Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lämppärit

Lähettäjä: Lyydia 
Päivämäärä:   23.8.24 14:53:23

Satuin tuossa katsomaan,että mukavasti noussut lämppärienkin hinnat!
Meillä olisi yksi ruuna tulossa myyntiin juostu pikkusumma rahaa,laukat nousee selästä, ja ratsastusjuttuja tehty.terve ja todella kaikki käy tyyppi. Sk160cm.mitä porukka laittais hp? Tampereella.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   23.8.24 15:01:30

Hyvä ettei myydä satasille PA ihmisille kun ei varaan oikeaan ratsuun. Kuitenkaan ei oo arvokkaampi kun 3k. Sekin vähän kyseenalainen kun eivät oikeasti ole ratsuiksi tarkotettuja elukoita.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Lyydia 
Päivämäärä:   23.8.24 15:37:46

En myy satasella enkä edes tonnilla.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.24 16:02:02

En maksaisi tonnia enempää.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Lyydia 
Päivämäärä:   23.8.24 16:06:04

Miksi?

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Nila 
Päivämäärä:   23.8.24 16:09:10

Voi piip! Hevonen se lvkin on siinä missä saksanpuoliverinen..
Meijän tamma myytiin 2700e vuosi sitten. Kilpailee raveissa,ratsastetaan,käynyt pikkuset estekisat ja talvella ajavat jäällä reen kanssa. Kyllä neki arvokkaita on.
Terve kaikinpuolin,ostotarkastuksen tekivät,ei kesäihottumaa,ei allergioita,vatsaongelmia.. kaikinpuolin järkevä.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   23.8.24 16:16:47

Tänä aikana on lujassa se tonni lämpöisestä sama kuin on kiltti, toimiva, asiallinen. Jos tonnin saa, myisin heti.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Köyhä 
Päivämäärä:   23.8.24 16:52:33

Mun mielestä oli se hevonen tai poni rodusta riippumatta, pitäisi hinnat olla alkaen 5000€, tällä varmistettaisiin etteivät joudu perseaukisten käsiin kärsimään. Vanhemmat ravurit on ihan hyviä siihen että opettelee toimimaan hevosten kanssa ja niillä pääsee alkuun. Sitten kun haluaa kilpailla jotakin lajia pitää vaihtaa tuoreempaan ja sopivaan rotuun.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.24 17:29:52

No olenko mä esim huono persaukinen ostaja kun mulla on oma talli, hoidan ja ruokin hevoset tarkasti ja tykkään erityisesti lämpösistä ja ostan seuraavaksikin sellaisen ajeluun ja ratsasteluun (kilpaileminen ei kiinnosta missään lajissa). Saan sen järkihinnalla, tiedän sen jo nyt. Ja ei, en maksa yli tonnia mutta hevonen saa elää meillä hyvää elämää niin kauan kuin sitä kestää. Mielestäni tämä on hyvä diili sekä hevoselle että mulle, myyjän lompakolle ehkä sitten ei.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Järkikoti 
Päivämäärä:   23.8.24 21:08:53

Komppaan pistettä. Minä en maksa mitään 5000. En jukoliste ikinä. Eikä maksa moni muukaan. Ei me kaikki hevosenostajat olla sellaisia joille ei kannata halvalla myydä.

Mä olen hoitanut hevosia työkseni, nykyään kengitän niitä työkseni ja kutakuinkin jonkinlaisella kokemuksella ja järjellä toimin omien hevosten kanssa. En maksa maltaita hevosesta omiin tarpeisiini sen takia että törppöjen takia niistä täytyy pyytää ylihintaa: suht hevosen näköinen ihmisystävällinen eläin ilman isoja vikoja, voi yrittää ajaa kilpaa. Hevosten suut hoidetaan niin usein kuin tarve on, kengitetään tietysti vaikka miten usein ja millä materiaalilla. On tottakai osaavampiakin ihmisiä pitämään hevosia, mutta on myös osaamattomampiakin. En kierrätä niitä, ne saavat ruokaa ja liikettä. Jos tulee vikoja joihin ei ole järkeä laittaa isompia summia, ne lopetetaan.

Ei hevosten ilmaisia pidä olla, mutta joka koti myöskään ei ole huono. 5000 uransa tehnyt lämppäri nyt vaan jää myyjälle käsiin ellei joku onnenkantamoinen osu, ja syö saman ja tarvii samat huollot mitä kallis ratsu. Ei sekään myyjän sädekehää kiillota että myy 5000 jollekin osaamattomalle, koska tällä sattuu olemaan rahaa.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   23.8.24 22:57:24

Mä myin heB tasosen lämppärin 3600€

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.8.24 22:59:25

Koska ruuna, niin 1500-2000€. Tamma hyvällä suvulla voisi olla enemmänkin.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.8.24 23:01:59

Riippuu ihan siitä onko se laukka kolmitahtista ja työstettäväksi vai lämppärin laukka sotkua jossa ei ole päätä eikä häntää. Perus puksutin harrastelijalle jolla ei mitään muuta tavoitetta kuin nauttia harrastamisesta niin puhutaan +/-3000€ ja hyvä laukkainen sekä oikein ratsutukseen aloitettu lämppäri on siellä 4-5t paikkeilla.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.8.24 23:52:13

Köyhä, et kai luule että joku valitsisi lämppärin ratsukäyttöön jos samalla rahalla voi ostaa ratsurotuisenkin? Ei lämppärin liikkeet ja rakenne ole ratsukäyttöön ideaali eikä sillä voi vaatia samaa tasoa kuin ratsuksi jalostettu.

Sama koskee muitakin käyttörajoitteita. En minä voi olettaa saavani ravuristakaan aina sitä 5000 e jos sen kilpailumenestys, käyttöominaisuudet ja esim.terveys on heikko.

Et voi hinnoitella tunnearvoa mukaan hintaan jos haluat oikeasti myydä hevosen.

Se "persaukisuus" ei ole suurin ongelma hevosen ostajissa, jos ostaja katuu ostostaan hän voi sen aina myydä eteenpäin olipa vaikka miljonääri.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.8.24 23:56:25

Lyydia, koulutustaso nostaa hintaa kun ratsuista puhutaan. Jos haluat parhaan hinnan hevosesta se kannattaa ratsuttaa ainakin He B -tasolle.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Köyhä 
Päivämäärä:   24.8.24 06:44:17

Mun pointtia ei taidettu ymmärtää.. en tarkoita että hevonen pitäisi hinnoitella aina yli 5000€ ja harraste lämpösestä sellaista summaa ei kukaan maksa. Pointti oli se että jos eläimestä maksetaan oikeasti rahaa ettei puhuta satasista, voi ainakin olettaa että sitä on myös varaa ylläpitää ja se ylläpito voi tarkoittaa myös paljon muuta kuin pelkkä tallimaksu. Voi olla hevonen mikä vaatii säännöllistä hierontaa, laaserointia, erikoiskengitystä tai mitä ikinä onkaan jotta heikkoidet pysyy kasassa. Tulee paljon lisähintaa jo pelkästää ”huoltokuluista”. Sitten on näitä ”kyllä mä tiedän ja pärjään” ihmisiä, kun kerrot suoraan ja rehellisesti ei uskota, sitten tulee ongelmia ja vingutaan että on myyty paska koni. Tae se ei ole koskaan vaikka olisitkin miljonääri. Muutamia hevosia myynyt ja kyllä on sellaista porukkaa käynyt että en olisi kaikille edes myynyt vaikka mitä olisi maksettu. Tutulle olen voinut myydä edullisesti kun tiedän ja tunnen sekä ymmärrän millainen hevonen niille sopii. Kaikki muut millä ei realistisesti ole arvoa 5000€ tai enemmän ole. Laittanut suoraan monttuun. Minä en myy tonnilla hevosta ikinä, sen rahan tapeessa en ole. Kuopassa ne ei ainakaan kärsi.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Surullista 
Päivämäärä:   24.8.24 06:53:37

"Pointti oli se että jos eläimestä maksetaan oikeasti rahaa ettei puhuta satasista, voi ainakin olettaa että sitä on myös varaa ylläpitää ja se ylläpito voi tarkoittaa myös paljon muuta kuin pelkkä tallimaksu."

Just tää ei tosiaan pidä paikkaansa. Musta on ällöttävää että terve hevonen mielummin tapetaan kuin myydään edullisesti hyvään kotiin kuten . kuvaili aiemmin.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 08:25:33

Samaa mieltä kuin Surullista.

En ymmärrä tätä lämminveristen ainaista mollaamista ja vähättelyä, mitä ratsuihmiset harrastaa. Kivoja hevosia sellaisille, jotka eivät ole kiinnostuneet kilpailemisesta tai tavotteellisesta kouluratsastamisesta.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   24.8.24 08:25:55

Mun ratsukoulutettu lv tamma myytiin 3500e.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 08:29:22

Ite vuosi sitten ostin lv-ruunan. Myyjä pyyti 1000e mutta kuitenkin tiputti vielä hintaa koska hevosella ei ollut enää mitään arvoa ravihevosena ja siltä poistettiin kilpailuoikeus. Koulutuksella tästä on tullu oikein mukava harrasteheppa ja ihmisen kaveri. Parempaa harrastekaveria en olisi voinut saada.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Kokis 
Päivämäärä:   24.8.24 08:48:05

Vähenis huomattavasti halpisheppojen kierto kun nostettais hintaa.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Ei omalla tätä 
Päivämäärä:   24.8.24 08:52:29

Tuohon "ei ole varaa oikeaan ratsuun" voisin kommentoida, että itselläni on kaksi lämminveristä. Toisen sain aikanaan mukana tulleen satulan hinnalla, maksoin 150e. Toisesta maksoin 800e. Ja ostin kyseiset lämppärit, koska halusin juuri ne.

Tilillä on 10 000 euroa, joten kyllä sillä "ihan oikean ratsunkin" saisi, jos olisin sellaisen halunnut. Nämä kaverit on mainioita monitoimi harrastelukavereita, enkä kummastakaan ole olettanut huippuratsua. En sellaista halua.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 09:04:42

Kokis- ei kannata yleistää. Mulla ollut 5 lämminveristä 500e-1000e hintaisia eikä yksikään ole lähtenyt minulta kiertoon vaan ovat olleet elämänsä loppuun asti minulla.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Viineri 
Päivämäärä:   24.8.24 11:48:39

Itselläkin oisi hyvin ollut varaa ostaa ratsurotuinen hevonen. En ymmärrä ajatusmallia, että lämminveriset olisivat vain ”köyhien” ihmisten valinta, tai ne hommattaisi viimeisillä rahoilla pihan perälle seisomaan ilman asiallista hoitoa. Oma lv hoidetaan ammattilaisten toimesta viimeisen päälle, ja pidetään parasta mahdollista huolta. Myös varusteet ovat laadukkaat ja hevoselle sopivat.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 11:50:54

Eniten tää oletus, että köyhät ostaa lämppärin ja pitää huonosti, tulee niiltä myyjiltä itseltään. Ei kai kukaan pidä koiraakaan huonosti, vaikka se maksaisi 0e tai 1800e. Saman verran se ylläpito maksaa joka tapauksessa.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Anne 
Päivämäärä:   24.8.24 11:56:48

Enemmän saisi ihmiset ostaa harrastematkaratsuiksi terveitä lämminverisiä, joilla ei vauhti riitä syystä tai toisesta. Ei tarvitse laukata edes välttämättä, koska lämppärin reipas ravi riittää pitkälle. Näillä on se etu, että treenattu elimistö nuoresta, tottuneet kuljetuksiin ja erilaisiin ympäristöihin.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 12:57:05

Anne just näin. Penniäkään en omastani maksanut, mutta se on minulla loppuelämän. Enkä ole köyhä.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Jos 
Päivämäärä:   24.8.24 14:54:35

Jos kaikki nostaisivat lämppäreitten myyntihintaa niin ostaisitko sellaisen, jos siis hevosia ei saisi puoli ilman. Eihän niissä mitäön vikaa ole ja pelittävät harrastehevosena hienosti jos ei tavoitella kilpailemista. Täällä kehutaan miten on halvalla ostettu ja ovat parhaita kavereita ja mitä kaikkee.. eikö sellaisella hevosella ole juuri arvoa enemmän kuin se max tonni? Kyllähän niistä pitäisi enemmän maksaa, vaikka myyjälle ei niistä olisikaan enään kilpakäyttöön hevosta. Toimivia ja järkevämpiä ne on kun monet pv:t, nähneet maailmaa ja mutkattomia muutenkin.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 15:27:15

Ikävä kyllä voi yleistää
Mulla oli ori myynnissä radalla ei pärjänny kun on niin herkkä kaikelle ja kuljetus oli painajaista. Möin 1600e ja nyt ori onkin harrasteratsuna käyvät lehmiä paimentaa!

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 16:16:42

Sellaista länppäriä ei olekaan, jolla olisi kolmitahtinen laukka, joten sellaista lisää hintaan ei yhdellekään pysty laittamaan.

Okei, voi olla, että 25vuoden aikana yhdellä on ollut liki kolmitahtinen laukka ja se yksi kilpaili kansallista tasoa kouluratsastuksessa nipin napin 60% tuloksilla. Se oli poikkeus, joka vahvisti sääntöä.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 16:24:46

Miten onkin jalostus mennyt niin nopeasti eteenpäin ettei laukkaavia lämppäreitä enää ole. Ysärillä oli, paljon. Ranskalaisveriset varsinkin oli jopa hyviä, moni meni kenttääkin alemmilla tasoilla. Sitten Latviasta sai ratsurotuisia kolmella tonnilla eikä lämppärit enää olleetkaan mieleisiä. Enää ei saa halvalla kuin lv:n ja niitäkin lahdataan mielummin kuin myydään tolkkuhinnalla harrastehevosiksi.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: ; 
Päivämäärä:   24.8.24 17:11:12

Hyvä vaa jos hinnat nousee

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Lv 
Päivämäärä:   24.8.24 22:38:30

Eivät ole "köyhien ihmisten" hevosia ja hyviä kotejakin löytyy halvoille lämppäreille. Ikävä tosiasia vaan on se, että niitä oikein huonojakin paikkoja on, ja ne ei yleensä ole niitä, jotka maksaisivat pari-kolme tonnia ratsulämppäristä.

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: ..H.. 
Päivämäärä:   24.8.24 22:40:09

Meijän tamma myytiin 1200e

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   26.8.24 09:12:42

"moni meni kenttääkin alemmilla tasoilla"

Kyllä läppärillä on sm- ja pm-kenttääkin menty, ei se nyt niin kauheen matala taso oo :D

  Re: Lämppärit

Lähettäjä: Pata 
Päivämäärä:   26.8.24 09:33:56

Lähettäjä: Köyhä
Päivämäärä: 23.8.24 16:52:33

Mun mielestä oli se hevonen tai poni rodusta riippumatta, pitäisi hinnat olla alkaen 5000€, tällä varmistettaisiin etteivät joudu perseaukisten käsiin kärsimään. Vanhemmat ravurit on ihan hyviä siihen että opettelee toimimaan hevosten kanssa ja niillä pääsee alkuun. Sitten kun haluaa kilpailla jotakin lajia pitää vaihtaa tuoreempaan ja sopivaan rotuun.

Naulan kantaan!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.