Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.24 11:32:59

lähes mitään. Kateellisuus on niin kovin yleistä ainakin täällä päin missä itse harrastan. Tiedän kyllä paikkoja missä parempi olla mutten tämän hetkisen työtilanteen takia pysty muuttamaan takaisin. :(
Jotain olen toki päivittänyt fb/instan tarinoihin, mutta silloinkin pitää laittaa estoon monet nykyisestä paikasta. Toki instassa onneksi on tuo läheisten kavereiden lista.
Onko muita?

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.24 11:42:44

Ajattele asiaa näin: Mitä sinä menetät sillä, että et jatkuvasti päivitä someen jotain? Nykyään somesta on tullut rengin sijaan isäntä ihmisille eikä mikään hyvä isäntä. Se on tietenkin kamalaa, että nettikulttuurista on tullut niin törkeää etteivät ihmiset törkykommentoinnin pelossa uskalla käyttää sosiaalista mediaa, ja tähän törkeän kielenkäytön kulttuuriin oikeasti pitäisi saada muutos, mutta ihan yleisesti kaikkien kannattaisi miettiä onko somesta tullut itselle jo liian tärkeä. "Sometan, siis olen" tuntuu olevan nykyihmisen ajattelutapa.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.24 11:45:48

Mulla on yksityinen tili, johon jaan vain hevosjuttuja. Seuraajat valikoin erittäin tarkkaan, eli lähinnä vain oman seuran tai naapuriseurojen tuttuja tai sitten muualta Suomesta sellaisia tilejä, joissa harrastetaan samalla tai alemmalla tasolla, samoilla (tai alemmilla) tavoitteilla ja mahdollisesti vielä samoilla roduilla, kuin itse harrastan. Harraste-hevoset (ei puokkeja eikä suokkeja) omassa kotipihassa, eikä olla mitään isojen luokkien staroja, niin harvaa (onneksi) edes kiinnostaa nämä meidän jutut :)

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: Lilja 
Päivämäärä:   25.8.24 12:09:17

Minulta on jäänyt ori ja kaksi tammaa kirjaamatta somen vuoksi. Ne on kouluttanut tyttäreni ja pienesti ovat myös kilpailleet. Tulen niin surulliseksi ja vihaiseksi lukiessani netistä arvostelua ja rääpimistä, että en halua sellaiselle nuorta altistaa.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: DB 
Päivämäärä:   25.8.24 12:21:35

Mitä sellaisesta jaksaa välittää. Parempi opettaa nuorellekin ettei ihmisten mielipiteet merkkaa mitään. Paljon terveempää kuin pelätä kateellisia…

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: Bena 
Päivämäärä:   25.8.24 12:26:54

Ei somettaminen ole mitenkään pakollista kenellekään. Yllättävän tervehdyttää huomata, että oma elämä pyörii kuten ennenkin, vaikken päivitä someen kuin joskus ja jouluna. Vaikka tapahtuisi miten kivoja juttuja, ne tuovat itselleni yhtä ison ilon myös silloin kun jätän niistä kertomatta omilla tileilläni.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: Tiu 
Päivämäärä:   25.8.24 13:05:03

Anna mennä vaan. Mikään ei ole hauskempaa kuin kateellisten ininä. Ja ihan surutta vaan blokkaa kaikki turhat ilkeilijät.
Itse päivitän somea omaksi huvikseni ja vähän niinku päiväkirjaa.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.24 13:24:12

En itsekään enää uskalla laittaa someen julkisesti mitään. Ajatuksen tasolla olisi kiva päivittää tutuille nähtäväksi nuorten hevosten kehittymistä ja muutenkin talliarkea, mutta pelkään videoiden joutuvan vääriin käsiin ja rääpittäväksi.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.24 13:27:33

Ymmärrän aloittajaa. Tietyn tuttavapiirin ainoa tieto siitä mitä teen hevosteni kanssa on some ja juorut. Paikallinen myrkyttäjä pitää huolen siitä että tekemiseni taso on haukuttu kylillä. Joskus innostun postaamaan mutta saatan pitää pitkiä taukoja. Katson erittäin tarkasti että kuvissa ei näy taustalla mitään mikä voisi aktivoida pahat puheet, esim nyt ibd-hevosen häntä saattaa olla kakkainen ja sitä ei saa näkyä. Mitä kauemmin olen pitänyt omaa tallia, sitä yksityisemmäksi elämä menee.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: onoin 
Päivämäärä:   25.8.24 16:05:28

Voi elämän kevät! Ihanko oikeesti joku antaa somen vaikuttaa omaan eläm''ns' ja omaan tekemiseensä! On teillä huolet - ja sairaan huono itsetunto!

Jos some ahostaa niin sieltä voi pysyä kokonaan poissa, ei teitä siellä kukaan kaipaa!
Ja jos haluaa olla somessa, no, kaikki ei sua siellä kehu ja ylistä "oot niin taitava!" "oot niin ihana!" Koska sitähän hmiset someltaan haluaa.
Jonkun mielestä olet tyhmä, paska ja huono ratsastaja. Niinpä.

Mutta aikuistenoikeesti: SO WHAT???

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: Lv 
Päivämäärä:   25.8.24 16:18:06

Mä lopetin somen päivittämisen kokonaan ja olen paljon onnellisempi ilman.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: PysyPoissa 
Päivämäärä:   25.8.24 16:27:02

Ihan hyvä ratkaisu! En ymmärrä sellaisia ihmisiä jotka jakavat kaiken mahdollisen someen ja vielä etukäteen vaikka mikään ei ole varmaa...

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.24 16:36:37

Joo sellanen on äkkiä leuhkimisen puolella, katsokaa miten sisustan, ostan maata, ostan veneen, ostan uuden bemarin, ostan uusia hevosia. Ei koskaan mitään ikävää, vaikkei kenenkään elämä sellaista ole. Some on tosi valheellinen.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: ne 
Päivämäärä:   25.8.24 16:53:12

Yksityinen sometili ja laittaa heppajuttuja vain tarinoihin, jossa katsojien listan pääsee näkemään. Ehkä ne voi laittaa näkyville vain pienelle "yksityisryhmälle" eli ei edes kaikille seuraajille.

Ja jos haukkuja tai p*skakommentteja alka tulla, niin tiedät, ketkä kaikki tarinat ovat nähneet ja löydät juoruajan heidän seastaan. Laita vaikka kaikille seuraajille näkyville tieto, että et halua enempää p*skakommentteja ja sillä yksityislistalla oleville jokaiselle estot ja poistat estot vasta sitten, kun p*skakommenttien kirjoittaja tai juoruaja ilmoittautuu.

Olen näin tehnyt joskus. Moni sai estot päälleen turhaan, mutta molemmilla kerroilla p*skakommenttien levittäjä ja selän takana haukkuva ilmoittautui itse. Hänelle jäi estot päälle, muilta ne poistin.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   25.8.24 17:00:01

Semmoiset jotka joskus ilkeilleet ovat sellaisella listalla etteivät näe melkeempä mitään minun facessa. Instasta olenkin poistanut tai jättänyt hyväksymäti.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: Marenki 
Päivämäärä:   25.8.24 17:06:34

Miksi sulla alottaja on sellasia ihmisiä sun somessa, joiden pelkäät arvostelevan ja olevan kateellisia? Kaikki somet saa yksityisiks, ei sielä tarvi pitää ketään jos ei halua.

Itse laitan someen kuvia itselleni muistoksi, ei se muita varten ole. Perheelle ja ystäville.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   25.8.24 18:49:55

No jo on ihmisellä murheet.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: P o l a r 
Päivämäärä:   25.8.24 19:20:57

Mulla on yksityinen hevostili ja vajaa 600 seuraajaa (nekin jostain syystä, en mainosta missään ikinä). Pidän tiliä itselleni, en muille. Olen saanut somesta pelkkää hyvää! Ihmiset jakavat iloni ja suruni ja varsinkin surussa on saanut paljon tukea. Päivittelen eniten heppajuttuja ja vähän muustakin. Yhtäkään paskakommenttia ei ole tässä vuosien aikana tullut ja varmaan 5v olen tiliä pitänyt. Kaikki on siis mahdollista.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.8.24 20:14:16

Jos joku on kateellinen, niin sehän on hänen ongelmansa, ei sinun.
Kai on joku suomalainen ajattelutapa, ettei mistään saavutuksistaan tai ilon aiheistaan saa näkyvästi iloita ja kertoa. Parempi väheksyä itseään tai olla hiljaa. Not.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: onoin 
Päivämäärä:   25.8.24 20:45:22

Typerä kommentti. Miksi ihmeessä KUKAAN olisi "kateellinen" jollekin random somettajalle??
Ehkä ihmisellä pitäisi olla jotain kadehdittavaa ennenkuin hän herättää kateutta...

Ja jos joku kirjoittaa että olet huono ratsastaja niinsehän on vain totta, koska sitähän sä olet.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.8.24 21:18:28

Itse en slmettrle kuin tosi tosi harvoin. En tunne tarvetta keroilla asioistank ja tdkemistäni kenellekkään. Pperhepiiri ja läheiset ystävät ja tutut tietävät muutenkin.
En ymmärrä ihmistdn tarveta kertoilla joka kauppa käynnistäkin somessa

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: Nilla 
Päivämäärä:   25.8.24 23:33:26

Muistoja varten monet haluaa päivittää. Onhan jotkut kateellisia jopa noille meidän pararatsastajille joten en yhtään ihmettele jos vaikea päivitellä ilman että joutuu rajaamaan paskasakkia pois..

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.24 23:57:46

Ihana parasta on se, kun teet syötiksi päivityksen tallin juoruilijoille ja nämä idiootit jakaa sitä päivitystä täytenä totuutena ja juoruna eteenpäin. Siinä saa ihmiset ihan sitä mitä tilaavat ja täydellä laidalla.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   26.8.24 08:57:08

”Onoin: Voi elämän kevät! Ihanko oikeesti joku antaa somen vaikuttaa omaan eläm''ns' ja omaan tekemiseensä! On teillä huolet - ja sairaan huono itsetunto!”

Ei kyse välttämättä ole vain omasta itsestä, oliskin. Mutta yleensä nää eskaloituu lähiympäristöön. Ei sen väärti.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.8.24 08:59:21

Tämä on surullinen ilmiö, mutta todella helppo tunnistaa. Ei voi omasta harrastuksesta nauttia ja iloita kun joku psykopaatti on heti kimpussa kiusaamassa ja nillittämässä.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   26.8.24 08:59:25

Miksi sun pitää päivittää sun hevostelusta someen? Ja miksi tämä on sulle ongelma? Oikeastaan miksi sua kiinnostaa mitä tietyt ihmiset ajattelevat susta ja sun postauksista? Miksi sulla on seuraajina/kavereina ihmisiä, jotka ei saa nähdä sun päivityksiä?
Ei niiden ihmisten mielipide ja asenne muutu sua kohtaan postaat tai et postaa someen, eikä niiden tiettyjen ihmisten pitäisi sua tai sun harrastusta millään lailla määrittää.

Tietenkään kontekstia ei voi tuon aloituksen perusteella tietää. Onko sun tekemisessä hevosiin liittyen oikeasti jotain kyseenalaista vai onko kyse vain mielipide-eroista tai tavasta tehdä asioita? Paljon kysymyksiä ja vastaus löytyy vain aloittajalta, ja sekin hänen näkökulmastaan.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   26.8.24 09:11:48

Itse lopetin somejulkaisut heppa-aiheista lähes kokonaan. Ei tule kun kateellisisa pa.kanjauhajia kuittailemaan.

Omaksi iloksi harrastan ja omistan hevosen - laadukkaan sellaisen. Ei siitä nyt tarvitse koko kaveripiirille raportoida omia tekemisiään. Ne kysyy keitä kiinnostaa.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.8.24 10:59:19

Some on muuttunut niin toksiseksi, kateellisten panettelukentäksi. Eikä se katso ikää, ei asemaa ketkä toisia kyttää. On aina yhtä surullista että aikuiset ihmiset kahmii juoruja netistä puhuakseen pahaa toisista. Kun puheista kuulee että tietoa on haettu mm. täältä hevostallinetistä, tulee sitä miettineeksi että millainen ihminen on kyseessä.
On paljon ihmisiä jotka ei ole ikinä missään kontaktissa some maailmassa toisten kanssa, mutta seuraavat joka askeleen mitä muut tekee. Ja sitten nämä jutut on päivittäisen elämän kohokohta. Ihmisellä jolla on oma elämä kunnossa, ei ole tarvetta kiusata ja juoruilla muista.

Ja niin, olen itsekin lopettanut jo aikaa sitten elämäni jakamisen muille. Saa olla rauhassa.

  Re: En uskalla päivittää hevosteluista someen

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   26.8.24 12:12:44

Mähän juuri viikonloppuna laitoin toisen kerran tämän vuoden puolella ratsastuksesta videota kokonaisen kouluradan verran missä lähes kaikki meni enemmän tai vähemmän pieleen. Välillä laitan tarinoiden puolelle, mutta en mä jaksa sitä päivittämällä päivittää. Mun instakin on paikka mihin päivitän mun elämässä merkittävistä jutuista (esim selvisin pienestä maastokävelystä selästä käsin, kentällä aikapommin kanssa onnistunut valmennus jne) mutta siellä saattaa olla pelkästään somen surkeimmat kuvat. Ei ole yhtäkään ammattilaisen ottamaa kuvaa, koska sitä mun elämä ei ole. Lv jonka kanssa jumputetaan kotona omalla tasolla ja tallikisat oli 7 vuoden yhteiselon huippuhetki. Näin ollut hyvä, en jaksa stressata.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.