Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pyöröpaalin hinta

Lähettäjä: Essi 
Päivämäärä:   27.8.24 10:50:44

Taas ihmettelen näitä pyöröpaalien hintoja kun sain laskun niitosta, paalauksesta ja käärinnästä. Lasku paalia kohden on lähes 30€, jonka päälle tulee lannoitukset ja omaa työtä pöyhintä, pellollekin pitäisi laskea jokin tuotto. Miten joku vielä myy paaleja 50€:lla? Miten se voi olla kannattavaa?

Re: Pyöröpaalin hinta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.24 11:15:15

Tekee itse, ei ole ulkopuolista tekemässä niittoa ja paalausta.

Päivämäärä:   27.8.24 11:16:14

En tiedä mutta itse olen ostanut tänä vuonna KALLEIMMAT 30e

Päivämäärä:   27.8.24 11:17:06

50e olen maksanut kerran vuonna 2018 ja se oli sinimailasta 50%

Lähettäjä: Esko 
Päivämäärä:   27.8.24 11:38:43

Tekee itse niin ei maksa?? Etkö siis laske koneille arvoa, polttoaine, muovit, palkka??! Ei ihme että hevosihmiset ovat persaukisia poikkeuksetta.

Lähettäjä: Savolainen 
Päivämäärä:   27.8.24 11:45:01

Meille tuodaan paalit pihaan 45eurolla kpl.
En ole ikinä siltä farmarilta kysynyt että miten sinä näin halvalla myyt :D

Lähettäjä: Jussi 
Päivämäärä:   27.8.24 11:55:22

Maanviljelijät ovat laskutaidottomia, tyhmänlivakoita ressukoita.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   27.8.24 12:08:39

Maanviljelijät saa tuotantotukia. Niiden tarkoitus on just tasata tuotteiden hintaa. Jos niitä ei olisi, hinta olisi jotain ihan muuta.

Lähettäjä: Susa 
Päivämäärä:   27.8.24 12:09:20

65e haettuna, muivitettuja

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.8.24 12:12:40

Aloittajan mainitsema hinta kuulostaa ihan edulliselta, etenkin jos käärintä sisältää myös muovit. Pelkän muovin ja verkon hinta per paali voi olla yli 10 euroa.

Ja vastaus siihen kysymykseen, että miten joku voi myydä niin halvalla... Kaikkihan eivät osaa laskea, ja myös motiivit myyntiin voivat olla erilaisia. Joku karjatilallinen voi vain haluta kipata ylijäämäpaalit pihasta jonnekin ja olla ihan tyytyväinen, kun joku maksaa jotain.

Samoin laatuero paaleissa voi olla ihan valtavaa. Kun ostaa hinta edellä muutaman kympin paaleja, usein ne näyttävät myös siltä. ;)

Lähettäjä: yty 
Päivämäärä:   27.8.24 12:37:14

Muovitettua laadukasta kuivaheinää 45€ paali itse hakien. Ja on vielä perhepiiriä jolta haetaan

Päivämäärä:   27.8.24 12:42:44

On kyllä hullun halpoja noi heinät kun täällä maksaa 140€ paali.

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   27.8.24 13:57:33

105 e per paali tämän vuoden hinta itse haettuna. 10 e kalliimpi kuin viime vuonna

Lähettäjä: 6252 
Päivämäärä:   27.8.24 14:04:33

Esikuivattua noin. 550kg pyöröjä meillä, 75e kpl + rahti. Sattumalta löytyi laadukasta heinää halvalla, toki viljelijää välillä mahdoton saada kiinni ja asiakaspalvelu huonoa, mutta tuohon hintaan sen kestää kyllä.

Päivämäärä:   27.8.24 15:10:15

65-130 meillä per paali

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   27.8.24 16:37:08

No eihän ne paalitkaan ole samanlaisia kaikkialta ostettuna. Monesti täysihoitotalleille on tallinpitäjä hankkinut halpaa heinää joka ei ole ihan priimaa. Seassa voi olla mitä vaan pajupuskia ja rikkaruohopeltoja. Ei lannoitetaan, ei laiteta säilöntäainetta eikä kääritä kunnolla muoviin. Tekee siis halvemmalla mutta laatu kärsii, heinä homehtuu kun muovi menee heti rikki kun hipaiseekaan. Kaikki sekaan paalattu isompi roska tekee ilmataskuja, pahimmissa on ollut seassa mm.koirankakkoja, klapeja, kaikenmaailman rättejä, hiirenraatoja, sammalta, maata jne.

Itse ostan nyt omat heinäni eikä niissä ole koskaan mitään ylimääräistä mukana, laatu tasaisen hyvää, muovia 12 kerrosta, kestää kääntelyä. Ei ikinä pölyhiukkaakaan eikä hometta olipa millainen heinävuosi tahansa. Maksan 67 e/paali (300 kg) mikä on oikein sopiva koska heinää ei mene yhtään tunkiolle.

Ei siinä säästä että ostaa halvalla paska jos puolet menee hukkaan tai hevonen sairastuu...

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   27.8.24 17:55:18

Olen ostanut 13-vuotta heinää samalta viljelijältä, hyvin kuivaa heinää pyöröpaalissa n. 400kg muovitettuna ja kotiin tuotuna a50e/paali. Hinta on pysynyt samana koko ajan. Viljelijä vastaa kaikista heinäntekovaiheista itse, lannoittaa ja uusi usein lohkot. Olen onnekas, Uusimaa, lähes pk-seutu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.8.24 18:00:39

Ihan edulliseltahan tuo kuulostaa vai minkä kokoisesta paalista puhutaan? Meillä ollaan ostoheinällä ja isot kanttipaalit esikuivattua kotiin tuotuna n. 70e/paali.

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   27.8.24 20:59:21

Missä myydään yli 100e paali?

Lähettäjä: Mulla 
Päivämäärä:   29.8.24 10:50:38

Ostanut hyvälaatuista muovitettua kuivaa heinää kotiin tuotuna 50€/paali. Normaalikokoisia paaleja.

Päivämäärä:   29.8.24 10:55:05

Esko puhuu asiaa. Koneet maksaa, muovit maksaa,verkot maksaa,polttoaine maksaa ja pitää paalajalle myös palkkaa maksaa. Ei kukaan tule ilmaiseksi paalaamaan. Halvemmalla toki saa jos itse ostaa muovit ja verkot.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   29.8.24 10:57:45

2018-2019 kuivan, valkuaispitoisen pyöröpaalin hinta oli yhdellä tuottajalla 75€/kpl Keski-Suomessa. Toinen myi märkää lehmänrehua hyvin sulavana hevosenheinänä 55€/paali. Että joku 50 euron paali mikä laadullisesti hyvää ei ole kallis paali.

Lähettäjä: Xy 
Päivämäärä:   29.8.24 12:40:30

Meillä on pikkusen päälle 90€ paali

Päivämäärä:   29.8.24 13:24:09

Viime kesänä oli rahtipaalaus karvan alle 40€/ paali. Vieraalta kun joutui osan ostamaan, niin vastaava 120 cm paaliin tehty kuivahko esikuivattu oli 95€/ paali.

Tämän vuoden paalauksista ei ole tullut laskua, mutta ei se varmasti viime vuotta halvempaa ole.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   29.8.24 16:39:31

Eihän se ole ihme että maajusseilla on vimpan päälle pari vuotta vanhat traktorit, autot ja hulppeat kartanot, kun voivat hevosihmisiltä laskuttaa urakoinnista mitä keksivät. :D

Lähettäjä: tipi 
Päivämäärä:   30.8.24 10:21:05

Lähettäjä: joku
Päivämäärä: 27.8.24 20:59:21

Tietenkin siellä, missä on enemmän kysyntää ja vähemmän tarjontaa eli pääkaupunkiseudulla /uudellamaalla taikka jos jollain alueella on hyvin kuiva kesä ja heinää saatu tehtyä tosi vähän, niin pitää tuoda kauempaa ja olla valmis maksamaan enemmän.

Ainahan hinta ei ole laadun tae, hyvää saa eri hintoihin ja kalliilla myydään sekä hyvää että huonompaakin, jos ei asiakas osaa verrata tuotteen laatua.

Joku tuolla myös kirjoitti, että maajussien uudet traktorit olisi heinän myynnillä ostettuja, niin ei kyllä todellakaan ole.. kyllä ne tuotot ihan muusta tulevat ja melkein kaikki muu mitä pellolla voi viljellä tuottaa enemmän kuin heinä.

Lähettäjä: Easy 
Päivämäärä:   30.8.24 11:06:17

Tosi helppoo tehdä heinää rämillä vehkeillä myyntiin...

Lähettäjä: kalle 
Päivämäärä:   30.8.24 18:16:27

Juu ja niillä sitten pitäisi saaada huippu heinää aikaiseksi. Lyhyesti, että mitä paremmat vehkeet, sitä parempaa tavaraa.

Päivämäärä:   30.8.24 19:11:28

Joo pistäkää hinnaksi vaan 100e/paali niin kohtahan talleja lopettelee enemmänkin ja heinät jää käsiin

Lähettäjä: kalle 
Päivämäärä:   31.8.24 08:35:36

Hevosille parempi, että tallit, joilla ei ole varaa ostaa kunnon koneilla tehtyä kunnollista heinää, lopettaa. Pelloilla voi aina tuottaa muutakin kuin heinää hevosille.

Päivämäärä:   31.8.24 10:47:22

No niin, minusta on hieman turha täällä vääntää paalien hinnoista, paalit ovat hyvin eri painoisia joten hinnat eivät ole vertailukelpoisia. On eri asia ostaa 200kg paali kuin 350kg paali. Ilmoittakaa ennemmin kilohinta, se on vertailukelpoinen.

Itse mainitsin ostaneeni paalit n90€ kpl. Kilohinta siinä on 0,26€.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.9.24 16:56:46

Kuten edellinen sanoi, sillä kilohinnalla on väliä. Maksan 0.25€/kg. Paalit ovat lähemmäksi sen 350kg painoisia että 85-90€/paali + kuljetus. Heinän laatu ollut ja on näköjään edelleenkin, erittäin hyvä. Mulla ei mene hirveesti rahaa säkkirehuihin.

Päivämäärä:   1.9.24 20:07:47

Meidän pellolta ei heinä lähde alle 0,25€/kg eikä silläkään rikastumaan pääse, kun huolletaan peltoja mm. kalkitsemalla. Jos sitä ei saa niin tuotetaan jotain kannattavampaa. Nytkin voisi jättää heinän pois, mutta kulkee ihan hyvin viljelykierrossa toistaiseksi.

Päivämäärä:   1.9.24 20:27:11

Vaikka sillä tilalla joka kuivaa heinät. Kuivurin käyttö ei ole ilmaista.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   1.9.24 22:05:15

Meillä 0,018e kg

Päivämäärä:   1.9.24 23:15:04

1,8 senttiä kilolta on halpaa

Päivämäärä:   1.9.24 23:21:06

Eikä se pelkkä kilohintakaan mitään kerro. Pitää tietää, onko kuiva-aine 90 %, 50 % vai jotain siltä väliltä.

Märkä "lehmänrehu" 25 snt/kg on julman kallista. Jos taas samalla hinnalla saa kuivaheinää, on se edullista.

Päivämäärä:   2.9.24 00:46:07

Aloittaja puhui paalauksen ja käärinnän hinnasta, eli oletettavasti tässä haetaan muovitetun heinän hintaa.
Ei kuivan heinän. Kuivan heinän kilohinta on täällä 0,40€

Ja toivon mukaan kukaan ei syötä hevosilleen enää tämä päivänä märkää lehmänrehua.

Lähettäjä: K2 
Päivämäärä:   2.9.24 07:27:20

Meillä heinän saa edelleen ilmaiseksi, työstä, materiaali- ja konekustannuksista joutuu maksamaan 90€/paali + 14%alv. Pohjois-savo.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.