatot. Tallissa isot käytävät ja karsinat joita voi käyttää varustaessa tai sairastapauksissa. Lämmin, tilava rehuhuone, samoin satulahuone. Muuten kylmä talli. Todella isot tarhat, laitumet jonne pääsee kaikki halukkaat osa- tai täysiaikaisesti kauden, aivan upeat ja monipuoliset maastot.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.9.24 21:43:53

Kaikki jotka maksaa alle 500e, miten pitkään meinasitte että tallin omistaja jaksaa maksaa teidän harrastuksen?

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 22:08:24

Lähettäjä- 

Päivämäärä7.9.24 21:43:53

Kaikki jotka maksaa alle 500e, miten pitkään meinasitte että tallin omistaja jaksaa maksaa teidän harrastuksen?

^Mietin samaa.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Issikka ihminen 
Päivämäärä:   8.9.24 17:11:56

Useimmiten ihmisiä on paljon näillä ”halvoilla” talleilla ja siellä hoidetaan paljon asioita itse, joillain yrittäjillä on entuudestaan paljon rahaa ja varaa pitää nää tallit halpana. Sen lisäksi pihatossa asuminen vähentää huomattavasti työn määrää -> hintaa

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: keskisuomi 
Päivämäärä:   8.9.24 17:29:23

460e, maneesi ja kenttä molemmat 22x60m, hyvä estekalusto, kohtalaiset maastot, hyvät kulkuyhteydet moottoritielle eli kisoihin/valmennuksiin helppo lähteä.

Puolihoito: tallinpitäjä tarhaa aamuisin, heittää heinät 5x päivässä. Itse omistaja siivoaa karsinan ja tarhan, pussittaa heinät valmiiksi, täyttää vesiastiat ja huolehtii illalla sisälle. Jos ei huolehdi itse illalla sisälle niin 5e/krt maksaa.

En tiedä miten kannattaa, omistaja on eläkkeellä eli homma varmaan enemmän harrastustoimintaa. Hevosia tallissa 6kpl, lisäksi pihatossa 10kpl (2 pihattoa). Pihatoissa vapaaheinä.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Bella 
Päivämäärä:   8.9.24 20:33:52

Pohjois-Suomessa, maneesitalli, 500eur/kk.
Maneesi on mutta en ole varma sen kunnosta ja kantavuuslaskelmista. Lisäksi se on pieni ja usein varattu.
Säilytystilaa vähän, ei kuivaushuonetta tms. jossa saisi märät loimet kuivatettua. Itse siivotaan karsinat, muutoin täysihoito.
Ruokinta toimii, se on 4-5 krt päivässä.
Jonkin verran estekalustoa käytössä. Pohjat sellaiset että kovin ihmeellistä ei hypätä.
Jos porukka ei olisi niin hyvä niin en tuolla viihtyisi/kokisi saavani rahalle vastinetta.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Kukkis 
Päivämäärä:   8.9.24 21:55:11

Toi 1100 euroo länsi-uusimaa
Järkkyhinta siihen nähden, että kuiviikkesta on koko ajan pulaa, vesiastioita ei pestä, pohjia ei huolleta, tallia tekee tyypit joilla ei oo mitään hevosala koulutusta ja wc paperi o ain loppu :)

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Kukkis 
Päivämäärä:   8.9.24 21:55:18

Toi 1100 euroo länsi-uusimaa
Järkkyhinta siihen nähden, että kuiviikkesta on koko ajan pulaa, vesiastioita ei pestä, pohjia ei huolleta, tallia tekee tyypit joilla ei oo mitään hevosala koulutusta ja wc paperi o ain loppu :)

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   9.9.24 07:58:53

Pks, maneesi, hyvät pohjat, hyvät maastot, tarhaus 8h isossa tarhassa kaverin kanssa, ruokinta 4krt/vrk, kuiva heinä lisämaksulla, karsinan siivous.
Itse laitetaan vedet ulos ja siivotaan tarha. 900e

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   9.9.24 11:39:19

Kukkiksen paikkaa mietin että miten tuosta maksetaan noin paljon kun samaan hintaan/edullisemmin löytyy paikkoja. Onko tuo talli täysi?

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: E-P 
Päivämäärä:   9.9.24 12:00:22

Maneesitalli Eepeellä, vuokra täyshoidolla 600€.
Hintaan sisältyy maneesin ja kentän käyttö, ulos/sisään, lomitus, 4×heinät, väkkärit x2, vedet tarhoihin/laitumelle, pitkä tarhaus, kesällä laidun, heinää ei rajoitettu, purukuivatus, tallinpitäjä siivoaa karsinan, itse siivotaan tarha ja liikutetaan hevoset.
Kaikkeen saa apua ja tallinpitäjä on tarvittaessa huolehtinut lääkitykset, kuumeen mittaamisen ym.
Halutessaan saa tehdä tallivuoroja, mikä alentaa vuokraa mutten ole vielä ainakaan tehnyt.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.24 12:15:29

550e maneesitalli sisältäen kaikki. Iso kaupunki etelä-suomessa

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: KE 
Päivämäärä:   9.9.24 13:01:18

440€ keski-uusimaa, täysihoito, vapaa heinä ja kivennäiset tallin puolesta. Kenttä on pienehkö mutta pidetään ympäri vuoden kunnossa, löytyy ajorata ja erittäin hyvät maastot. Hepat ja ihmiset viihtyy :)

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.24 13:17:36

500e, Uusimaa, maneesiton, kenttä on

sisään-ulosvienti, loimi päälle, loimi pois
heinä, vesi 247
kesäaikaan 247 ulkona laitumella/tarhassa, talviaikaan 14h tarhausajalla ulkona

omistajat siivoavat tarhat

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: pu 
Päivämäärä:   9.9.24 14:14:53

800€ sis.
- Karsinan siivous, kuiviketurve
- Heinät, kivennäinen, mash. Heinät 4krt/pv, rehut 2krt/pv
- 1 kpl loimi päälle/pois
- Ulosvienti ja sisään haku, tarha/laidun
- Kesällä vedet ulos
- Maneesi, kenttä, pesari, säilytystilaa, kuivaushuone, wc

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Neukkari 
Päivämäärä:   9.9.24 23:37:40

900e, Kamppi 37km
Länsi-uusimaa.
Iso halli yli 70m. Kenttä, kokopäiväinen tarhaus, käväri,solkku. Pesukone.
Pohjat super. Vapaa heinä.
Miinukset. Omahevospakettien valmennukset prime timena. Saa siel silti ratsastaa.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 09:51:32

Pirkanmaalla 20 hevosen maneesitalli 620e/kk. Sis heinä ja kivennäinen, kokopäivätarhaus 8-20 yksin tai kaverin kanssa, kesällä laidun jossa mahdollista olla 24/7. Tarhat siivotaan itse, jotta pysyvät hyvänä.
Perus karsinan siivoaminen (puru, omaan piikkiin voi ostaa turvetta sekaan)ja ruokinta. Ruuat, jos simppeli niin laitetaan valmiiksi tallin toimesta, mutta mikäli useasta pikkupurkista niin sitten tehdään itse.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Ylpsy 
Päivämäärä:   10.9.24 13:38:14

600 euroa. Maneesitalli Varsinais-Suomi.
Itse teen karsinan, putsaan tarhan. Vedet tallin puolesta tarhaan. Kokopäivätarhaus. Heinä 5 x päivässä. Palveluilla olisi 730 euroa (karsinan putsaus, tarhan putsaus).

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 17:58:36

Täysihoito pienellä 4 hevosen kotitallilla, ei maneesia, kenttä ja hyvät maastot. Heinää ei rajoiteta, saavat aamuisin ja iltaisin niin paljon, että aina sitä edessä. Väkirehuruokinta 2x. Hintaan kuuluu myös kaura ja kivennäinen. Jos haluan muuta syöttää,laitan ne valmiiksi. Siivoan itse tarhan ja auttelen muutenkin . 350€/kk, Keski-Suomi

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   10.9.24 20:28:50

Täällä pkseudulla monen hevosen tallipaikka on kalliimpi kuin monen perheen vuokra.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: Uuno 
Päivämäärä:   10.9.24 20:44:28

Tulee surulliseksi kun näitä vastauksia lukee.
Esim 500€/kk ja maneesitalli !!!!

Aina pitää ensin laskea se alv pois ja siitä sit jyvitetään pois heinät, rehut, sähkö, vesi ja KIINTEISTÖ.

Monet tuntuu unohtavan laskea kiinteistölle arvo, johon siis kuuluu tarha-alueet, kentät yms.

Pidän hyvin epäammattimaisena niitä talleja, jossa yrittäjä polkee hintoja. En ikinä.veisi hevosta sellaisen ihmisen hoitoon, joka ei edes yrittksen kuluja osaa laskea.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   10.9.24 21:37:17

350€/kk
Koko päivätarhaus pienessä laumassa, kesällä laidun, katokset, huiput turvalliset maastot, ei kenttää. Täyshoito.

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.9.24 09:43:38

Ei se aina auta nostaa hintoja, jos se tarkoittaa että asiakkaita ei ole

  Re: Paljonko maksat tallivuokraa ja mitä se sisältää

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   11.9.24 10:11:01

Hevosen pito kotona vaatii isot investoinnit riippuen kuinka ladukkaasti hevoset haluaa pitää. Siihen päälle juoksevat kulut n.300-400e kk. Heinä,kivennäinen,suola välttämättömimmät, kuivike, sähkö ja vesi (myös jätevesimaksut) lantahuolto ja korjauskulut yms, jätemaksut (paalimuovit yms) laidunhuolto jos laidunta , polttoainekulut merkittävät jos käyttää koneita työssä. Kentänhuolto vaatii suolaa ja pihat hiekoitusta.
Uutta pintaa saa laitella säänöllisesti tarhoihin, piha alueet, kentän pinta. Niiden kuljetuskulut ja hinta materiaalin mukaan voi yllättää.

Lisäksi joudut ostamaan lomitusta, jos haluat edes joskus vapaata, täälläpäin alkaen 25e/h plus alv. Heinänhinta alkaa olla etelässä 100-160e kk plus alv per hevonen, riippuen syöttääkö vapaasti vai sännöstellen ja hevosesta. Kuivikkeisiin voi vaikuttaa pienesti valitseeko kalliimman vai halvimman vaihtoehdon. Kuitenkin irtokuivikkeen saatavuus on rajoittunutta ja se vaatii säilytystilat ja katoksen. Märkä puru tai jäätynyt turve ei toimi kylmissä ja kosteissa olosuhteissa.

Lisäksi kotitallissakin saa investoida ihan jatkuvasti pientarvikkeisiin ja käyttötarvikkeisiin useita satasia.
Tämänvuoksi en ymmärrä millä laskukaavoilla näihin yllämainittuihin hintoihin päästään ilman että hevostallit ovat maksuvaikeuksissa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.