Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: moii 
Päivämäärä:   26.8.24 16:21:46

minkälaisia kokemuksia teillä on niihamasta? asun ihan lähellä ja olis kannattavaa käydä siellä, mutta tykkään enemmän pienemmistä talleista ja toi on vissiin aika iso. mut millasta opetusta, hevosten hyvinvointia yms. ootte kokenut? :)

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   26.8.24 16:27:42

nosiis hevosiahan siellä on joku 60 että on kyllä ihan sairaan iso talli, mutta hyvät puitteet toki. sijainti on loistava, mutta itse en oo ollu mikään opetuksen suurin fani.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   26.8.24 16:41:09

Niihaman lähellähän on Rose Riders,paljon pienempi paikka.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Nanna 
Päivämäärä:   26.8.24 17:03:17

Nimi kuvaa ainakin tasoa, kamala.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: moii 
Päivämäärä:   26.8.24 18:54:31

miks on kamala?

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: moii 
Päivämäärä:   26.8.24 19:01:27

toi rose riders kans kiinnostaa, nettisivut näyttää kivoilta!

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Molemmat tuttuja 
Päivämäärä:   26.8.24 20:37:53

Niihama Ridingilla ei kovin helposti tutustu porukkaan. Jos nauttii sellaisesta harrastamisesta, että tunnista ei jutella porukalla tunnin jälkeen, ainakaan uusien ihmisten kanssa, niin se on juuri hyvä paikka. Ryhmäkavereita on seitsemän, ryhmäkoko on 8. Rose Ridersilla sinulla on vain kolme ryhmäkaveria, vakiryhmien ryhmäkoko on 4. Oman ryhmän ryhmäläisiin tutustuu ihan eri tavalla kuin Niihama Ridingin puolella. Niihama Ridingilla on lisäksi vieläpä kolme tuntia yhtä aikaa, Rose Ridersilla vain tuo yksi. Hevosten hyvinvoinnin puolesta molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, voit valita kumman tahansa. Kokeilemalla selviää, kenen open opetustyylistä pidät eniten.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Priska 
Päivämäärä:   26.8.24 22:45:05

Itse olen Niihaman tyytyväinen asiakas, ollut jo ennen nykyistä yrittäjää. Ratsastuskoulun suuruus tuntui aluksi hieman oudolta, mutta kaikkeen tottuu. Ja suuruudella on hyvätkin puolensa: opettajia on monta ja hevosia löytyy moneen lähtöön. Kesti aikansa löytää se itselle sopiva opettaja ja kiva ratsastusryhmä, mutta nyt kun olen ne löytänyt, niin en kyllä vaihtaisi pois. Ja sijaintihan ja puitteet harrastamiselle ovat todella hyvät.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Kimp 
Päivämäärä:   26.8.24 23:14:32

"nosiis hevosiahan siellä on joku 60"

Niin paitsi ei ole vaan alle 40. Ne voi vaikka laskea Hopotista, joten mikä pakko on laittaa vääriä faktoja?

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Lilja 
Päivämäärä:   27.8.24 02:38:44

Itse olen myös tyytyväinen niihaman asiakas., ollut useamman vuoden. Voin rehellisesti suositella kaikkia vakiopettajia (paitsi jos siellä on joku harrasteohjaaja tuuraamassa, näiltä puuttuu ratsastustaito ja pätevyys), jokaisesta oppii ja kehittyy sitä kautta. Tunnit on varattavissa hopotissa, nykyaikaa ja sujuvaa, tarvittaessa sähköpostilla Lauran. Hevosia on laidasta laitaan erilaisia ja kokoisia kaikille. Ryhmäkoko on tosiaan 8 mutta ratsastusalat on niin isot, että kaikki kyl mahtuu ratsastamaan.
Tuntien jälkeen nyt kesäaikaan istutaan pihalla katsomassa tunteja ja mihin tahansa porukkaan on voinut mennä tai tulla juttelemaan. Uusille yritetään kertoa aina tallitavoista ja auttaa mahdollisuuksien mukaan, mutta itse olen ainakin niin sokea etten tunnista kauden alussa uusia asiakkaita.

Tuu tutustumaan 1.9 tallille-tapahtumaan.

Naapurista voisin kertoa kaikenlaista, mutta en halua lähteä siihen. Todettakoon että molemmilla on asiakaskuntansa, toinen valvottu srl ratsastuskoulu ja toinen on vain ratsastuskoulu.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Hahhah 
Päivämäärä:   27.8.24 05:35:54

Sinun asiahan se on kertoa naapurista, maksa sitten yritystappiot.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   27.8.24 06:49:34

Yrityksen kunniaa saa loukata ja kertoa tosia asioita aivan vapaasti, kunhan ei levitä liiketoimintaa haittaavia perättömyyksiä.

Muutaman kerran olen nähnyt, kun se koira älähtää, johon kalikka karahtaa. "Mustamaalaamisen ja perättömyyksien" kokija on tehnyt rikosilmon, tutkinnassa kuultu asianosaisia ja asianosaiset päättäneet todistaa väitteensä todistuskelpoisesti eli hankkineet todistewt väitteidensä paikaansapitävyydestä ja niin on ihri rikosilmoittajalla häkki heilahtanut tai kallis jälkiveroinen verotarkastus tullut tai isot sakot.

Sotaan lähtijän kannattaa aina varmistaa voittonsa.

No tämä mainittu talli sitten. Hienoa ovat kaikki terveet ja tehtäviinsä soveltuvat tunneilla juoksevat. Nimikin on oikein älykäs ja tallilla todella pätevät kivat ja osaavat opet.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Molemmat tuttuja 
Päivämäärä:   27.8.24 06:52:43

Kummallakin yrityksellä menee edelleen taloudellisesti hyvin, joten jatkuva haukkuminen täällä tuskin vie voitollisia osakeyhtiöitä tappiollisiksi. Tilinpäätöstiedoista näkyy. Hyvää henkeä se ei kuitenkaan luo. Mitä yritysvoittoihin tulee, sitä voi toki käydä katsomassa ihan omin silmin, kumpi talli on laittanut rahaa hevosten varusteisiin ja kummalla sitä samaa rahaa rahaa valuu johonkin muuhun. Kummallakin tallilla on vakaa asiakaskuntansa. Hyvä niin. Muutamia irtotunteja per paikka muutamilla eri hevosilla, niin eiköhän ala selvitä, kumpaan haluaa jäädä.

Ja ei, minua ei ole edes moikattu takaisin NR:n puolella, kun olen moikannut. Se nyt olisi mielestäni ihan absoluuttinen minimi tallihengen luomisessa, että moikattaisiin. :D Kiva kuulla, että NR:n puolella on edes yksi asiakas, jonka mielestä uusien moikkaaminen on tärkeää, vaikka itse en sinänsä uusi olekaan. Harmi, että emme ole koskaan osuneet tallin käytäville samaan aikaan.

Itse siis kannan enemmän rahaa RR:n puolelle nykyään, vaikka historiassa olikin toisin. RR:n yksi ja ainoa opettaja tuntee minut ihmisenä ja itse omistamansa opetushevoset aivan eri tavalla kuin NR:n palkatut opettajat, joista kukaan ei omista mitään tallin tuntihevosta. Mutta kuten sanottua, NR:llä pääset valikoimaan isosta valikoimasta opettajia ja ratsuja ja olemaan tietyllä tapaa anonyymi oppilas isossa joukossa oppilaita.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.8.24 07:49:59

Molemmille riittää asiakkaita ja kilpailuasetelmaa ei kai ole yrittäjien välillä. Joillain asiakkailla kuitenkin taitaa olla jotain hampaankolossa toista tallia kohtaan, kun juuri nämä kaksi tallia on jatkuvasti asiakkaiden vertailussa. Vai onko ihmisillä vaan paha olla yksilötasolla, koska nämä ketjut päätyvät aina poistoon epäasiallisen keskustelun vuoksi? En käsitä, miksi näitä talleja toistuvasti vertaillaan, kun ovat selvästi profiloituneet eri asiakaskuntien talleiksi. Luonnollisesti silloin toinen talli sopii yleensä omiin lähtökohtiin paremmin. On toki heitäkin, jotka käy molemmissa.

Toisen tallin haukkuminen ja toisen ylistäminen kuvastaa usein ylistettävällä tallilla käyvää asiakaskuntaa enemmän kuin itse tallia. Ennen kuin painat lähetä-nappia, niin lue viestisi uudelleen ja mieti edistääkö viestisi yhteistyötä tallien ja asiakkaiden välillä?

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.8.24 08:33:46

Itse olen käynyt vuosia Niihamassa ja olen ollut tyytyväinen. Hevosia on paljon, osa itselle enemmän ja osa vähemmän mieluisia. Aika usein olen saanut ratsastaa omilla "lemppareilla", mutta ymmärrettävästi välillä muillakin. Opettajista olen pitänyt kaikista. Opetustyylejä on erilaisia, varmasti jokaiselle löytyy mieluinen.

Fasiliteetit tallilla on kunnossa. Talli on siisti, kenttä hyvä ja maneesi todella iso. Tallilla on mielestäni varsin selkeästi kerrottu kunkin hevosen varusteet ym. ja ainakin itse ole aina saanut apua toisilta sitä kysyessäni ja toisaalta vastaavasti pyrkinyt myös itse olemaan avuksi.

Minusta tallilla on ollut ihan miellyttävä yhteishenki. Aina on toisia moikkailtu ja usein tunnin jälkeen jääty vielä muiden kanssa juttelemaan. Toki itse olen aikuisratsastaja ja käyn tallilla vain ratsastamassa.

Niihama on iso talli ja varmasti siksi ehkä vähän laitosmainen. Toiminnan on tuon kokoisessa paikassa pakko olla järjestelmällistä ja organisoitua. Jos haluaa sellaista kodikasta pikkutallin tunnelmaa, ei Niihama varmasti ole oikea paikka. Toisaalta taas se suuruus tuo paljon valinnanvaraa ja sieltä löytyy kyllä sopiva aika, paikka ja tapa harrastaa hyvin erilaisillakin toiveilla ja tavoitteilla oleville.

Naapuritallista itselläni ei ole kokemusta, mutta tiedän monia, jotka tykkäävät. Minustakaan yrittäjien välillä ei ole kilpailuasetelmaa, kohderyhmä on jossain määrin erilainen. Kannattaa käydä kokeilemassa molemmissa paikoissa!

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.24 10:53:51

Roselle kannattaa mennä jos haluaa oppia syvemmin ja perusteellisemmin istuntaa ja sen vaikutusta ratsastukseen.
Opetus etenee hitaasti,niin että asioita ehtii sulatteleen.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: moii 
Päivämäärä:   27.8.24 10:55:48

kiitos vastauksista! <3

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.8.24 12:19:21

Minua kiinnostaa tallia valitessa tieto siitä miten tuntihevosista huolehditaan. Kuinka paljon tekevät viikossa töitä, kuinka paljon hypytetään, onko laidunlomaa etc.
Tähän ei kukaan täällä vielä ole ottanut kantaa. Eikä SRL hyväksyntä välttämättä ole laadun tae.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   27.8.24 12:44:18

Nykyään varmaan hevosten tuntityöskentely ihan sopivalla tasolla (lue rivien välistä), siitä en olis huolissani. Samoin kuin laumatarhaus huippuhyvä. Ainut kritiikki lähtee hevosten rats.kouluelämän jälkeisen ajan hoitamisesta (poislukien lopetukset) - useimmat keskusteluja seuranneet tietävät mitä tarkoitan. Kritiikinanto ehdottoman kiellettyä... (tallikiellon uhalla). No ni, kirjoitin liikaa. Joku poistaneet keskustelun.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: ////!! 
Päivämäärä:   28.8.24 21:27:15

en tajunnu sanaakaan tuosta yllä olevasta viestistä

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: kissa 
Päivämäärä:   28.8.24 21:52:54

Tulkkaan, sieltä on myyty useita eläkekotiin lähteviä hevosia Cloorylle, joka on laittanut samat hevoset uudelleen myyntiin.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   29.8.24 09:21:14

Jep, ja ennen Niihamassa menin useinkin jollakin hevosella, joka teki 4 tuntia töitä samana päivänä. Niistä useampi saattoi olla estetunti. Ja noita hevosia ja poneja oli siis monta. Ei tuntunut kovin turvalliselta. Saati eettiseltä. Mutta ilman autoa ja ajokorttia ei päässyt silloin meiltä muualle kuin Niihamaan tai Kraville, ja Kravi oli vielä karmeampi.

Niin tuo tilanne on parantunut Ruhalan yrittäjien ajoista Niihamassa... Toki asiakkaiden hinnatkin ovat nousseet ihan hirveästi. Suunnilleen kaksinkertaistuneet.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: TR 
Päivämäärä:   29.8.24 23:22:19

Ei sitten kannata uskoa kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan. Ikinä ei Niihamassa juokse hevoset neljää tuntia päivässä.
Suosittelen tulemaan tutustumaan. Minä olen käynyt Niihamassa koko sen olemassaolon ajan ja olen tosi tyytyväinen opetukseen, hevosiin, tuntikavereihin. Hevosita pidetään hyvää huolta ja varusteet on viimeisen päälle. Isoilla hevosilla on melkein kaikilla koulu-ja estepenkit.
Ainoa miinus on, että kisahevoset menevät lähes poikkeuksetta niiden kisaajilla. Eli kivoimmat hevoset. Jos siis satut samalle tai viereiselle tunnille kisaajan kanssa, et sitä hänen kisahevostaan koskaan saa. No, tätä varten täällä on ollut hiljattain oma topa. Ja on vissiin muilllakin talleilla sama juttu…
Kävin joskus Rosella, en tykännyt.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   30.8.24 00:36:24

Kissa, joo ainakin Laima lähti Clooryn kautta Vihtiin ja mikäli yhden somesta oikein tulkitsin, niin hevonen oireilee vahvasti.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Kimp 
Päivämäärä:   30.8.24 06:23:40

TR, eikös tuossa neljä tuntia päivässä -viestissä puhuta jostain aiemmasta yrittäjästä ja sanota, että asia on nimenomaan parantunut?

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   30.8.24 07:06:19

Ei puhuta aiemmasta yrittäjästä, vaan tästä nykyisestä. Hän on kuitenkin korjannut toimintatapojaan.

TR, jos osaa laskea neljään, niin ihan niistä listoista laskemalla asian pystyi todistamaan. Ilmeisesti sulta ei semmonen onnistunut. On täällä muitakin, jotka ovat käyneet alusta alkaen.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.8.24 08:18:55

Laima oli cloorylta tullut ja palautui hänelle takaisin.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   30.8.24 10:15:10

Nyt on kyllä H-nimimerkillä lukutaidossa vikaa. Nimenomaan en kirjoita nykyisestä enkä sitä edeltävästä yrityksestä, vaan siitä, joka toimii nykyään ainoastaan Ruhalassa. Ruhala sijaitsee Ruovedellä. Joko soittaa kelloja? En halua mainita yrityksen nimeä.

Ja kyllä, ihan totta on, että monta kertaa ratsuni meni 4 tuntia samana päivänä. Ei joka päivä, mutta monesti minun asiakassuhteeni keston aikana. Valitettavasti älypuhelimia ei ollut, joten en voinut ottaa listoista valokuvia talteen.

Nykyään asiakkaat ottaisivat listasta kuvan ja lähettäisivät sen jonnekin, joten vastaava ei enää älypuhelinten aikakaudella mene läpi.

  Re: kokemuksia niihama ridingistä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.8.24 11:14:59

Mitä järkeä on sotkea keskustelua jonkun edellisen yrittäjän asioilla, ei kuulu tähän ollenkaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.